Reklamı Kapat

Türkiye de 3 milyon kalp hastası var

Türkiye?de 3 milyon kalp hastası var

Kalp ve damar hastalıkları, düşük ve orta gelirli ülkelerde ölümlerin yüzde 82?sinden sorumludur. Ülkemizde ise yaklaşık 3 milyon kalp hastası bulunmaktadır. Her yıl yaklaşık 200 bin insanımız kalp ve damar hastalıkları nedeniyle kaybedilmektedir. Bunların yaklaşık 90 bini daha hastaneye ulaşmadan veya ilk 24 saat içinde ölmektedir. Kalp hastalıkları ile ilgili tablo bu kadar ciddiyken, diğer yandan sağlıklı bir kalbe sahip olmak belirli basit önlemlerin alınması ile özellikle çocuklara erken yaşlardan itibaren sağlıklı beslenme ve hareketli yaşam alışkanlıklarının kazandırılması ile oldukça kolaydır.?

Sağlıklı beslenme, sigara kullanmama ve egzersiz

Prof. Dr. Ergün Seyfeli, kalp ve damar hastalığına sahip hastaların yaklaşık yüzde 80?ninde hipertansiyon, kolesterol yüksekliği ve sigara kullanımı bulunduğunu hatırlatarak, şu bilgileri verdi: ?Diğer önemli riskler arasında şeker hastalığı, obezite (aşırı kilolu olma), hareketsiz yaşam, beslenme bozukluğu yer almaktadır. Ayrıca ileri yaş ve genetik risklerde unutulmamalıdır. Görüldüğü gibi genetik ve yaş dışındaki diğer risk faktörleri tedavi edilebilir veya tamamen ortadan kaldırılabilir riskler olarak karşımıza çıkmaktadır. Dolayısıyla birçok risk faktörünün sağlıklı beslenme, düzenli egzersiz ve sigara kullanmama gibi yaşam tarzı değişikliğiyle önlenebileceği düşünüldüğünde, kalp damar hastalıklarından ölümlerin hala dünyada ve ülkemizde birinci sırada olması üzüntü verici bir durumdur.?

?Ah kalbim dememek için...?

?Ah kalbim dememek için yapmamız gerekenler var? diyen Prof. Dr. Ergün Seyfeli, bunları şöyle sıraladı: ?Aşırı yağlı besinler, tuzlu beslenme, hayvansal gıdalar ve fazla kilo, kalp hastalıklarına sebep olabilmektedir. Bu nedenle sağlıklı ve dengeli beslenmeye dikkat edilmelidir. Sigara kalp damar hastalıklarının yüzde 20?sinden sorumludur. Sigarayı bırakanlarda kalp hastalığı riski 1 -2 yıl içinde yüzde 50, içme süresi ve miktarına bağlı olarak 10-15 yıl içinde de hiç sigara kullanmayan bir kişinin riskine düşmektedir. Kalp sağlığınız için sigarayı hayatınızdan çıkartın. Her gün veya en azından haftanın 3 -4 günü, en az 30-45 dakika tempolu yürüyüşler yapılmalı ve bu mümkünse açık alanlarda olmalı. Yürüyüşlerde temel kural egzersize başlamadan önceki kalp hızınızın yüzde 70?ine ulaşacak tempoda yürüyüş yapılmasıdır. Mesela kalp hızı 70 olan bir kişinin kalp hızını 120 atıma çıkaracak tempoda yürüyüş yapması gerekir. Hastalar bunu dijital tansiyon aletleri ile kolayca ölçebilir.?

25 Eyl 2014 - 21:30 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Okullar 21 Eylül'de açılmalı mı?