Reklamı Kapat

Sıcaklar ruh sağlığımızı etkiliyor

Sıcaklar ruh sağlığımızı etkiliyor

Özellikle böbrek hastalarının sıvı kaybına bağlı olarak sıkıntı yaşayabileceklerini söyleyen uzmanlar su tüketimine dikkat çekiyorlar.Ruh hekimleri psikolojik şikâyetlerin şu dönem daha da arttığını belirtiyorlar. Zira havaların ani değişimi neticesinde, uykusuzluk, yaz depresyonu artıyor. Aşırı sıcaklar, bütün canlılar etkiliyor.

Havaya bağlı olarak kalp atımında hızlanma ortaya çıkabiliyor

Aşırı sıcaklar panik rahatsızlığını tetikleyebiliyorİnsanlar su kaybına bağlı olarak kendilerini halsiz ve yorgun hissediyorlar.Nem oranına bağlı olarak insanlarda keyifsizlik ve huzursuzluk ortaya çıkabiliyor.Uzmanlar hava şartlarını dikkate alarak su ayran gibi şekersiz ve asitsiz içeceklerin bolca tüketilmesi ve vücut dengesinin korunması gerektiğini söylüyorlar.

Depresyon

Depresyon oldukça sık görülen bir rahatsızlıktır. İstatistiklere göre her beş kişiden biri hayatının bir döneminde depresyon rahatsızlığı geçirmiş. Ancak her sıkıntılı durum için de depresyon olduğu söylenemez. Sorunun depresyon olduğunu söyleyebilmek için aşağıdaki belirtilerden 3-4 tanesinin olması gerekir:

1- Hayattan zevk alamama, mutsuzluk hali

2- Kendini üzgün hissetme

3- Arışı iştah ya da iştahsızlık

4- Aşırı uyumak ya da uykusuzluk

5- İç sıkıntısı huzursuzluk

6- Kişinin kendini yetersiz ve değersiz görmesi

7- Konsantrasyon bozukluğu

8- Başladığı işi tamamlamada zorlanma

9- Sık sık ölümü düşünme

10- Kararsızlık

Depresyon durumunda kişi vakit kaybetmeden bir psikiyatriste gitmeli ve yardım almalıdır. Tedavi süresince doktorun tavsiyelerini dikkate almalı ve kendine yardımcı olmalıdır. Toplumumuzda depresyon bir sorun olarak görülmediğinden önlem alınmaz. Ya da doktor yardımı alan bir kişi ilaçları kullanmaktan vaz geçer. Oysa ülser ya da tansiyon gibi depresyon da bir rahatsızlıktır ve yardım alınmalıdır.

Koruyucu Tedbirler

Depresyon herhangi bir stres faktörüne bağlı olarak ortaya çıkabilir. Böyle durumlarda strese neden olan olayı ortadan kaldırmak gerekir.

İnsanlar yaşadıkları sorunlarla başa çıkma becerisi kazanmalı ve yenik düşmemelidirler

Baş edemediğimiz sorunlar için yardım almaktan kaçınmamalıyız.

Arkadaş ilişkilerinin geliştirilmesi stresi azaltacaktır.

Aile ilişkilerinin geliştirilmesi ve paylaşımın arttırılması etkilidir.

Olaylara pozitif anlamlar vermek, stres ve kaygıyı azaltır

Korkularımız varsa üzerine gitmeli ya da yardım almalıyız.

Sosyal aktiviteler arttırılmalı ve hedefler ortaya koyulmalıdır.

Spor ve yürüyüş koruyucu bir önlem olabilir.

İbadet, zikir ve Kuran ruhsal sıkıntılardan korur.

Dua umutsuzluğa ve çaresizliğe karşı bir ilaçtır.

Ulaşılamayacak hedefler konulmamalıdır.

İhtiraslarımızın önüne geçmeli sahip olduklarımızla iktifa etmeyi öğrenmeliyiz.

Hamd ve şükür mutsuzluğa karşı koruyucu kalkandır.

07 Eylül 2014 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket EYT konusunda ne düşünüyorsunuz?