Türkiye Gazetesi yazdı: TIR şoförleri ülkeden kaçıyor

Türkiye Gazetesi bugün yaptığı bir haberde Türk tır şoförlerinin sorunlarını konu alan bir haber yayımladı. Haberde “TIR şoförleri ülkeden kaçıyor” denildi.

Büyütmek için resme tıklayın

İktidara yakın Türkiye Gazetesi bugün “TIR şoförleri ülkeden kaçıyor” başlıklı bir haber yayımladı. Haberde, “Türk tır şoförleri bir bir ülkeyi terk ediyor. Türkiye’de çalışma şartlarının kötü olduğunu belirten şoförler “Şirketler çok acımasız. Asgari ücret ile direksiyon sallıyoruz. Avrupa’da maaşlar 3 bin avro. Orada 8 saat, ülkemizde 17 saat direksiyon sallıyoruz” diye isyan etti.” denildi. 

Haberde yer alan ifadeler şöyle oldu:

Pandemi sebebiyle bozulan tedarik zinciri, dünya ticaretini tehdit etmeye devam ediyor. Özellikle uluslararası taşımacılık sektörü, tır şoförü bulmakta zorluk çekiyor. Uluslararası Kara Taşımacılığı Birliği raporuna göre bütün dünyada tır şoförü ihtiyacı, geçen yıla göre yüzde 20 artmış durumda. Türkiye’de ise bu açık daha fazla. Çünkü yurt dışından gelen ihtiyacı değerlendiren Türk tır şoförleri, yüksek maaşlar ile ülkeyi terk ediyor. Dolayısıyla ülke içinde tır şoförü bulmak gittikçe zorlaşıyor.

ASGARİ ÜCRET YETMİYOR

Uluslararası Tır Şoförleri ve Ağır Vasıta Şoförleri Derneği Başkanı Sedat Kaplan, gazetemize yaptığı açıklamada, pandemi ile birlikte tır şoförlüğü mesleğinin öneminin arttığını belirterek “Avrupa’da şirketler şoför bulamıyor. Birçok arkadaşımız çalışmak için ülkeyi terk etti. Çünkü 2-3 bin avro arasında maaş alıyorlar. Bu maaşları da Türkiye’deki ailesine yolluyorlar. Çok büyük rakamlar bunlar. Vizesini alan gidiyor. Türkiye’de ise durum vahim. Şirketler, asgari ücret bandından para veriyorlar. Üstelik hiçbir hakkımızı da alamıyoruz” dedi.

NEDEN TÜRKİYE'DE DURALIM Kİ?

Bir İETT şoförünün bile kendilerinden fazla para kazandığını söyleyen Kaplan, şöyle devam etti: Günlerce yollarda direksiyon sallıyoruz. Şirketler ‘Kriz var’ diyerek maaşlara zam yapmıyor. Avrupa’da tır şoförleri günde 8 saat çalışıyor. Bizim şirketler ise kurnaz. Normalde şoförlerin dijital kartları vardır. Bir şoför 8 saat çalışabilir. Çünkü dinlenmesi gerekiyor. Bu kartlarda kaç saat çalıştığımız görülüyor ve denetime giriyor. Ancak şirketler çift kart veriyor. Dolasıyla bizim çalışma saatlerimiz 17 saatleri buluyor. Üstelik mesai ücreti de alamıyoruz. Şirket direkt kapıyı gösteriyor. Neden Türkiye’de duralım ki? Böyle bir imkân varken gidiyoruz. Çok büyük isteklerimiz de yok. Bizim maaşlarımız belli bir seviyeye yükseltilse yeterli. Neden gurbette yaşayalım? Bir düzenleme bekliyoruz...

12 Nis 2022 - 12:15 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.