Reklamı Kapat

3D görselleştirme nedir ve avantajları nelerdir?

3D görselleştirme; mimariden video oyunlarına, anime filmlerden ürün geliştirme çalışmalarına kadar birçok alanda fayda sağlayan ve hızla gelişmeye devam eden dijital bir üretim biçimidir.

3D görselleştirme; mimariden video oyunlarına, anime filmlerden ürün geliştirme çalışmalarına kadar birçok alanda fayda sağlayan ve hızla gelişmeye devam eden dijital bir üretim biçimidir. Temel olarak bilgisayar donanım ve yazılımları aracılığıyla yapılan 3D görselleştirme çalışmaları, teknolojik gelişmelerin birçok alanda olduğu gibi bu alanda da her geçen gün gelişmesiyle daha yaratıcı ve yenilikçi çalışmalara imkân vermektedir. Mimarlık, inşaat ve gayrimenkul pazarlama alanında sıklıkla karşımıza çıkan mimari görselleştirme çalışmaları son yıllarda yaygın olarak yapılan bu çalışmaların başında gelmektedir.

Oyun yapımı ve anime film yapımı gibi çalışmalarda uluslararası ölçekte çok büyük firmalar çalışabilirken, mimari görselleştirme ve ürün geliştirme çalışmalarında ülkemizde işbirliği yapılabilecek oldukça fazla firma vardır. Görselleştirme hizmeti veren bu firmalar arasında özellikle tasarımcı kadrolara sahip olanlar ön plana çıkmaktadır. Çünkü mimari görselleştirme çalışmaları olsun, ürün geliştirme çalışmaları olsun mimar ve ürün tasarımcısı gibi disiplinlere dâhil olan tasarımcılar tarafından yapılması beklenir. Mimari görselleştirme çalışmaları teknik olarak 2 boyutlu formatta hazırlanan uygulama çizimleri yapılan projenin işverene veya proje paydaşlarına 3 boyutlu formatta sunulmasını sağlar. Bu bağlamda tasarımcı veya görselleştirme uzmanları 2 boyutlu proje çizimlerini 3D mimari çizim çalışmaları haline getirir. Sonrasında bu 3 boyutlu modelleme çalışması yapılan projenin yazılım ortamında malzemelerini tanımlayarak görselleştirme veya yaygın tabiriyle render çalışması tamamlanır. 3 boyutlu formatta deneyimlenen bu render çalışmaları bir bakıma projenin bitmiş halinin provası niteliğinde olduğu için projenin daha kolay algılanmasına imkân tanır. Bu prova aşaması sayesinde uygulama sürecinde karşılaşılabilecek aksaklıklar ve sürprizler minimuma indirilebileceği gibi projenin çevre düzenlemesi, cephe tasarımı ve iç mekân tasarımı gibi her detayı tasarımcılar tarafından hazırlanıp ortaya koyulur. Bu sunumlar sayesinde işveren ve diğer proje paydaşları proje hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve öneri geliştirebilirler.

Mimari görselleştirme çalışmaları projelendirme sürecinin haricinde satış ve pazarlama aşamasında da oldukça büyük öneme sahip olup ülkemizde yaygın olarak kullanılır. Öyle ki daire, villa veya ofis gibi mekânlara sahip olmak isteyen kullanıcılar ilgilendikleri projenin teknik çizim ve uygulama detaylarından çok detaylı okuma yapamayacakları için bu tür 3 boyutlu tasarım çalışmaları sayesinde kolayca projenin dış mekân yaşamı ve iç mekân mimarisi hakkında bilgi sahibi olabilmektedir. O nedenle neredeyse gayrimenkul pazarlama firmalarının tümü iyi bir sunum yapabilmek için mimari görselleştirme çalışmalarına ihtiyaç duyar. 3d proje render çalışmaları yaptırırlar veya proje sahibi yüklenici firmadan talep ederler. Bu mimari görseller sayesinde projelerini kolayca satışa sunabilirler. Bu yönüyle mimari görselleştirme çalışmalarının, yapının projelendirilmesi kadar önemli olduğu söylenebilir. Ayrıca projelerin iç mekânlarının tasarlanması için yürütülen iç mimarlık hizmetleri de 3 boyutlu çizimlerle geliştirilir ve sunulur.

Bununla birlikte ürün geliştirme çalışmalarında da 3D görselleştirme çalışmaları önemli bir yere sahiptir. Üretilmek istenen ürünün 3D modelleme çalışmalarının tamamlanmasının ardından dijital ortamda çeşitli yazılımlar aracılığıyla ürünün gerçeğiyle bire bir boyutlara sahip dijital modeline doku ve renk atamaları yapılır. Sonrasında 3D görselleştirme çalışmaları yapılarak ürün foto-gerçekçi bir formatta yani gerçekçi bir stüdyo ışığıyla görselleştirilerek fotoğraf niteliğinde bir görsele ulaşılır. Bu aşamada hem ürünün ergonomisi, kullanımı gibi parametreleri değerlendirilebilir, hem de ürün için en doğru renk ve dokular belirlenebilir. Bununla birlikte ürün görselleştirme çalışmaları e-ticaret alanında hizmet veren firmaların da ürünlerini kullanıcılarına sergilemesine yarayan önemli bir araçtır. Render fiyatları da en çok merak edilen konular arasındadır. Fakat render fiyatları her projenin kendine özgü detaylarına göre belirlendiği için sabit bir fiyat sunulması oldukça zor.

Bu tür görselleştirme çalışmaları için ülkemizde çok sayıda 3D render firması vardır. All Render mimar tasarımcı ekibiyle dış mekân mimari görselleştirme, iç mimarlık ve ürün görselleştirme alanlarında Türkiye’de hizmet veren profesyonel firmaların başında gelmektedir. Cephe tasarımı ve iç mimarlık hizmetleri kapsamında verilen iç mekân tasarımı hizmeti başta olmak üzere çeşitli tasarım çalışmaları yürüten ofis, ürün görselleştirme alanında da yurtiçinde ve yurtdışında birçok firmaya hizmet sağlamaktadır. All Render, 3D proje görselleştirme çalışmalarını salt bir 3D çalışma olarak değil, sanatsal bir bakış açısı ve motivasyonuyla ele alır. Projenize ait duyguyu ön plana çıkarır ve projenizin güçlü yanlarına dikkat çeker. 3 boyutlu tasarım çalışmaları başta olmak üzere mimari ve iç mimari proje süreçlerinizin hepsinde All Render mimarlık ofisiyle iletişime geçebilir, projeniz için en uygun tasarım ve görselleştirme çözümlerini öğrenebilirsiniz. Günümüzde 3D mimari modelleme için oldukça hızlı gelişen teknolojinin tüm imkânlarına görselleştirme uzmanı ve mimarların eşliğinde erişebilirsiniz.

05 Nis 2022 - 07:33 - Aile & Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.