İman, ilim, amel, fıkıh, fikir, zikir ve ekonomi

Abone Ol

KUR AN VE İLİM 760. hafta seminer çalışmamızdan

aktarıyorum `Biz araştırmacı kardeşlerimizin uygulamada iş yapmalarını, günde

beş saat işte/amelde , beş saat da ilimde çalışmalarını şart koşuyoruz. Uygulama

yapmazsanız bir şey anlamaz, başarılı olamazsınız. Başarıya ulaşmanın yolu

ilim ile amel in beraber yürümesinden geçer. İlim yapıp proje yapacak ve onu

uygulayacaksınız. Hatalar ortaya çıkacak, araştıracak ve yeniden proje

yapacaksınız. Böylece amel-ilim , amel-ilim olarak adım adım gideceksiniz.

İki ayağınızı birlikte kullanacaksınız. Bir adım ilim olacak, ikinci adım

amel olacaktır. Yürümek ancak böyle mümkündür. Tek ayağınız ne kadar uzun ve

sağlam olsa da tek ayakla yürüyemezsiniz ama çift ayağınız varsa, diğeri cüce

de olsa rahat rahat yürürsünüz. / Bunun için prensip olarak benimsediğimiz dört

kuralımız vardır: 1) Bir çözümü üretirken çözüm sürekli olmalıdır. Her zaman o

çözümü kullanabilmelisin. 2) Bir çözümü ürettiğin zaman o çözümden başkaları da

yararlanmalıdır. Sen de başkalarının çözümlerinden yararlanırsın. 3) Çözüme

çözüm. Senin işlerinin çözümünü sen yapacaksın. Başkalarının çözümlerinden

yararlanacaksın ama çözümü sen üreteceksin. 4) İlmî çözüm deneye dayanan

çözümdür. Amel ve ilim dönüşümlü çözüm olmalıdır. / Ben okudum, artık halkın

yaptığı basit işleri yapmam derseniz, o zaman çözüme katılmamış olursunuz. /

Kur an bunları yani böyle olanları, `ben okumuş adamım deyip büyüklenenleri

kınamaktadır. (s.8)

`Gelecekte ilim şu şekilde olacaktır. Kur an da geçen

kelimeler/kavramlar tasnif edilecektir. Kelimelerin getirdiği kavramlar

ortaya konacaktır. Bir kelimenin değişik kavramları olabilir. Bunlar müşterek

kelimelerdir. Böylece sistem oluşturulacaktır. Ondan sonra örnek olarak

sosyoloji kitabı yazılacaksa, birbirine tekabül eden kavramlar bulunacak,

böylece o ilim oluşmuş olacaktır.

`Bir insan Allah a teslim/müslim olur da namaz kılmazsa,

susuz kalan bitkiler gibi imanı kurur. Ama islâm olur da namaz kılar, zekât verir,

oruç tutar ve hacca giderse, kalbine iman girer. Namaza devam ettikçe bunlar

aklından çıkmaz. Ama terk eder de namaz kılmaz, zekât vermez ve oruç tutmazsa,

kongrelere katılmazsa reyb içine girer, şüpheye düşer ve imanı gider. Yani

amel ile takviye edilmeyen bir ilim kuru kelimelerden ibaret kalır. Kalpler

damgalanır. / Âyette geçen damgalanır ifadesi mühürlenir demektir. Mühürlenen

kapı açılmaz. Onların kalpleri de mühürlenir. Hareket etmedikleri yani ilimleri

ile amel etmedikleri için ilimleri de körelir... (s.9)

`Kur an da ilmetmek, fıkhetmek, zikretmek, fikretmek

kavramları geçmektedir. / İlmetmek bilgisayara konmuş dosyadır. Zikretmek demek

dosyayı çağırıp açmak demektir. Fikretmek dosyada olanları görüp üzerinde

düşünmek demektir. Fıkhetmek ise dosyaya yeni şeyler ilave etmektir. /İlmetmek

proje yapmaktır. Proje ilimdir. Onun okunması zikirdir. Uygulandıktan sonra

sonuçları görmek ve kontrol etmek fikirdir. Yeni proje yapma fıkıhtır. / Bizim

bir taraftan ilim yaparken diğer taraftan da amel etmemiz gerekmektedir.

İçtihadı başkaları için değil kendimiz için yapacağız. Başkaları isterlerse

bize uyarlar. (s.10)

`Ekonomide nihai mallar vardır. İnsanlar bunlardan

yararlanarak yaşarlar. Bir de ara mallar vardır. Bunlar üretim araçlarıdır.

Bunlara hayrat/hayır denmektedir. / İşte; Allah Adil (Ekonomik) Düzen

uygulayıcılarına hayratı vaat etmektedir. / Nitekim birinci Kur an

uygulamasından sonra müslimler zengin olmuşlar, işyerleri edinmişler, büyük

müesseseler kurmuşlardır. Bundan sonra da böyle olacaktır. İnsanlar Adil Düzen

İşletmeleri ile bugünkü sömürü sermayesinin yerine geçeceklerdir. Onların

karşılıksız doları değil, insanlığın çıkardığı altın para/dinar yeryüzüne hâkim

olacaktır. / İstanbul da bir kredileşme kooperatifi kurulacak, bu kooperatif

dinar diyebileceğimiz altın bono senedini çıkaracak ve kuyumculara kredi

olarak verecektir. Kuyumcular altın karşılığı bunu piyasaya sürecek ve kârsız

değiştireceklerdir. / İşte bu uygulama hayrat olacaktır. / Ayrıca sosyal

dayanışma meydana gelecek, çalışana kredi ile herkes iş yapacak,

mahsul/üretim bollaşacak, nihai mallar da çoğalacaktır. Çalış(a)mayanlara

yeryüzünün kirasından pay verilerek herkesin karnı doyacak, herkes refah içinde

olacaktır. / Demek ki proje hazırlanacak, biri çıkacak ve bu projeyi

benimseyecek, ADİL (EKONOMİK) DÜZEN işletmelerini yaygınlaştıracak ve

birlikte örnek işletme kuracaklardır (s.11; KUR AN VE İLİM 760. hafta

seminerimizden aktarı-YORUM ve ilmî-ahlâkî-iktisadî-siyasî-sosyal olarak yani

SOSYAL TUFAN a karşı gereğini yapmaya DAVET ediyorum Ve s-SELÂM Reşad/RNE)