VAHŞİ KAPİTALİZM ile ilgili son zamanlarda bile çok
önemli şeyler öğrendim, sırası geldikçe onları da siz değerli okuyucularımla
paylaşırım. Ama önce Türkiye deki iki büyük kapitalist aileden (KOÇ ve
ECZABIBAŞI) iki kişi KAPİTALİZM aleyhinde söz etmişken, bize göre kapitalizmin
biricik alternatifi ADİL DÜZEN ve ADİL EKONOMİK DÜZEN i hatırlatmış olayım;
başka yazarlarla birlikte!
Ben sadece iki yazar tespit edebildim; Hilmi Yavuz ve
Ergün Diler!
Önce Hilmi Yavuz un dünkü (Zaman, 29.11.2015)
KAPİTALİSTLER SOSYALİST OLDU!!! başlıklı yazısından: Sayın Ali Koç un,
Eşitsizliğin ortadan kalkması için kapitalizmin ortadan kalkması gerekir sözü
bir ironi değilse eğer, gerçekten üzerinde durulmaya değer. / Zira bir
kapitalistin, sınıfsal konumuyla düpedüz çelişen, başka türlü söylersem, onu
var eden sınıfın yok olması gerektiğini öneren bir argümanı öne sürmesi, hiç
kuşkusuz, olağan bir duruma işaret etmiyor! / Olağandışı ve elbette tuhaf ve
manidar! Şundan dolayı: Bu argüman, yani eşitsizliğin ortadan kalkması için,
kapitalizmin ortadan kalkması gerektiği, Ali Koç gibi kapitalist sınıfa mensup
biri tarafından değil, işçi sınıfı tarafından öne sürülmek gerekirdi Yazı
şöyle bitiyor: Kısaca eşitsizlik kapitalizmin fıtratında vardır: Ali Koç
doğru söylüyor: Kapitalizm ortadan kalkarsa, eşitsizlik de ortadan kalkar!
Adil Ekonomik Düzen kavramını Ergün Diler in (Takvim)
köşesinde ilk defa gördüm; demek ki biliyormuş! Neyse DAEŞ tiyatrosu
başlıklı ve 24 Kasım tarihli yazısı değil de, yazının sonundaki NOT dikkatimi
çekti NOT: Bazı güçlü aileler (KOÇ ve ECZACIBAŞI aileleri / RNE) son günlerde
ADİL EKONOMİK DÜZENİN gerekliliğinden söz eder oldu. Kapitalizmi getirip
yerleştirenler kapitalizme vurur oldu! Kapitalizmi korumak için var edilen
cemaatin tasfiyesinden sonra bu çıkışlar çok ama çok önemli... Makas değişiyor,
yeni oyun başlıyor gibi... Benden bugünlük bu kadar; grisini siz düşünün
YVM yani Yerli ve Millî ANAYASA meselesine gelince;
bu da Mustafa Kutlu nun beş gün önceki (Yeni Şafak, 25.11.2015) yazısının
başlığı. ADİL DÜZEN E GÖRE İNSANLIK ANAYASASI nı -hem de her maddesini
KUR AN dan delillendirmiş olarak- hazırladığımızdan; Yerli ve Millî ANAYASA
talebi dikkatimizden kaçmadı
Mustafa Kutlu diyor ki: AK Parti nihayet ülkenin
tarihine, geleneğine, ahlâkına ve geleceğine dair bir vizyon koydu: Yerli ve
milli . Şimdi sıra bunun anayasasında. / Şu esaslar anayasanın ruhunu teşkil
etmeli: Ahlâk, adalet, merhamet ve şefkat. Burada seküler ile seküler olmayan
tartışması bizi bir yere götürmez. Kadimden bu yana ahlâka ve güce ADİL bir yer
biçen, hükümdarı (devleti, hükümeti) ait olduğu yere koyan ilkeler şöyle dile
getirilmiştir. / (Bunu birkaç kez yazdım ama önemli metinler tekrar
edilmelidir). / Bir çember çizilir. Bunun adı Daire-i adalet veya ADALET
dairesi dir. Altına şu metin ilave edilir: Adldir mucib-i salah-ı cihan /
Cihan bir bağdır dîvarı devlet / Devletin nazımı şeriattır / Şeriata olamaz hiç
haris illa mülk / Mülk zapt eyleyemez illa leşker / Leşkeri cem edemez illa mal
/ Malı cem eyleyen raiyettir / Raiyeti kul eder padişah-ı âleme adl. / (Mülk
kelimeleri melik diye de okunabilir). / Şimdi metni açıklayalım: / 1. İnsanoğlu
tek başına yaşayamaz (Yalnızlık Allah a mahsus). Çünkü medeniyyetün-bit tab dır.
Yani yaratılış itibarı ile cemiyet halinde yaşaması gerekir. 2. Cemiyet halinde
yaşayan insana bütün fertlerin tabi olacağı bir mevzuat lazımdır. Bu töre
olabilir, kanun, örf, şeriat olabilir. 3. Bu mevzuatı ayakta tutacak, bir
teşkilata lüzum vardır. Bu padişahtır, devlettir, hükümettir. 4. Fertler
cemiyet halinde yaşayabilmek için yani medeni olabilmek için örfe, padişaha,
hükümete itaat etmek zorundadır. 5. Padişaha (devlete-hükümete) itaati mümkün
kılan padişahın (devletin, hükümetin) adil olmasıdır. 6. Çünkü ADALET mülk ve
devletin salahının teminatıdır. (ADALET MÜLKÜN TEMELİDİR) 7. Mülkü korumak için
askere ihtiyaç vardır. 8. Askerin varlığı için mal (toprak-mahsul-üretim) ve
para gerekir. 9. Üretimi yapan, parayı sağlayan (vergi veren) raiyettir (Yani
halktır). 10. Vergiyi adaletle toplamak ve harcamak padişahın (devletin,
hükümetin) görevidir. 11. Cihanın ayakta durmasının (yani nizam-ı âlemin) asıl
sebebi ADALETtir.