Saadet Partisi öncülüğündeki Milli İttifak ın
milletvekili adayları AKP lilere TV de ülke meselelerini tartışmaya
çağırıyorlar. Hele, Saadet Partisi Ankara Milletvekili Adayı Mustafa Destici
defalarca TV ve meydanlardan hodri meydan! diyerek cumhurbaşkanı, başbakan ve
diğer siyasi liderleri TV lerde birlikte tartışmaya çağırdı. Bazı siyasi parti
liderleri de yaptı benzeri çağrıyı.
Gelişmiş ülkelerde bizdeki gibi bir seçim propagandası
yok. Seçim döneminde defalarca Avrupa ülkelerinde bulundum. Seçim öncesi büyük
bir sessizlik söz konusu! Sadece belirli yerlerde adayların resimlerini
görüyorsunuz. Siyasi partiler, sivil kuruluşlar üzerinden yapıyorlar seçim
propagandalarını. Kitlelere yönelik tanıtmalar ise tamamen TV üzerinden.
Siyasi parti liderleri ve adaylar rakipleriyle birlikte
çıkıyorlar TV programlarına. Ülke problemlerine sundukları çözümleri
tartışıyorlar. Halk da mukayese imkânı buluyor ve bilerek kullanıyor oyunu.
Teknolojinin bu derece geliştiği bir dönemde liderlerin
meydanlardan birbirine cevap yetiştirmeleri akıl kârı mı Bu işte niçin TV
nimetinden faydalanmazlar acaba TRT nin bu işe öncülük etmemesinin sebebi
ne İktidarın borazanı olmak işine mi
geliyor yoksa
Halkın beklentisi siyasi liderleri bir arada görmek! Bu
durum kutuplaştırma ve ayrıştırmayı da önleyecektir, diye düşünüyorum.
Hükümet bu kapıyı niçin açmıyor, öyleyse Diğer siyasi
partiler karşısında döküleceği için mi Rakipleriyle tartışamayan kadroların
hükümet olması ne derece doğru
AKP nin korkusu ne
AKP liler yandaş ve candaş medyanın çanak sorularına
cevap verir ve müstakil konuşurken mangalda kül bırakmıyorlar. İleri
demokrasi den söz ediyor, fakat adil olmayan seçim kanunları konusunda
kıllarını kıpırdatmıyorlar. Millî irade yi kimseye bırakmıyor, seçmenin oyunun
boşa gitmesine yol açan yüzde 10 Türkiye barajı nı kaldırma konusunda isteksiz
davranıyorlar. Hitabet gösterileriyle gerçekleri örtebileceklerini sanıyorlar.
Hükümet söz ve icraat uyumsuzluğu içinde! Diğer siyasi
partilerle tartışmaya çıksalar bu zıtlığın kolayca anlaşılacağından endişe
ediyorlar. İstedikleri gibi at oynatmayı yeğliyorlar. Böyle bir tartışmada ya
şöyle sorular sorulursa!:
ABD nin dünya egemenliğini amaçlayan Büyük Ortadoğu
Projesi nin (BOP) Eşbaşkanlığı nı yapmak size mi düştü. Siz hangi ülkenin
yöneticisisiniz
Sözle AB ye ver yansın ettiğiniz halde, onları stratejik
ortak olarak kabul etmek ve AB Bakanlığı kurmak da ne oluyor Bu halkın
sırtında büyük bir yük değil mi AB Anayasası nı onaylamak, AB uyum yasaları
çıkarmak Türkiye nin bağımsızlığına gölge düşürmez mi
AKP döneminde Cumhuriyet döneminin en büyük yolsuzluğu
yapıldı diyen Abdüllâtif Şener in bu sözü karşısında yıllardır niçin sessiz
kalıyorsunuz
Ekonomi Bakanı nın 13 yıldır fason çalıştık, millî
ekonomiye geçemedik sözü başarısızlığının itirafı değil mi
Bülent Arınç ın israfı önleyemedik, saraylar yaptık ama,
adaleti sağlayamadık sözü iflasınızı anlatmıyor mu
Bu İcraatların Hesabı Verilmez
AKP yöneticileri diğer siyasi partilerle TV de tartışmaya
çıksalar yanlış icraatlarıyla ilgili şu soruların cevabını verebilirler mi
dersiniz :
Yabancılara toprak satışını 25 dönümden 300 dönüme
çıkarmakla kime hizmet ediyorsunuz
Özelleştirme bahanesiyle devletin en kâr getiren
stratejik kurumlarını yabancılara satmakla neyi amaçlıyorsunuz
Müslüman bir ülkede domuzu kasaplık hayvan statüsü
kazandırıp domuz çiftlikleri açmaya teşvik etmek halkın inancına saygısızlık
değil midir
AB istedi diye zinayı suç kapsamından çıkarmak da ne
oluyor
Bu kadar açılışınızın içinde niçin bir tek fabrika yok
Fabrika temeli atmamayı da mı AB istedi
Sapık ilişkilerin konu edildiği LGBTİ toplantısına
katılmak Türkiye nin bu rezaleti meşrulaştırması (!) anlamına gelmez mi
Köyleri boşaltıyor, nüfusu şehirlerde topluyorsunuz.
Dengeli kalkınmadan kaçınmanızın sebebi ne
Bir ziraat ülkesi olan Türkiye yi saman vb. ürünleri
ithal eder duruma getirmek bir facia değil midir
Daha o kadar çok soru var ki.. AKP liler biz bu
icraatların hesabını veririz diyorlarsa, hodri meydan! Sizi, TV lerde yapılacak
programlarda rakiplerinizle tartışmaya çağırıyoruz. Buna gücünüz yeter mi