Reklamı Kapat

Asansör hâlâ boşlukta

Asansör hâlâ boşlukta

Doğruların açıklanması gerekir...

Geda-Majör Limited Şirketi, Şişli?deki asansör kazasına ilişkin, ?Kiracı ile şirketimiz arasındaki sözleşme uyarınca asansörlerin işletilmesi ve güvenli çalışması kiracının sorumluluğundadır. Çalışan personele talep olduğu takdirde eğitim verilmesi ve asansörlerle ilgili şikâyet başvurusu yapıldığında arızanın giderilmesinden ise şirketimiz sorumludur? değerlendirmesinde bulundu. Şirketten yapılan açıklamada, Şişli?deki asansör kazasıyla ilgili olarak yazılı ve görsel basında yer alan haberlerde, konuyla yakından ilgilenen duyarlı parlamenterlerin açıklamalarında ve soru önergelerinde bazı yanlış bilgi ve yorumların yer aldığı belirtilerek, bu yanlışların doğrularının açıklanmasının gerekli görüldüğü kaydedildi.

Geda-Majör Limited Şirketi, Şişli?deki asansör kazasına ilişkin, ?Kiracı ile şirketimiz arasındaki sözleşme uyarınca asansörlerin işletilmesi ve güvenli çalışması kiracının sorumluluğundadır. Çalışan personele talep olduğu takdirde eğitim verilmesi ve asansörlerle ilgili şikayet başvurusu yapıldığında arızanın giderilmesinden ise şirketimiz sorumludur? değerlendirmesinde bulundu. Şirketten yapılan açıklamada, Şişli?deki asansör kazasıyla ilgili olarak yazılı ve görsel basında yer alan haberlerde, konuyla yakından ilgilenen duyarlı parlamenterlerin açıklamalarında ve soru önergelerinde bazı yanlış bilgi ve yorumların yer aldığı belirtilerek, bu yanlışların doğrularının açıklanmasının gerekli görüldüğü kaydedildi. Bazı kimselerce asansörün düşmesine ?halat kopması?nın yol açtığı, basında ve sosyal medyada bu yanlış bilginin tartışıldığı ifade edilen açıklamada, şunlara yer verildi: ?İnşaatta kullanılan asansörlerde halat yoktur. Bazı kimselerce düşen asansörün raydan çıktığı bilgisi kamuoyu ile paylaşılmıştır. Asansörlerin çalışma sistemi raylı bir sistem değildir. Dolayısıyla hayatını kaybeden 10 işçi ile bir miktar malzeme taşıyan kabinin raydan çıkması da söz konusu olamaz. Projede kullanılan asansörlerin eski olduğu ve kiracının yüksek bedel ödememek için bu eski asansörleri kiraladığı belirtilmektedir. İnşaatta kullanılan asansörlerin 6?sı da, Almanya?da üretilerek ithal edilmiş ve İstanbul?da montajları yapılarak sıfır teslim edilmiştir. Yine aynı ?kaynaklar?; şantiyedeki 6 asansörden 2?sinin çalıştığı ve diğerlerinin bozuk olduğunu belirtmişlerdir. Bu da doğru değildir, asansörlerin kullanımı ve yoğunluğunu inşaatın ilerleme yönü belirlemektedir. Şirketimizin asansörlerin işletimi ve denetimi ile ilgili bir sorumluluğu yoktur. Kiracı ile şirketimiz arasındaki sözleşme uyarınca asansörlerin işletilmesi ve güvenli çalışması kiracının sorumluluğundadır. Çalışan personele talep olduğu takdirde eğitim verilmesi ve asansörlerle ilgili şikayet başvurusu yapıldığında arızanın giderilmesinden ise şirketimiz sorumludur. Sözleşmede yer almadığı halde, şantiyede bulundurduğumuz iki teknik görevlimiz, mesai saatinden sonra meydana gelen kaza haberi kendilerine ulaştırıldığı için şantiyeye dönmüşlerdir.?

10 Eylül 2014 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket EYT konusunda ne düşünüyorsunuz?