Reklamı Kapat

Bu İste İki Yanlışlık Var

Bu İste İki Yanlışlık Var

1-Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, “Müze ve ören yerlerinden elde edilen maddi gelirler”den bahsederken son derece vahim bir hataya yaparak “Ayasofya Cami”ne, “Müze” tanımlaması yaptı. Sahte imzalarla kilit vurulan Fatih’in emanetinin camiye dönüştürülmesi için halk tarafından yoğun taleplerin geldiği şu günlerde Sayın Bakan’ın bu konuda daha hassas olması gerekirdi.

2-İkinci hata ise aynı açıklamada “son derece fahiş fiyatlarla” ziyaret edilebilen tarihi mekânlar adeta birer para basma mekânı olarak görülüyor. Bu yılın ilk 8 ayında müze ve örenyerlerinden elde edilen gelirin, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50 dolayında arttığının açıklanması ve bu gelişmenin Kültür Bakanlığı’nın başarı hanesine yazılması meseleye şaşı bakmak olarak yorumlanabilir.

Sahte İmzayla Kapatıldığını İlk Kez Millî Gazete Yazmıştı

Ayasofya Camii’nin sahte imzalarla müzeye dönüştürüldüğünü ilk defa Millî Gazete belgeleriyle ortaya çıkarmıştı. 19 Aralık 2011 tarihinde Ayasofya’yı müze yapan 24.11.1934 tarihli Bakanlar Kurulu Kararnamesi’ndeki dönemin Cumhurbaşkanı Kemal Atatürk imzasının sahte olduğunu Milli Gazete Genel Yayın Yönetmeni Mustafa Kurdaş “Ayasofya Kararnamesi’ndeki tuhaf imza!” başlığıyla yayımlanan yazısında gün yüzüne çıkarmıştı. 24.11.1934 tarihli müze kararnamesinin Resmi Gazete’de yayınlanmadığını ve imzanın ise Kemal Atatürk’e ait olmadığını belirten Kurdaş, imzanın kriminal incelemesinin yapılması gerektiğine dikkat çekmişti.

Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, “Müze ve ören yerlerinden elde ettiğimiz gelir, ilk 8 ayda 280 milyon liraya ulaştı. Bu rakamın yıl sonuna kadar 400 milyonu lirayı aşmasını hedefliyoruz” dedi. Bakan Çelik, yaptığı açıklamada, bakanlık olarak insanlığın ortak hafızasını oluşturan müzelerde birtakım düzenlemelere gittiklerini, bu düzenlemelerin de gelir ve ziyaretçi sayılarına yansıdığını söyledi.

Anadolu’nun büyük bir medeniyete beşiklik ettiğini belirten Çelik, “Biz kendimizi Osmanlı’nın da, Bizans’ın da, Hititlerin de mirasçısı olarak görüyoruz. Bakanlığımızın bu coğrafyada olan her türlü kültürel kimliği korumak ve geliştirmek gibi bir vazifesi de var. Bu vizyonla baktığımızda müzelerin daha çok tanınmasını, daha çok ziyaretçi almasını aynı zamanda bir ulusal strateji olarak da görüyoruz. Burada en önemli şey, ziyaretçinin kendisini rahat hissedeceği, çağdaş işletme anlayışıyla bu müzelerin yönetilmesi, sergi salonlarının buna göre düzenlenmesi” diye konuştu. Bu anlamda iyi çalışmalar ortaya koyduklarını anlatan Çelik, şöyle devam etti: “Müze ve örenyerlerinden elde ettiğimiz gelir 2012’de 280, 2013’te 295 milyon, 2014 yılında ise çok memnun edici bir seviyeye gelmiş ve ilk sekiz ayda 280 milyon lira olmuştur. Bu yıl sonuna kadar 400 milyonluk bir rekor rakam yakalanmış olacak. Müze örenyerlerinden elde ettiğimiz gelirde 2013 yılının 8 ayına oranla yüzde 47’nin üzerinde bir artış var. Gelirlerde birinci sırada 40 milyon 301 bin 35 lirayla Ayasofya, ikinci sırada 39 milyon 279 bin 465 lirayla Topkapı Sarayı Müzesi, üçüncü sırada 22 milyon 599 bin 375 bin lirayla Pamukkale Hierapolis Ören Yeri, dördüncü sırada 9 milyon 279 bin 40 lira ile İzmir Efes Ören Yeri ve beşinci sırada da 7 milyon 291 bin 346 lirayla da Nevşehir Göreme Açıkhava Müzesi geliyor.”

Özellikle gençlerin sosyal medyadan attığı mesajları, talepleri, sıkıntıları hem kendisinin hem de ekibinin yakından takip ettiğini ve taleplerin kendisine liste olarak ulaştırıldığını anlatan Çelik, bunların içinde zaman zaman müze ve örenyeri giriş ücretlerinin pahalı olduğuna dair eleştiriler bulunduğunu söyledi. Çelik, müze ve örenyeri giriş ücretlerinin Avrupa’yla kıyaslandığında yüksek olmadığını da vurguladı.

Ziyaretçi sayısı 20 milyonu aştı

Bakan Çelik, sosyal sorumluluk projeleri kapsamında 313 müze ve örenyerinin yaklaşık yüzde 40’ının ücretsiz, büyük bir bölümünün de 5 lira giriş ücretiyle hizmet verdiğine dikkat çekti. Çelik, müzelerden elde edilen gelirlerin ise müzelerin daha çağdaş standartlara kavuşturulması çalışmaları, kazılar ve yüzey araştırmalarında kullanıldığını bildirdi. Ziyaretçi sayısında 8 ayın birincisinin 2 milyon 236 bin 205 ziyaretçiyle İstanbul Topkapı Sarayı Müzesi olduğunu açıklayan Ömer Çelik, şunları kaydetti: “İkinci sırada 2 milyon 128 bin 584 kişiyle Ayasofya, üçüncü sırada 1 milyon 276 bin 398 kişiyle Mevlana Müzesi, dördüncü sırada 1 milyon 201 bin 272 kişiyle Denizli Pamukkale Hierapolis Örenyeri, beşinci sırada ise 1 milyon 159 bin 225 ziyaretçiyle İzmir Efes Örenyeri geliyor. 8 ayda ulaştığımız ziyaretçi sayısı da 20 milyon 286 bin 760 kişi oldu.”

29 Eylül 2014 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket EYT konusunda ne düşünüyorsunuz?