Ortak sorunlar ortak amaçlara kapı aralıyor. Çünkü yaşanan sorunlar artık kesin konuşma, kurallar belirleme, reçeteler yazma şeklinde çözülemiyor. Yaralara merhem olmak adına hem öngörülebilir hem spesifik hem de kapsayıcı çözümler üretmek gerekiyor. Bu üretim için de yeni düşünce ve hayaller…
Geniş Yetkinlikler
Daha iyi amaçları kovalamak adına “herkes için fayda” üretecek kurumlara ihtiyaç var. Bu kurumlar sorumlu oldukları konuları kendi özelinde içerik ve etkinlikleriyle yeniden üretmelidir. Sadece birkaç yetkinliği değil daha kapsamlı daha geniş yetkinlikleri değerlendirmelidir. Geniş kapsamlı istişarelerden geniş kapsamlı hizmetlere yol almak buna bağlıdır. Bunun için sivil toplumu en iyi insan kaynağına sahip, esnek düşünen, yaratıcı, zamanın değerini bilen bir konuma taşımak gerekiyor.
Sivil toplum yeni bir hikâye yazacaksa bu kurumların uzmanlığı ile olacaktır. Bunun için kapsayıcılık ve sürdürülebilirliği hedefleyen bir derinleşme gerekiyor. Böylelikle sosyal girişim, inovasyon ve yeni yol haritaları yeniden hazırlanabilir, gönüllülüğün ve katılımcılığın dijital boyutları geliştirilebilir. Bunun için bir kapsayıcılık ve sürdürülebilirliği hedefleyen bir derinleşme gerekiyor.
Etki Üretmek
Ülkemizde sivil toplumun bugüne kadar yapmadığı etkinlik kalmadı ancak sadece etkinlik yapmak etki üretmiyor. Üstelik sadece “büyüme” ya da “pr” gibi unsurlar da yeterli olmuyor. Çünkü yeni nesil iletişim itibara ve kalıcılığa odaklanıyor. Bu noktada itibar ve güvene vurgu yapan halkla ilişkiler çalışmaları önem kazanıyor. Kısacası; “başarının neye rağmen elde edildiği daha değerli!”
Sivil toplum kuruluşlarının itibarına, güvenilirliğine ve etik duruşuna yatırım yapacak kurumlar sayesinde kapsayıcı ve sürdürülebilirlik etki ve değer üretilebilir. Bu süreçte iç iletişim, lider iletişimi, dijital iletişim yönetimi, dijital proje/etkinlik yönetimi, itibar yönetimi ve kurumsal marka yönetimi gibi hizmetleri geliştirecek kurumların sayısı artırılmalıdır. Böylece daha iyi amaçları kovalamak, gerçekçi faydalar sağlayan işler tasarlamak kolaylaşacaktır.
Rafine İşler
Herkes için fayda; sadece birkaç yetkinliği değil daha kapsamlı, daha geniş yetkinlikleri değerlendirerek tek bir akıldan daha geniş kapsamlı hizmete yol almakla mümkündür. Bunu başaracak kurumlar, farklılık sağlamaya, farklı alanlarda uzmanlaşmaya, paydaşlarla uyuma odaklanmalıdır. Rafine işler sunmak, beklenmeyen değişimleri yönetmek, samimi ve fayda sağlayan işler üretmek buna bağlıdır.
Sivil etki üretmek adına sadece kârla alakalı olan mantığı bir kenara bırakmak ve sosyal inovasyon yapmak gerekiyor. Çünkü “kurumlar ellerinden gelenin en iyisini yapmaya devam etse de” yıkıma uğramaktan kurtulamayacaklar. Üstelik “sadece büyümeye ve kâr üretmeye yönelik anlayışın artık sürdürülebilir olmadığı” ortadadır. Bu açmazdan çıkış için “ortak amacın gücü”ne vurgu yapan çalışmalar artıyor. Beklenen sivil etki; “ekonomik büyümeyi birlikte büyümeye çevirmeyi, tüm paydaşları büyütmeyi” hedefliyor.
Sivil İnisiyatif
Sivil etki sergilenmediği taktirde “gelir dağılımında eşitsizliği; popülist milliyetçi duyguları körükleyen, sosyal hoşnutsuzluğu ve politik riskleri artıran” tepkisel bir dönem yaşanacak! Az sayıda insanın tüm gelirlerin çok büyük kısmına sahip olduğu, “orta sınıfın eriyip alım gücünün azaldığı” şartlar başlayacak! Ve insanlığın yaşadığı sorunlar, pandemi sonrasında bir ‘endemi’ye dönüşerek ekonomik ve sosyal olumsuzluklar derinleşecek! Artan ekonomik ve sosyal uçurum, tüm kesimleri ‘kölelik düzenine hayır’ ekseninde toplayacak!
“Hiçbir şeyin bu sistemde uzun süre ayakta kalamayacağına şahit olduğumuz böylesi bir duraklama dönemi”nde sivil inisiyatif sergilemek için köprüden önceki son çıkışa doğru ilerlemekteyiz. “Ortak amacın gücü”ne muhtaç olduğumuzu bir kez daha hissediyoruz. “Adil, hesap verebiliyor, çevreye ve çalışanlara şeffaf ve sorumlu” kurumlar eliyle bir kültür değişimine kapı aralamak kaçınılmaz!
Yeniden Konumlanmak
Organizasyonları yeniden yapılandıran ve temeli güvene dayalı ilişkiler kurarak gerçek çözümlere adım atmak zorundayız. Bu adım için “toparlanın, gitmiyoruz” şeklinde son bir çağrı yapılmalıdır. Bu çağrıya kulak verenlerin girdileri değiştirerek yeni çıktılara ulaşması mümkündür. İnsan odaklı düşünmek ve daha iyi bir gelecek için davranışları sorgulayan yeni bir bilgi ile yeni bir davranış geliştirilmelidir.
Örtmek ya da perdelemek yerine içtenlik ve sözcülük teşvik edilmelidir. Bu çerçeve, önce araştırma (kök neden) yapmalı sonra değer oluşturan yeri (yüksek sorumluluk) tespit etmelidir. Buna göre gönüllüler yeniden konumlandırılarak uçtan uca çalışmanın mükemmelliği hedeflenmelidir. Temel mesele; stratejik dönüşümü belirsizlik içinde yapabilmektir. Çünkü herkese fayda sağlayacak dönüşüm, sosyal sermayemizdir.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.