İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Türkiye'nin ilk “Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik Planı”nı (SKHP) hayata geçirdi.
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, çalışmalarına 2 yıl önce başladıkları “İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik Planı”nın özetini, İstanbul Planlama Ajansı Florya Kampüsü'nde kamuoyu ile paylaştı.
EKREM İMAMOĞLU 2023 VAADİNİ AÇIKLADI
Konuşmasında kapatılan Atatürk Havalimanı hakkında açıklamalarda bulunan İmamoğlu “Eninde sonunda Atatürk Havalimanı’nın da heba olmasına izin vermeyeceğiz. Bu milletin cebinden çıkmış olan 30 milyar dolarlık büyük bir servetin heba edilmesine, onca kaynağı israf edilmesine izin vermeyeceğiz. 2023 sonrasında, vatandaşımıza ve şehrimize en makul işletme biçimiyle, İstanbul Havalimanı’nın stratejik hedeflerini olgunlaştırarak, İstanbul’un hayatına tekrar dahil edeceğiz. Hiç kimsenin kuşkusu olmasın'' şeklinde konuştu.
Bütün hazırlıklarını 2040 yılı projeksiyonuna göre yaptıklarını kaydeden İmamoğlu “Bugün, yaklaşık 16 milyon civarında olan nüfusumuzla 30.3 milyon yolculuk yaparken, 2040 yılında nüfusumuz 18.8 milyona, yolculukların sayısı 38 milyon adede ulaşacak. Bugün ulaşım sistemimiz içindeki dağılım yüzde 24 raylı sistem, yüzde 42 otobüs, yüzde 10 metrobüs, yüzde 22 minibüs, yüzde 2 deniz. 2040 yılındaki dağılımı ise, yüzde 47 raylı sistem, yüzde 25 otobüs, yüzde 7 metrobüs, yüzde 17 minibüs ve yüzde 4 deniz olacak şekilde planlıyoruz” ifadelerini kullandı.
Ulaşım kaynaklı karbon salımını 2040 yılında yüzde 60 azaltmayı ve 2050 yılında ise karbon nötr seviyesine ulaşmayı planladıklarını dile getiren İmamoğlu, otobüs filolarının, metrobüslerin, Şehir Hatları bünyesindeki gemilerin elektrikli hale getirilmesi için çalışmaların sürdüğünü söyledi.
"TÜM HATLAR 2025'E KADAR BİTECEK"
23 Haziran 2019'da göreve geldiklerinde İstanbul'da duran hatlar dahil toplam 12 raylı sistem hattının uzunluğunun 140.90 kilometre olduğunu belirten İmamoğlu “Son derece gururluyum ki, bu alanda dünya çapında bir seferberliği başlattık. Halen İBB olarak 10 raylı sistem hattı inşa ediyoruz. İnşa etmekte olduğumuz tüm hatlar tüm bu hatlar, 2025'e kadar bitecek. İstanbul'un metro alt yapısı 2025 yılı sonunda 441.9 kilometreye, 2029'da ise 637.9 kilometreye çıkacak. Böylelikle İstanbul'da mobilite kolaylaşacak, trafik çok rahatlayacak” dedi.
Tarihi Yarımada'ya, dünyanın önde gelen şehirlerinde olduğu gibi araç girişini sınırlandırmak, girenlerden daha fazla ödeme almak gibi yöntemler planladıkları aktaran İmamoğlu, “Taksiler, turist otobüsleri, yük araçları tarihi yarımadaya girmeye devam edecek ama özel araçlara sınırlamalar getiriyoruz” dedi.
HIZRAY PROJESİ
İstanbul'un bütün raylı sistemlerine kuzey-güney ekseninde birleştirecek HIZRAY projesi hakkında da bilgi veren İmamoğlu “Bu proje, doğru ve büyük bir proje. Çünkü HIZRAY, 13 istasyonda 12 transfer merkezi üzerinden İstanbul'un bütün raylı sistemlerine kuzey-güney ekseninde birleşen bir hat. Hem halihazırda işlemekte olan hem de inşaat halindeki bütün raylı sistem hatlarını, birinci ve ikinci derecede direkt birbirine bağlayan bir hat. 100 kilometre/saat ortalama hızla yolculukların gerçekleşeceği bu ekspres hattımız, sadece İstanbul’u bir uçtan bir uca bağlamayacak, aynı zamanda İstanbul’un üç havalimanını da birbirine bağlamış olacak. Yaklaşık 6 milyar dolara mal olacak olan bu projenin ihale hazırlık dokümanlarını da yıl sonuna kadar hazır edeceğiz” diye konuştu.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(17)Sıradanbirkişi - Sen daha Avrupa ın en genç otobüs filosunu yürütemedin. Her gün otobüsler bozuldu yandı. Yalancı herif. AKP nşn metro projelerine çöktn. 2 tane yeni metro inşaatına başladın sözde biri marmarayın yanından gidiyor ne gerek var? Ya havalimanı devlete katkı sağlıyor devlet havakimanı I işletmeden para kazanıyor. Trafik rahatladı. Ne biçim Bi beynin vr. Medya maymunu
Yozgat - Hangisini yaptı ki yeni vaatlerde bulunuyor
Yeni̇çeri̇ - Hizmette sınır yoktur amma YALAN söylemekte, PALAVRA sıkmaktada sınır olmadığını EKREM BAŞGAN sayesinde öğrenmiş bulunuyoruz. Sen havalimanı ı boşver İSTANBULA bir hizmet yapta görelim. Sen CeHaPelileri kandırabilirsin. BİZİ ASLA.
Müslüman Türk - Adamın gözlükleri bile doğru söylemediğini gösteriyor , bizim muhafazakârlar da hiç bir işi doğru olmayan bu adamı destekliyor!!! Kıyamet yakındır ....
Kral - Eski vaadlerini tuttumu ki yeni vaadte bulunuyor.Salla gitsin zaten bu milletin başına ne geliyorsa bu unutmadan geliyor.
Vatandas - İBB daha İETT destek payını odeyemiyoruz deyip öğrencinin cebine göz diken İBB. Dünyanın en büyük havaalaniarindan biri açık aktif zaten ikinci açıp sonra onunda faturalarını odeyemiyoruz deyip busefer neye göz dikeceksiniz? Öğrencinin akbilini bile göz diken zihniyetten hayır gelmez.Hadee
Hulusi - Geldiğinden beri bir çeşme açtın başka bir şey yok bu sözlerin boş ibb borç batağında seçimlerde vahdettin sözleri hangisini yerine getirdin.
Muhtar - Önce eski vaatlerini yapsın ?
Okur07 - Acaba hangi büyük elçi bunu ezberletti
Handsome - Şu ahmaga bi sorun lütfen kayabaşında çürütülen su boruları daha ne kadar bekleyecek yalan makinesi resmen yaa şunu muhattap alıp konuşturuyorlar hayret şuna ayrılan zamana yazık
Ali - Halka hizmet götürmek birilerini rahatsız ediyor. Değeli bakanım başarıların devamını diliyorum Allah yolunu açık etsin inşallah.
Ahmet - Hizmet mi? Bana 1 tane projesini söylesene? İstanbul nimet, nimetti. Kaynak israfını onleyecekti, şimdi her şeye zaman yapıyor. Zam meclisten gecmetince, İstanbul'u batiracaklar diye ağlıyor, en iyi yaptığı, tatil, kayak, balık ve show yapmak... Ona da yakışıyor değil mi ?
432 - sen şehirdeki mülteciler yabancı öğrencilerin karınları doyuyormu onlar aç susuzmu nedir onları sormerak et vicdanlı ol
Alper Tunga - Sen ilk õnce yerlileri düşün onları dour yapancı talebe buraya madding gücü yoksa niye geliyor sen yabancı bir ülkeye õğrenci vizesi Al bakalım adamlar donuna kadar soruyorlar buranın herkes için helal-I ahmer değil
432 - vaade bak sen şehrin meydanında atatürk havalimanını tekrar açacaklar şu minnet borcuna bak sen süleymancı cemaatçi tarikatçı fetöcü seni sen ingiliz abd elçileriyle natoyla ne görüşüyorsun konuşuyorsun onları açıkla
Mustafa Altinbaş - Belediye Başkanının görevi havaalanı açıp işletmek mi, yoksa vatandaşa sağlıklı ve kaliteli belediye hizmetlerini zamanında sunmak mı ?
Akif yıldırım - Sizene İBB nin görevleri adam çalışıyor çalımıyor çırpmıyor kredisini de dışardan alıyor
Antiakape - istanbul sinirlari icersinde her türlü proje IBB yi ilgilendiri, cünki istanbullunun topraklari icerisinde bununan her isletme istanbula vergi öder.
Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.