ABD Başkanı Trump, ilginç açıklamalar yapmayı sürdürüyor.
Mesela İsrail’in İran’a yaptığı saldırı sonucu ortaya çıkan durumu değerlendirirken “İsrail de kaybetti, İran da kaybetti” diyor.
Bu değerlendirmenin yarısı doğru!
Yani İsrail’in kaybettiğinin ABD Başkanı Trump tarafından dile getiriliyor olması çok doğru!
ABD Başkanı Trump’ın “İran da kaybetti” değerlendirmesi ise çok tartışılacak bir durum!
İsrail, İran’a saldırırken ABD’nin temel hedefi neydi?
İran’daki mevcut yönetimin devrilmesi ve yerine İsrail sempatizanı bir yönetimin faaliyete geçirilmesiydi değil mi?
Peki, bu başarılabildi mi?
ABD ve İsrail bunu başaramadığına göre kaybeden kim oluyor?
Tabii ki İran olmuyor!
Zira İran’da yönetim eskiden olduğu gibi aynen devam ediyor.
Demek ki İranlı liderlerin “savaşı biz kazandık” şeklindeki açıklamaları gerçeklere oldukça yakın!
ABD Başkanı Trump’ın bu açıklamaya karşılık “Savaşı onlar değil, biz kazandık” şeklindeki açıklaması ise kuyruklu bir yalandan başka bir şey değil!
ABD Başkanı Trump’ın başkan seçildiği günden bu yana söylediği yalanların çetelesi tutulmuş!
Her saat başı bir yalan söylediği ortaya çıkmış!
ABD Başkanı Trump, yaptıkları saldırı ile İran’ın nükleer programını sona erdirdiklerini açıklarken Uluslararası Atom Enerjisi Kurumu bunu teyit etmiyor ve İran’ın nükleer programının sadece birkaç ay ertelenmiş olduğunu duyuruyor.
ABD yetkilileri, İsrail’in İran’a saldırdığı ilk anlarda bu saldırılarda kendilerinin bir rolü olmadığı yalanını söylüyorlardı!
Sonrasında ise İsrail ile birlikte İran’a saldırmakta hiç tereddüt etmediler. Bu hal akıllara ya bir de rolleri olsa acaba neler yapacaklardı sorusunu getirdi.
ABD Başkanı Trump, açıklamasında, “İsrail de İran da kaybetti, biz kazandık” diyor! Kazandıkları şey, yalancılıklarının tescillenmesinden başka bir şey değil.