Kısır Döngüden Nasıl Çıkacağız?

Abone Ol

Polemik Reaksiyon reaksiyon hep reaksiyon Sloganlar

Derinliği olmayan çocuksu meraklar Günlük parlamalar, ateşlenmeler Tek

maddeli gündemler Yüzeysellik Ucuzluk İşportacılık Magazin tefekkürü

Hafızasızlık Bin türlü bağımlılık ve özürlülük

Doğru dürüst ciddî analizler, sentezler, araştırmalar,

incelemeler ne kadar az Yazılanların söylenenlerin binde biri ancak.

Türkiyenin, insanlığın halini, gidişatını derin İslam

hikmeti ile gören kaç Müslüman var

Laik Kemalist cephe sanki akıl tutulmasına uğramış.

Dünya liberalleri ile bizim liberaller arasındaki seviye

farkı

Mensubu bulunduğum İslamî kesim hakkındaki

özeleştirilerimi biliyorsunuz.

Nâdir istisnalar dışında Türkiye hızla kırsal kesim ve

taşra kültürüne yuvarlanıyor.

Kimse üzerine alınmasın Bendeniz düşünenleri, şehir ve

medeniyet kültürüne sahip olanları tenkit etmiyorum

Ülkelerin durumu, seviyesi, ülkeler sıralamasındaki yeri

sadece fert başına düşen millî gelir ile yollar, gökdelenler, limanlar,

barajlar, otomobiller ile ölçülmez, anlaşılmaz

En önemli kıstas=kriter bir ülke halkının beyninin nasıl

çalıştığı veya çalışmadığıdır.

Ülkenin eğitim sistemi ve okulları (bilhassa liseleri)

güçlü değilse, düşünce hayatında yozlaşma başlar.

1928 deki alfabe devrimi Türkiye´nin kültür devamlılığını,

belkemiğini kırmıştır.

Ardından, zengin yazılı medenî Türkçe devlet terörü ile

zayıflatılmış, arı kuşdiline çevrilmiş, toplumsal beyin felç edilmiştir.

Bugünkü liseler ile yüksek seviyede düşünebilen medenî

kuşaklar yetiştirmek mümkün değildir.

Ciddî kıymetli yazılar yayınlansa bile bunları okuyup

hakkıyla anlayanın nispeti on binde biri geçmez.

Bugünkü yaygın kültürle ciddî ve gerçekçi bir gündem

listesi bile yapılamaz.

Liseler demiştim Liselerde okuyan bütün öğrencilerin

süper olması gerekmez. Yüzde onu iyi yetişse yeter. Bu iyi yetişenlerden

kadrolar kurulur ve ülkeyi onlar idare ederse problem olmaz.

Edebî Türkçenin en basit metinleri olan Ömer Seyfeddin

hikayelerindeki bütün kelimeleri kavramları bilmeyenlerle köy olmaz kasaba

olmaz.

Kırsal kesim kültürü yaygın ve dominant hale gelince

gerçek kültürlülerin pabuçları dama atılır.

Kırsal kesim kültürü fasid bir dairedir (kısır döngü),

bunun içine düşen bir toplum artık kolay kolay dışına çıkamaz.

Kırsallar eğitim, sanat, felsefe, mimarlık, yüksek

düşünceden hoşlanmaz.

Onlar slogancıdır Onlar tepkicidir Onlar aksiyon

üretemez

Onlar soyut kavramları anlamaz.

Beyninin iki yarı küresi birlikte eğitilmeyen toplumlar

eksik kalır.

Matematiğe, pozitif ilimlere yönelik bir eğitim zekaları körleştirir.

Medenî, derin düşünen insanlar ayrı anda zihinlerinde on

maddeyi/konuyu bir arada tutabilir.

Beyni sadece aktüel bir tek konuyu alabiliyor Böylesi

çok eksiktir.

Mazisini bilmeyen toplumlar hallerini anlayamaz,

istikballerini göremez; tedbir alamaz, çare ve çözüm üretemez.

İyi eğitilmeyen, kendilerine (dinî ve felsefî) ahlak

kültürü verilemeyen toplumlar içten çürümeye başlar.

Bir ülke için en büyük felaket arivistlerin çoğalıp hakim

olmasıdır.

ABD nin Georges Washington üniversitesinden iki araştırıcı,

Kur an prensiplerinin, kriterlerinin, düsturlarının hayata uygulanmasıyla

ilgili dünya çapında (208 ülke) bir anket yapmışlar, ilk sıralarda medenî

gayr-i müslim ülkeler yer almış, Türkiye 103 üncü, Suudî Arabistan 113 üncü

olmuş! (Global Economy Journal, Vol. 10 Issue 2. How Islamic are İslamic

Countries ) Bu anketin başında yer alan ülkeler şunlar: Yeni Zelanda,

Lüksemburg, İrlanda, İzlanda, Finlandiya, Danimarka, Kanada, İngiltere,

Avustralya, Hollanda, Avusturya, Norveç, İsviçre, Belçika, İsveç, Portekiz.

Almanya İçlerinde bir tek İslam ülkesi yok!..

Bugünkü eğitimiyle kültürü ile Türkiye ne İslamı anlayıp

yakalayabilir, ne de Batıyı modernizmi

Kısır döngüden çıkabilmek için millî kimlik ve

kültürümüze uygun mükemmel, vasıflı, güçlü mektepler açılması gerekir.

İngilterenin Eton u, Osmanlının Galatasaray Sultanîsi gibi.

Eton 1440 ta açılmış, o günden beri ülkesine hizmet

veriyor. İngiltereye 19 başbakan yetiştirmiş

Eton mektebinde öğrenciler günün bazı saatlerinde frakla

geziyor

Eton bilgi ve kültürün yanında ahlak ve karakter

terbiyesi veriyor, onun yanında estetik, güzellik, sanat boyutu kazandırıyor.

Yüksek ve gerçek bir liseden mezun olan genç paraya âşık

olmaz, para için her haltı yemez Benliğinin, süflî heves ve ihtiraslarının

esiri olmaz

Galatasaray Sultanisi talebesi bir grup genç 1915 te,

devlet onları askere almak istemediği halde gittiler, Çanakkalede şehid

oldulardı.

Eğitimi yüksek, vasıflı güçlü olmayan bir ülke geleceğine

ağlasın.

Bugünkü eğitim sistemi veya sistemsizliği ile Türkiye

batar. Gökdelenleriyle, otoyollarıyla, havaalanlarıyla, lüks ve pahalı cep

telefonlarıyla, rezidanslarıyla, müzeyyen meskenleriyle, yedi yıldızlı

otelleriyle, lüks restoranlarıyla, hızlı trenleriyle hep birlikte batar.

Bugünkü kısır döngülerden nasıl çıkacağız Nasıl medenî

bir toplum olacağız Bilen varsa Allah aşkına yazsın.

07.01.2015