Teknoloji

iPad etkin değil sorunu nasıl çözülür?

Kurulumu henüz gerçekleştirilmiş olan iPad cihazlarda zaman zaman ‘etkin değil’ uyarısı ile karşılaşılabilir. Peki, iPad etkin değil sorunu tam olarak neyden kaynaklanır, nasıl çözülür? İşte konuya dair merak edilenler…

Abone Ol

Teknoloji devlerinden biri olarak anılan Apple her ne kadar çoğunluk ile iPhone cihazları ile öne çıksa da firmanın iPad cihazları da bir hayli talep görmektedir.
Son olarak geçtiğimiz yılın eylül ayında tanıtılan yeni iPad modelleri, tüketicilerin büyük ilgileri ile karşılaşmıştı. Gerek tasarımları gerek ise de teknik özellikleri ile dikkat çeken yeni cihazların ardından arama motorlarında sorgulama başlıkları değişmişti.

Günümüzde halen birçok kişi arama motorları üzerinden iPad cihazlara dair birtakım sorgulamalarda bulunmaktadır. O sorgulamaların başında ise ‘iPad etkin değil’ uyarısının nedeninin geldiği görülmektedir. Bu kapsamda bizler de bu içeriğimizde iPad cihazlarda en sık karşılaşılan sorunlardan olan etkinlik sorununa dair birtakım bilgilendirmelerde bulunduk. İşte ayrıntılar…

IPAD ETKİN DEĞİL SORUNU NEDİR?

iPad cihazların kurulum aşamalarında en sık karşılaşılan sorunlardan biri etkinlik sorunudur. Birçok kişi cihaz kurulumu esnasında ‘iPad etkin değil’ uyarısı ile karşılaşır.
iPad etkin değil uyarısının başlıca sebebi, cihazın internete bağlı olmamasıdır. Kurulumun tamamlanabilmesi için internet bağlantısına ihtiyaç duyulmaktadır. Bağlantının gerçekleşmemesi halinde bu tip bir uyarı ile karşı karşıya kalınabilir.

IPAD ETKİN DEĞİL SORUNU NASIL ÇÖZÜLÜR?

iPad etkin değil uyarısının çözümü için birkaç yol izlenebilir. Söz konusu yollar ve o yollar kapsamında izlenmesi gereken adımlar şu şekilde sıralanabilir:

  • iTunes: Cihazdan iTunes uygulamasına giriş yapılır. Açılan ekrandan ‘Güncellemeleri Kontrol Et’ seçeneği tıklanır ve iTunes’un son versiyonunun yüklü olup olmadığı kontrol edilir. Yeni bir güncelleme varsa yüklenir. Cihaz USB ile bilgisayara bağlanır ve bilgisayardan ‘Yeni iPad Olarak Ayarla’ seçeneği tercih edilir. Yeni cihazın ismi seçilir ve uygulamadan müzik senkronizasyonu belirlenir. Sonrasında da ‘Bitti’ seçeneği tıklanarak işlem tamamlanır.
  • Müşteriye özel WIFI ağı: Bu yöntemde Wifi bağlantısı kullanılır. Kablosuz ağa ilk defa bağlanılacaksa hizmet şartlarını bildiren uyarı görüntülenir. Uyarıların kabul edilmesi gerekilir. Eğer bağlantı kurulamıyorsa bağlantı listesi açılır ve cihaz listeden kaldırılır. Sonrasında ise ‘İleri’ seçeneği tıklanır. Daha sonra işleme Wifi bağlantısı olmadan devam edilir. Bu aşamanın ardından kurulum tamamlanır. Giriş ekranı açılır, Ayarlar kısmından Wifi şebekesi seçeneği tercih edilir. Apple hizmetinde oturum açıldıktan sonra iPad etkinleştirilmiş olur.

IPAD ETKİN DEĞİL SORUNU IOS GELİŞTİRİCİ SÜRÜMLERİNDEN KAYNAKLANIR MI?

Yetkisiz iOS sürümünün çalışıyor olması iPad cihazda etkinlik sorununa sebep olabilir. Bu gibi sorunlarda iOS’un son sürümünün yüklenmesi gerekir. Ayrıca kullanıcıların geliştirici hesaplarına giriş yaparak cihaz için doğru UDID bilgilerinin kayıtlı olduğundan emin olmaları gerekir.

IPAD PAROLAMA SIFIRLAMA NASIL YAPILIR?

iPad cihazının şifresini unutan kişi, sıfırlama işlemini gerçekleştirerek yeni bir parola belirleyebilir. Bunun için öncelikle ‘Parolamı Unuttum’ seçeneği tıklanmalı ve sonrasında da Apple ID ve parolası girilmelidir. Bilgilerin doğru girilmesi halinde ekranda ‘Sıfırla’ seçeneği görüntülenecektir.
Sıfırlama seçeneğinin tıklanmasının ardından e- posta adresinin veyahut da cep telefonu numarasının girilip ‘Devam’ butonuna tıklanması gerekir. Apple bu bilgi girişinin ardından bir kod gönderecektir. Kodun ilgili boşluğa yazılmasının ardından yeni parola oluşturulabilir.

APPLE’IN DESTEK BÖLÜMÜ İLE NASIL İLETİŞİM KURULABİLİR?

Yukarıda açıklamış olduğumuz yöntemler denenmiş ancak cihaz yine de etkin hale getirilemediyse bu kez Apple ile iletişime geçmek gerekir. Firmanın destek bölümü, ilgili soruna karşı etkili bir yöntem geliştirecektir.
Apple’ın destek bölümüne ‘0216 282 15 11’ numaralı hat üzerinden erişim sağlamak mümkündür.