İnsanlar suskun iken değil konuşur ve yazarken anlaşılır.
Biraz konuş, senin ne mal olduğun anlaşılır.
Bir mektup kağıdı yazı çiziktir, erdemin veya foyan
meydana çıkar.
Yüzüne maske takabilirsin ama gözlerini maskeleyemezsin.
Cep telefonunu ve kalemini masanın üzerine koy, kim
olduğun meydana çıkar. Cep telefonu bin dolar, kalem bir dolar
Bir dolarlık âdi bir kalemi bile yok mu Harika!..
Yüksek tahsilliymiş Ona 1925te basılmış Türkçe bir çocuk
hikayesi kitabı ver. Bakalım ne kadar okur-yazar
Evinin salonunu göreyim, senin ne kadar Müslüman olduğunu
söylerim.
Kişinin içyüzü, tıyneti, cibilliyeti öfkelendiği zaman
açığa çıkar.
Hiç durmadan günde bin kere ben ben ben mi diyorsun
Senin ipinle kuyuya inilmez.
Dün gece saat ikide kalkıp teheccüd namazı kıldım hikayeleri,
senin sahte bir dindar olduğunu göstermeye yeter.
Lüks, pahalı, israflı, gösterişli, parlak otomobilin ile
gururlanıp övünüyor musun Sen lüks arabayla gezen bir sürüngensin.
Herkese, dün akşam Platin Kemik lokantasında nefis kotlet
pariziyen, üzerine frambuazlı sufle yedim hikayelerin senin ne kadar görgüsüz
olduğunu gösterir.
Koleje giden oğluna, üniversiteye giden kızına bakayım,
senin içyüzünü anlarım.
Sabah akşam lüks otomobilinle evden işe işten eve tek
başına gidip geliyormuşsun. Trafik probleminin çözümü için çalıştığından dolayı
seni tebrik ederim.
Zekatını Kur ana, Sünnete, Şeriata, fıkha göre verip
vermemen Müslümanlığının aynasıdır.
Âyinesi iştir kişinin lafa bakılmaz / Şahsın görünür
rütbe-i aklı eserinde
Boş ve kof laflar, boş ve kof kişilerde olur.
* (İkinci yazı)
Müslümanlar ve Siyasî Savaşlar
MÜSLÜMANLAR arasında savaş çıkınca yapılacak ilk iş önce
ateşkes sağlamak, sonra barış olması için çalışmaktır.
Savaşan taraflardan hangisi suçludur .. Bu konuda iki şık
vardır: (1) Biri suçlu ötekisi suçsuzdur (2) İkisi de suçludur.
Her hâl ü kârda kavga, savaş kızıştırılamaz.
Yangın körüklenemez, ateşin üzerine neft dökülemez.
Müslümanlar arası savaşı, yangını körükleyenler günaha girmiş, fitneyi
şiddetlendirmiş olur.
Bir toplum ne halde ise öyle idare olunur hadisini
bilmeyen veya kabul etmeyenler bugünkü savaşı anlayamaz.
Hiçbir dinî cemaatin, tarikatin, grubun sivil darbe
yapmaya hakkı yoktur.
Siyasî iktidarı ele geçirmenin yolu parti kurmak ve
seçimlere girmektir.
Başka meşru yol yoktur.
Hiçbir islamî cemaat Kur ana, Sünnete, Şeriata, İslam
ahlakına, İslam bilgeliğine (hikmetine) aykırı metotlarla siyaset yapma hakkına
sahip değildir.
Siyasetin kategorileri vardır: 1. Rahmanî Nebevî siyaset
2. Sıddîklerin siyaseti 3. Sâlihlerin ve âdillerin siyaseti 4. Zâlim Müslüman
sultanların siyaseti 5. Hem zâlim hem de kâfir olan sultanların siyaseti 6.
Kafir olan, fakat zâlim olmayan âdil sultanların siyaseti 7. Deccalların,
Kezzabların, Süfyanların şeytanî siyaseti 8. Münâfıkların ve mürâîlerin
iblisâne siyaseti
Din, iman, Kur an, Sünnet, Şeriat her hâl ü kârda
siyasetin üzerinde tutulmalıdır.
Gerçek Nurculukta, iman ve Kur an hizmetlerine zarar
gelmemesi için siyasetin dışında ve üzerinde durmak, siyasete karışmamak,
siyasetle ilgilenmemek prensibi vardır.
Bütün gerçek tarikatlar Tarikat-i Muhammediye dir;
Nakşilik, Kadirilik, Rufailik, Mevlevilik vs şûbe ismidir. Tarikatlar siyasetin
üzerinde ve dışında tutulmalıdır.
Din siyasete alet edilemez ama siyaset dine alet
edilebilir. Bu iş, beyin ameliyatı yapmaktan, savaş uçağı kullanmaktan, nükleer
santral çalıştırmaktan daha zor ve hassastır.
Olgun, ehil, tecrübeli, müeyyed min `indillah olmayan
kişiler siyaset yoluyla dine hizme edeceğim derken büyük zarara ve hasara sebep
olur, dini mıncıklar durur.
İman, Kur an, Sünnet, Şeriat hizmetlerini yapanlar her
hâl ü kârda zengin olmamalıdır.
Din, iman, Kur an hizmetleri yaparken mukaddesatı alet,
istismar ve istihdam ederek zengin olanlar münafıktır. Zenginlik ya temellük,
yahut zilyedlik şeklinde tezahür eder.
Siyaset ateşten gömlektir.
Hulefâ-i Râşidînin üçü şehid edilmiştir.
25.4.2014