İlerleyen futbolumuz!

Abone Ol

Ne demişti Fatih Terim hocamız ve de TFF başkanı Yıldırım Demirören bey; "Bu yeni yabancı kuralı ile hem ülke futbolcusunun fiyatı düşecek, hem de yabancıların görgü ve sunduklarıyla futbolcumuz aşama kaydedecek, ülke futbolu da yükselecek..."

Yükseldik de... Ama öyle değil... UEFA Avrupa Kupasından iki takımımızı daha ilk rauntta kaybederek uçurulduk, ve de Şampiyonlar Liginden ikinci temsilci şansımızı göremeyerek... İşte aşama diye da buna derler!

Öteden beri inandığım bir durum vardır. O da her ülke insanının kendine göre, kendine has yaşam biçimi... yani sosyal hayatın gerçekleri. Her konuda buna göre program yapmazsanız, buna göre düşünüp uygulamaya geçmezseniz sonunuz hüsrandır.

Şimdi gelelim perşembe akşamına... Maçları TRT verdi. Önce teşekkürler... Çünkü başkaca özeller bu kulüplerin maçına itibar etmezlerdi. Zaten etmemişlerdir ki, iş gene devlete kalmıştı. Ama burada küçük bir pasaj vermek istiyorum. Başakşehir maçında Hollanda ligi üçüncüsü 2-0lık ilk maçtan sonra yine gol atıp 1-0 öne geçiyorsa, şunu bilinmelidir ki, yukarıda sözünü ettiğim Türk futbolunun hiç bir temsilcisi o maçı kurtaramaz. Neyse kurtarmak şöyle dursun, bir kere daha kaybetti. Bu arada Abdullah Avcı kardeşime bir soru sormak istiyorum; O, galiba Arnavutmuş, santrforu kaça ve neden aldın Sonuçta Başakşehir hiç üzülmemeli. Yeni lige gelecek sezon da Avrupa Kupası hedefiyle başlayıp, daha dengeli, daha doğru kadrolar kurup, daha gerçekçi olmalıdır. Pardon unutuyordum; AZnin ilk maçta dikkatimi çeken 6 numaralı Paraguaylı oyuncusunu siz de izlediniz mi

Sonra Trabzonspora geçelim... Biz neden aşama yapamıyoruz diye zaman zaman okur sorusu alırım. Hatta sokakta, vapurda çevirip aynı soruyu sorarlar. Şimdi tam da bir kere daha cevap zamanı... Siz ilk maça saatler kala disiplinsiz davranışları sebebiyle takımın kaptanı kalecinizi kadro dışı bırakıp, rövanş akşamı kaleye ve kolunda bandıyla sahaya sürerseniz, siz yerinizde sayarsınız... Onur hatalı bir gol yemiştir. Bu gol turu kaybettirmiştir. Ben orada değilim. Onur onu kurtarıp, takımı da tur atlayabilirdi. Ama mesele o değildir. Mesele çağdaş kulüp olabilmektir. Sonra Şota... Hangi akla hizmet Özer çıktı da, Deniz girdi Haaa rakip on kişi kalmıştı değil mi İşte hala bunu öğrenemedik. O zaman rakip ağırlıklı olarak kontrayı düşünüp savunma hatlarını sıklaştıracaktır. Yani Özere daha fazla ihtiyaç vardır. Veya bir arızası varsa benzeri bir oyuncuya... Deniz amma da benziyordu... Aykut neden oyuna girdi Yoksa 1-0a yatıp o rakip karşısında penaltıları mı sığınmayı planladın Hayret! Golü atıp aşırı moral kazanan oyuncu, şayet arızası yoksa, yorulmamışsa ki, bunların hiç biri gözlemlemedik, oyundan çıkar mı Son bir kere daha... Constant sol bek oynar mı Hele hele senin takımında...

Daha fazlasını yazmam. Niye kendimi yorayım ki