Ayrılık ‘bir nesil‘ gündeme gelmez

Ayrılık ‘bir nesil‘ gündeme gelmez

İngiliz basını, internet sitelerinde, referandum sonuçlarına ilişkin haberlerinde,  "evet" ve "hayır" oy oranlarını gösteren tablolara yer verirken, Guardian gazetesi, sonucu memnuniyetle karşılayan İngiltere Başbakanı David Cameron‘un, İngiltere ile ilgili meseleler dahil olmak üzere tüm Birleşik Krallık‘ta "yetkilendirme devrimi" sözü vermesini, başlığa çıkardı.

Times, İskoçya’nın bağımsızlık hareketi lideri  İskoçya Bölgesel Yönetimi Başbakanı Alex Salmond‘a atfen, "Alex Salmond‘un bağımsızlık hayalinin, seçmenler Birleşik Krallık‘a destek verince, şimdilik suya düştüğünü,referandum sonucunun, ayrılık meselesinin en azından bir nesil gündeme gelmeyeceğini vaat ettiğini" yazdı.

Independent gazetesi de İskoçya‘daki referandum sonuçlarıyla ilgili haberlerini, "Birlik devam ediyor ama şimdi asıl güç oyunları başlıyor: Muhalefet herkes için yetkilendirme talep ederken, (Birleşik Krallık Bağımsızlık Partisi‘nin Genel Başkanı Nigel) Farage ve (İşçi Partisi‘nin lideri Ed) Miliband sert bir dille eleştiriyor" üst başlığında topladı.

Telegraph gazetesi, " İskoçya Birlik‘te kalırken önemli bir gün" manşetini kullanırken, haberinde, "dünyanın İskoçya‘dakireferandum sonuçlarına tepki gösterdiği, Avrupa‘nın rahat bir nefes aldığı" yorumuna yer verildi.

Daily Mail, büyük harflerle " İskoçya Hayır Dedi" ifadesiyle duyurduğu haberinde, "Cameron‘un yetkilendirmeye kapıyı açmasının, anayasal bir depremin tetiğini çektiği" yorumu yapıldı, Daily Mirror haberinde,İngiltere Başbakanı Cameron‘un, "İskoçya, dört ulusumuzun bir arada kalmasını oyladı. Memnunum" ifadesini başlığa çıkardı.

Sun gazetesi de "Yeniden Birlik" manşetinin altında, "İskoçya, tarihi oylamada bağımsızlığı reddetti" ifadesini kullandı.

Tarihi referandum manşetlerde

Yazılı basında da Times, "Beraber kalıyoruz", Independent, "Tekrardan Birleşik Krallık" manşetlerini attı. Sun ve Daily Mirror gazeteleri Birleşik Krallık bayrağını tam sayfa bastı. Sun "İskoçlar birlikte kalma kararı aldı", Daily Mirror sadece "Hayır" manşetini kullandı.

İskoç Herald gazetesi, "İskoçya tarih yazıyor" manşetine yer verirken, İskoç The Scotsman gazetesi, "Ulus konuşuyor" başlığını kullandı.

AA

19 Eyl 2014 - 12:42 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?