Reklamı Kapat

Etkin pazarlama yöntemi: Dijital pazarlama

Gelişen ve değişen modern dünyada artık eski pazarlama araçları işlevselliğini kaybetmiştir.

Günümüzde, internet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber dijital pazarlama ajansı sektöründe de değişimler meydana gelmiştir.  Daha düşük bir bütçeyle marka imajınızı etkili bir şekilde temsil eden bu yöntem giderek yaygınlaşmıştır.

Dijital Pazarlama Nedir?

İnsanların birçoğu artık araştırmalarını ve hatta alışverişlerini internet üzerinden yapmaktadır. Son birkaç yıldır ise sosyal medya aracılığıyla alışveriş yapmak oldukça yaygın bir hale geldi. Arama motorları ve sosyal medya mecraları gibi tüm dijital platformlar, dijital pazarlamanın bir parçasıdır.

Peki, dijital pazarlama nedir? Aşağıda detaylı bir açıklama bulabileceksiniz;

·         Markanızın internet sitesi bu pazarlama yöntemi için en temel mecradır. Arama motorlarında üst sıralarda yer almak, potansiyel müşterilerinizin önüne çıkmanızı sağlar. Bunu hem SEO hem de Google reklamlarıyla sağlayabilirsiniz.

·         Sosyal medya mecraları ise ikinci temel mecra olarak görülmektedir. Instagram, Twitter, Facebook, TikTok gibi mecralarda markanızı temsil edebilir ve doğru şekilde yansıtabilirsiniz. Böylece size uygun müşteri kitlesi hakkınızda fikir sahibi olacaktır.

·         Üçüncü temel mecra ise Pazar yerleridir. Birçok markayı barındıran bu pazaryerlerinde doğru şekilde var olmak, markanızı bir anda binlerce kişi karşısında görünür hale getirebilir.

Gördüğünüz gibi dijital pazarlama oldukça kapsamlı bir konudur ve sizi ulaştırabileceği kitle son dönemlerde hatırı sayılır miktarda artmıştır.

Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

Bir ürünü ya da hizmeti pazarlarken bir strateji belirlemek gerekmektedir. Bazı durumlarda birden fazla strateji bir arada kullanılabilir. Buna karar vermeden önce sektör analizi yapmak önemlidir. Rakip firmaların nasıl bir yol izlediğine göz atarak bu yolculuğa başlayabilirsiniz.

Daha sonra yapmanız gereken şey ise markanızın faydalarını ve farklılıklarını belirlemektir. Pazarlama yaparken bu farklılıklara ve faydalara vurgu yapmalı, rakiplerinizden ayrıldığınızı potansiyel müşterilerinize göstermelisiniz.

Dijital pazarlama stratejileri belirlenirken bakılması gereken bazı unsurlar vardır. Aşağıda bu unsurları görebileceksiniz;

1.       Marka olarak tercih ettiğiniz dil

2.       Görsel ve tasarım yapısı

3.       Web sitesi tasarımı

4.       Kampanyalar

5.       Hedef kitle analizi

İlk yapmanız gereken şey yukarıdaki maddeleri tek tek incelemek ve karar vermektir. Daha sonra ise markanıza ve sektörünüze uygun dijital pazarlama mecralarını tespit etmelisiniz. Örneğin, otomotiv sektörü için son derece etkili olabilecek LinkedIn, bir giyim markası için aynı derecede etkili olmayabilir.

Dijital Pazarlamada Yalnız Değilsiniz!
Dijitalde var olurken çok uzun bir serüvenin sizi beklediğini bilmelisiniz. Aynı zamanda bu süreçte süreklilik son derece önemlidir. Bu süreci profesyonel bir şekilde yürütmek için uzmanlara ihtiyacınız olacak. Bu yüzden sizin için bir önerimiz var: Mucize Fikir!

Alanlarında uzman 22 kişilik tam zamanlı ekibiyle 360 derece dijital pazarlama hizmeti veren Mucize Fikir, markanıza ve sektörünüze uygun bir yol haritası belirleyerek süreci sizin için yönetiyor. Sürecin başından sonuna kadar ihtiyacınız olabilecek tüm hizmetleri tek bir elden almanıza olanak sağlıyorlar.

Siz de dijital pazarlamaya adım atmak ve markanızı tüm mecralarda doğru şekilde temsil etmek istiyorsanız https://www.mucizefikir.com/ adresinden iletişime geçebilir ve markanıza uygun teklifi alabilirsiniz!

09 Mar 2022 - 16:32 - Teknoloji


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.