Kuyruğu olmayan merinos koyunları kurban edilebilir

Abone Ol

Soru: Kuyruğu olmayan Merinos koyunları kurban edilebilir mi

Cevab: Bismillâhirrahmanirrahim.

Kurbanlık hayvanların ayıplı olmaması, etini, yağını ve değerini azaltacak kusurlardan salim olması kurbanın sahih olma şartlarındandır. Değerini düşürmeyen, etini ve yağını azaltmayan ayıplar ise kurbanın sahih olmasına mani olmayan küçük kusurlardır. Kurbanlık hayvanın etini ve yağını çoğaltan, lezzetini artıran, hayvanı iğdiş hale getirme işlemi, yaratılışı değiştirme sayılmamış, aksine bu hususiyet kurban için tercih sebebi kabul edilmiştir. Hayatiyetini sağlıklı bir şekilde devam ettirebilmesini temin gayesi ile doğduğunda kuyruğu boğulmak suretiyle düşürülen merinos koyunlarının bu durumu kendi cinslerini ıslah maksadıyla yapıldığı için bir ayıp ve bir kusur sayılmadığı anlaşılmaktadır. Bu sebeple etinin, yağının ve kıymetinin düşmesi söz konusu olmayan merinos koyunlarının kurban edilmesi caizdir.

Kurbanın sahih olmasının şartları

Soru: Kurbanın sahih olmasının şartları nelerdir                       Cevab: Bismillâhirrahmanirrahim.

1- Kurban edilecek hayvanda, kurban olmasına engel kusurların bulunmaması,

2- Kurbanın vaktinde kesilmiş olması.

Kurban kesme günleri ve kesim vakti

Soru: Kurban kesme günleri ve kesim vakti hakkında bilgi verir misiniz   Cevab: Bismillâhirrahmanirrahim.

Kurban kesme günleri: Kurban, eyyâm-ı nahir, yani Kurban kesme günleri denilen Zilhicce ayının onuncu, on birinci ve on ikinci yani Kurban Bayramının birinci, ikinci ve üçüncü günü güneş batıncaya kadar kesilir. Kurban Bayramın birinci günü kesmek daha faziletlidir.

Kurban kesim vakti: Bayram namazı kılınan yerlerde, bayram namazı kılındıktan sonra, bayram namazı kılınmayan yerlerde ise ikinci fecir, şafağın doğumundan sonra başlar; Zilhiccenin on ikinci, Kurban Bayramın üçüncü günü güneş batıncaya kadar devam eder. Bu geçen süre içinde gece ve gündüz kurban kesilebilir. Berâ b. Âzib (R.A.) den rivayete göre, Resûlullah (S.A.V.) Efendimiz: "Bizim bu günümüzde ilk yapacağımız iş namaz kılmak, sonra dönüp kurbanımızı kesmektir. Kim böyle yaparsa bizim sünnetimize uymuş olur. Her kim bundan önce kurbanını kesecek olursa, bu kurban ailesine takdim ettiği etten başka bir şey olmaz. Bunun kurban olması söz konusu değildir." (Buhari, İdeyn:8-10, Edahi:1,11; Müslim; Edahi:7; Nesai; İdeyn:8; Ahmed b. Hanbel, 4/232-303) buyurdu.

Enes b. Malik (R.A.) den rivayete göre, Resûlullah (S.A.V.) Efendimiz şöyle buyurdu:

"Kim bayram namazından önce kurban keserse, bunu ancak kendisi, et için kesmiş olur. Her kim de bayram namazından sonra keserse onun bu ibadeti tamam olur ve Müslümanların sünnetine isabet etmiş olur." (Buhari, Edahi:1, Zebaih:17; Müslim, Edahi:1-4,10,11; Nesai, İdeyn:8, 30)