Son günlerde kutuplaşma sözcüğü siyasilerin dilinden
düşmez hale gelmiş bulunuyor!
Herkes birbirini ülkeyi kutuplaştırmakla suçluyor!
Mesela delege oyları seçilme şansı olmadığı için farklı
kontenjanlar kullanılarak CHP Parti Meclisi ne sokulan Mehmet Bekaroğlu na göre
ülkeyi Cumhurbaşkanı Erdoğan ile AKP kutuplaştırıyor!
Kendisi de bu kutuplaşmayı önleyebilmek için CHP
saflarına katıldığını iddia ediyor!
Tabii ki yerseniz!
Bir Mehmet Bekaroğlu nun CHP ye katılımı ile adına
kutuplaşma denilen şey önlenilebilir mi
Başbakan Davutoğlu nun da kutuplaşma ile ilgili iddiaları
var!
O da aslında yumuşamadan yana olduğunu ama CHP ve
MHP nin kutuplaşmadan sorumlu olduklarını ileri sürüyor!
MHP lideri Bahçeli nin şahsi nezaketini bildiğini bu
durumun siyasi nezaketine de yansıması gerektiğini savunuyor!
CHP lideri Kılıçdaroğlu nun kendisine bir tebrik
telefonu bile açmadığından yakınarak her iki muhalefet liderinin bu tutumları
ile kutuplaşmayı körüklediklerini iddia ediyor!
Muhalefet liderlerine, Bundan sonra muhatabınız artık
benim diye seslenen Başbakan Davutoğlu, Cumhurbaşkanı siyaset üstünde diyor!
Bu açıklamada, Kızım sana söylüyorum, gelinim sen anla
mesajı da yok mu
Yani Başbakan Davutoğlu muhalefet liderleri ile birlikte
Cumhurbaşkanı Erdoğan a üstü kapalı bir göndermede bulunmuş olmuyor mu
Artık Başbakan benim, sen Cumhurbaşkanı olarak siyaset
üstüsün gibisinden bir mesaj vermiş olmuyor mu
Evet, ülkenin iktidarı da muhalefeti de bir
kutuplaşmadan şikâyetçi ise ne yapmak gerekir Ve birbirlerini böyle
suçlamaya devam ederlerse kutuplaşmanın önüne geçilebilir mi
Bize kalırsa birbirlerini suçlama yerine kabahati
kendilerinde aramaya başlamaları gerekir!
Kutuplaşmadan gerçekten endişe duyuyorlar ve önüne
geçilmesini arzu ediyorlarsa yapmaları gereken budur!
Birbirlerine karşı daha nazik olmaları zor bir şey olmasa
gerek!
Bir kutlama telefonu açılamaz mı
Birkaç gönül alıcı söz söylenemez mi
Bu iş yapılırken Cumhurbaşkanı Erdoğan ın devrede
olmasında yarar yok mu
O da muhalefete yönelik tatlı dilli bir söylem tercih
edemez mi
Başbakan Davutoğlu her ne kadar Cumhurbaşkanı Erdoğan ın
siyaset üstü konumda olduğu iddiasında ise de tanıdığımız Erdoğan ın uzun
süre aktif siyasetin dışında duramayacağını biliyoruz!
Bunun için muhalefete karşı tatlı dilli bir söylem
geliştirmesi gerektiğini savunuyoruz! Malum tatlı dil pek çok işe yarar, değil
mi
Yılanı bile deliğinden tatlı dilin çıkaracağı söylenmez
mi