Reklamı Kapat

Çanakkale Köprüsü’ndeki acı tablo! Sarayın kabul ettiği uçuk miktar

Can Ataklı, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yapım maliyetine ilişkin tartışmalara katıldı. Bakanlığın tablosunu paylaşan Ataklı, “Cebimizden hiçbir şey çıkmıyor” sözü doğru değil, bal gibi çıkıyor.” dedi.

Büyütmek için resme tıklayın

1915 Çanakkale Köprüsü’nün yapım maliyeti ve şekliyle ilgili tartışmalar sürerken gazeteci yazar Can Ataklı bugünkü yazısında, “Son zamanların en büyük “kara deliği” bu köprü çünkü. Milletin sırtına yüklenmiş milyarlarca doların hesabı nasıl verilecek bilmiyoruz. Saray iktidarı ise hala yaptığının çok iyi bir şey olduğunu savunmayı sürdürüyor. Neymiş “ceplerinden bir kuruş çıkmadan yapmışlar” bu köprüyü. Tam bir kandırmaca, tam bile palavra. Üstelik bunu yaparken tüm halkı da her zamanki gibi yine “aptal yerine” koymaktan çekinmiyorlar.” dedi.

Ulaştırma ve Alpyapı Bakanlığı’nın iktidara yakın medyaya gönderdiği bilgi notundaki rakamları aktaran Can Ataklı, “Demek ki aslında “cebimizden hiçbir şey çıkmıyor” sözü doğru değil, bal gibi çıkıyor. Sonra madem saray günde 675 bir Euro taksiti kabul etmiş o zaman milleti niye 200 liracık fiyat vererek zora sokuyor, nasıl olsa garanti verilmiş, o zaman bırakın da vatandaş bu hizmetten daha ucuza yararlansın, üstelik bu durumda geçiş sayısı hızla artacaktır ve garanti için söz verilen miktar düşecektir gün geçtikçe. Ayrıca 12 yıl sonra bu köprünün fiyatının ne olacağını da şimdiden açıklamak gerekmiyor mu?” diye sordu.

“Günde 4 bin 500 aracın bile geçmeyeceği köprüden günlük 45 bin araç geçişi için baştan garanti verilmiş durumda.” diyen Can Ataklı, şöyle devam etti:

“Bu numarayı daha önce üçünü köprü, körfez köprüsü, İstanbul Havalimanı ve şehir hastanelerinde yutturduklarına inanıyorlar.
Ancak Çanakkale Köprüsü’ndeki durumu kendileri de saklayamıyor.
Çünkü diğer saydıklarımda iyi kötü kullanım arttı, bu nedenle saki haklıymış gibi olduklarını düşünenler var.
Ama Çanakkale Köprüsü öyle bir derin uçurum ki görülmemesi mümkün değil.
Böyle olunca şimdi söylediklerini unutup yine üste çıkmaya çalışıyorlar.
Bu kez savunma değişmiş.
“Cebimizden bir kuruş çıkmadı” palavrası yerine “Sıfır faizli 12 yıllık kredi kullanıyoruz” diyorlar.
Nasıl mı, hemen anlatayım.
Ulaştırma Bakanlığı, saray medyasına bir bilgi notu göndermiş.
Diyorlar ki “Size millete bu palavrayı yutturabilmeniz için kulağa mantıklı gelen bazı rakamlar veriyoruz. Bunları her yerde anlatın.”
Bakın notta ne yazıyor;
1915 Çanakkale Köprüsü’nden 12 yılda SIFIR adet araç geçse devlete maliyeti
45.000×15 = 675.000 Euro
675.000×365 = 246.375.000 Euro
12 yılda 2.956.500.000 Euro
Yani HİÇ ARAÇ GEÇMESE dahi devlet sıfır faizli 12 taksitle 3 milyar Euro ile dünyanın en uzun asma köprüsünü yaptırmış oluyor.
Köprüden günde 15 bin araç geçtiği takdirde devletin toplam maliyeti 2 milyar Euro’nun, 30 bin araç geçtiği takdirde 1 milyar Euro’nun altına iniyor.
12 yıl sonra ise, şu anda 3 milyar Euro değerinde olan bir köprü her şeyiyle devletin kullanımına geçiyor.
Yani 12 yıl sonra devlet en kötü senaryoda (o da tek bir araç bile geçmemesi ) sıfıra sıfır çıkıyor. Ortalama senaryoda ise en az 1-2 milyar Euro daha ucuza stratejik bir altyapı tesisi kazanmış oluyor.
O zaman ben de sormak istiyorum: Demek ki aslında “cebimizden hiçbir şey çıkmıyor” sözü doğru değil, bal gibi çıkıyor. Sonra madem saray günde 675 bir Euro taksiti kabul etmiş o zaman milleti niye 200 liracık fiyat vererek zora sokuyor, nasıl olsa garanti verilmiş, o zaman bırakın da vatandaş bu hizmetten daha ucuza yararlansın, üstelik bu durumda geçiş sayısı hızla artacaktır ve garanti için söz verilen miktar düşecektir gün geçtikçe. Ayrıca 12 yıl sonra bu köprünün fiyatının ne olacağını da şimdiden açıklamak gerekmiyor mu?”

28 Mar 2022 - 10:04 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

10

Acpolice - Matematiksel hesap oyunları ile milletin kafasını bulandırın bakalim. Size ancak yalan bile olsa hoşuma gidiyor tayfasindan olan aptallar inanır. Allah'tan bu milletin çoğunluğu artık şuurlu... Durmak yok yola devam inşallah

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 28 Mart 23:43
09

C.demir - Ulan Can Atakliyla birmi oldunuz yazıklar olsun size, birdefa olsun hayırlı olsun diyemediniz.Sizin gibi müslümanı sizin gibi Türkü........Allah sizin belanızı versin yeşil koministler...

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 28 Mart 22:10
08

Güco - Çok güzel bir hizmet,yapanların yaptıranların eline sağlık

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 28 Mart 21:31
06

Gokhan - Uzun vadeli genis dusunursek yine bize ilerde faydasi olacak kim gidipde bedavaya is yapiyor adam gelipde sana bedavaya yapip gidecek deil okadar arac gecmese adam kopriye harcadigi parayi nereden cikaracak tabiki o emege zamana karda etmesi lazim bide ilerisini dusunun bakalim kisalan her yol hem ilerde kopruyu kullanana sonrada devletin kasasina sonrada tabiki herkeze yansicak araclarin yakit kullanimi azalicak buda dis borcu azalticak teafik sorununu azalticak insanlarin refahi saglanacak bu gibi projelwrle eskiden canakkaleye birbucuk saatte giderdi otobusler simdi bir saatte hem araclar az mazot yakiyor hem arizasi yipranmasi azaliyor vsvs sadece harcanan paraya bakarsaniz aldanirsiniz gelmeyin boyle fesatcilarin gazina

Yanıtla . 2Beğen . 8Beğenme 28 Mart 14:56
07

Nurettin Öztürk - @Gokhan 06 nolu yoruma cevabı: Mal,vergiyi kim alıyor niye alıyor,cahil

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 28 Mart 16:47
05

Erdinç - YAP-İŞLET-SOY modeli kazık türk milletine .

delilim yok ancak bu köprülerin parasının müteahhitlere gitmediğine eminim. MİLYAR $ 5-10 kişiye asla yedirtmezler.

Yanıtla . 6Beğen . 2Beğenme 28 Mart 14:27
04

Kartal - Yürü git kardeşim. Sen feribotla geç bedava ya. 6 dakika senin için 60 dakika.

Yanıtla . 3Beğen . 11Beğenme 28 Mart 13:42
03

Kilinç - köprünün tüm demirleri münasip yerinize girsin.

Yanıtla . 3Beğen . 12Beğenme 28 Mart 11:54
02

Ekselans - burda bir yanlışınız var şuan için taksit gibi ama 12 yıl sonra 15 euro geçiş avrupa enflasyonuna göre 30 euro etmeyeceği ne malum.şuan osmangazi ilk başta 35 dolarken 4 senede 45 dolar oldu abd enflasyonuna göre buna kim garanti verebilir

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 28 Mart 11:14
01

Aydin Topal Malatya - Vatanda Millette Basida Dibide YALAN olmus. Dogru söyleyen ya cok az yada hic yok. Agzini acan YALAN, en cok kim konusuyorsa en cok YALANIDA o söylüyor

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 28 Mart 10:49