Türkiye İstatistik Kurumu?nun (TÜİK) verilerine göre, ülkemizde internetten alışveriş yapanların oranı yüzde 30.8 oldu. İnternet üzerinden alışveriş yapanların oranı 5 yıl önce yüzde 15?ken, geçen yıl bu rakam yüzde 24.1 olmuştu. Sektördeki hızlı artışı inceleyen Yaşar Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Çağrı Bulut ile araştırma görevlileri Metehan İğneci ve Mustafa Okur, ülkemizdeki e-ticaretin mevcut durumunu ve potansiyelini değerlendirdi. Doç. Dr. Bulut, ülkemizde 15 milyar dolar civarında olan e-ticaret hacminin ABD?de 262 milyar dolara ulaştığını, sektörün, doğru adımlar atılırsa gelişime en açık alanlardan biri olduğunu ifade etti. TÜİK, 2014 Hane Halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması?na göre, internet kullanan bireylerin internet üzerinden kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı yüzde 30.8 oldu. İnternetten alışverişte yüzde 51.9 ile en çok giyim ve spor malzemesi satın alındı. 2010 yılında yalnızca yüzde 15 olan oranın 5 yıl içinde yüzde 100?den fazla artması üzerine bir araştırma yapan Yaşar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Doç.Dr. Çağrı Bulut ile araştırma görevlileri Metehan İğneci ve Mustafa Okur, sektörün şu anki durumunu, gelecekte hangi noktaya geleceğinin tablosunu çıkardı.
Sektörün Hacmi 2020?de 40 Milyar Dolara Ulaşacak
Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) rakamlarına göre, gelişmiş ülkelerde e-ticaret perakende sektörünün toplam perakende sektörünün içindeki oranının yüzde 5.5, Türkiye?de bu oranın yüzde 1.3 olduğunu dile getiren akademisyenler, ?Türkiye?de e-ticaret hacmi ile ilgili resmi olarak verileri yayınlayan bir kurum olmaması sebebiyle tutarsız veriler bulunuyor. 2013 yılında bu rakamın 15 milyar dolar düzeyinde olduğu tahmin edilmekte. Gelecekte sektörün büyüme hızının çift hanelerde seyredeceği bir gerçek olmakla birlikte, 2020 yılında e-ticaret hacminin 40 milyar doları aşacağı bekleniyor? dedi.
Yüzde 77?si Marmara Ege Ve İç Anadıolu?dan
Türkiye Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) verilerine göre, e-ticaret sitelerinden gerçekleşen alışverişin yüzde 77?sinin Marmara, İç Anadolu ve Ege bölgelerinde gerçekleştiğini kaydeden akademisyenler, ?İstanbul, Ankara ve İzmir?in bu bölgelerde bulunması rakamın ortaya çıkmasındaki en büyük etken. Türkiye?nin diğer bölgelerini ve şehirlerini de e-ticaret ağına, verimli ve diğer şehirlerle aynı düzeyde adapte eden bir girişim olursa, oldukça önemli ticari hacme ulaşabilir? diye konuştu.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.