Reklamı Kapat

TRT‘ye rekor ceza!

TRT‘ye rekor ceza!

Yüksek Seçim Kurulu (YSK), Cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde Recep Tayyip Erdoğan’a üç günde 5 saat 26 dakika süre ayıran TRT Türk’e, diğer adaylara hiç yer vermediği için 7 program durdurma cezası verdi. Böylece TRT’ye verilen toplam program durdurma cezası 25’i geçti.

Radyo ve Televizyon Kurumu, TRT’nin yerel seçimler ve cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde adil ve eşit yayıncılık ilkesini zedelediği raporlarla ortaya çıkmasına karşın, kurulda yapılan oylamada TRT’ye ceza kararı alınamamıştı. Ancak BDP kontenjanından üyeliğe seçilen Doç.Dr. Ahmet Yıldırım, YSK’ya TRT’yi şikayet eden bir rapor ve dilekçe yazdı. Ahmet Yıldırım’ın dilekçesini değerlendiren Yüksek Seçim Kurulu (YSK), TRT Türk’e 6-8 Ağustos 2014 tarihleri arasında Cumhurbaşkanı adayı Recep Tayyip Erdoğan’a 5 saat 26 dakika yer verirken; diğer adaylara hiç yer vermediği için önce 5 kez program durdurma cezası verdi. Ancak YSK’nin bu kararını gereği gibi yerine getirmediğini tespit eden YSK, TRT’ye ikinci kez ceza kesti.

İşte YSK kararı

Yüksek Seçim Kurulu kararında; “Demokratik toplum düzeninin özünü teşkil eden seçimin özgür, serbest ve eşit koşullarda adli bir biçimde yapılabilmesi için adaylar arasında fırsat eşitliğinin sağlanması gerekmekte olup, bunun temin edilebilmesi de; oy verme gününden önce adayların adayların özgür, eşit ve serbest biçimde kendilerini topluma tanıtmalarına, program ve projeleriyle yarışmalarına olanak sağlayan bir ortamın oluşturulması koşuluna bağlıdır” denildi.

TRT’YE İLKELERİNİ HATIRLATTI

YSK kararında hem TRT’nin kendi kanunu hem de diğer yayın kuruluşlarının dahil olduğu kanunun ‘tarafsızlık, gerçeklik, doğruluk’ ilkelerine uygun davranmakla yükümlü olduğu vurgulandı.

BAŞKAN KARŞI ÇIKTIYSA DA…

Ardından da TRT Türk’e tarafsızlık ilkesini zedelediği ve önceki cezayı yerine getirmediği için 7 kez program durdurma cezası verildi. Söz konusu karar YSK Başkanı Sadi Güven ile Üyeler İlhan Hanağası, Şakir Akit’in karşı oylarına rağmen ‘oyçokluğu’ ile alındı.

Hürriyet‘in haberine göre, 45 yıllık TRT tarihinde ilk kez böyle bir ceza ile karşılaştığını belirten RTÜK yetkilileri, TRT’ye kesilen cezanın 25’i geçtiğini söylediler. TRT Türk, yayın durdurma cezalarını ‘belgesel’ yayınlayarak ödeyecek.

12 Kas 2014 - 10:45 - Kültür-Sanat


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?