Reklamı Kapat

Bunlar da “sanal dilenciler”: Sosyal medya dilencileri

Sosyal medya da “sanal dilenciler” ya da “sosyal medya dilencileri” olarak bilinen bazı kullanıcılar, bağış adı altında para kazanmanın yeni bir yöntemini buldu.

Onur Şehmus Şahin
Onur Şehmus Şahin Tüm Haberleri
Büyütmek için resme tıklayın

Dijitalleşmenin giderek yaygınlaştığı son yıllarda sosyal medyanın yol açtığı toplumsal yıkımın etkileri daha çok derinleşiyor. “Sanal dilenciler” ya da “sosyal medya dilencileri” olarak bilinen bazı sosyal medya kullanıcıları, dijital dünyayı bir gelir kapısı haline getirdi. Çektikleri videolarla, açtıkları canlı yayınlarla ya da yaptıkları paylaşımlarla sosyal medya kullanıcılarından bağış adı altında para isteyen sanal dilenciler, insanlık onurunun ne kadar ayaklar altına alınabileceğini gösterdi. Öte yandan ekonomik kriz ve işsizlik nedeniyle insanların sanal ortamdan bile dilenciliğe başlaması, Türkiye’deki şartların geldiği noktayı ortaya koydu. Ahlaksızlığı, fuhşiyatın, kumarın ve daha birçok sapkınlığın önünü açan sosyal medya kullanımına yönelik ne zaman ciddi bir önlemin alınacağı ise merakla bekleniyor.

YENİ DİLENCİLİK YÖNTEMİ “BU KADAR DA OLMAZ” DEDİRTİYOR

Dijital dünyanın gündemine oturan “sanal dilenciler” ya da “sosyal medya dilencileri”, sanal dünyayı kolay para kazanma yolu haline getirdi. Çektikleri videolar ve yaptıkları paylaşımlarla insanların sebepsiz yere kendilerine para göndermesi için yalvaran sanal dilenciler, görenleri hayrete düşürüyor. Özellikle de sosyal medya platformları üzerinden açtıkları canlı yayınlarda para dilenen bazı kullanıcılar, yaptıkları hareketler, söyledikleri sözler ve yaptığı mizansenlerle “bu kadar da olmaz” dedirtiyor. Ekonomik kriz ve işsizliğin de bir yönüyle ortaya çıkardığı bu yeni dilencilik yöntemi, sosyal medyanın bilinçli kullanılmamasının ne kadar tehlikeli sonuçlar doğurabileceğini ortaya koydu.

SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI DİLENCİLERİN HER KURUŞUNA ORTAK

Sayıları binleri bulan sanal dilencilerinin bağış adı altında dijital dünyadaki kullanıcılardan para talep etmesi tabii ki sosyal medya patronlarının da işine geliyor. Sosyal medya dilencilerinin kazandığı her kuruştan pay alan sosyal medya şirketleri, yeni başlayan sanal dilencilik akımına yatırım yapıyor. Uygulamalara yapılan yeni günlemelerle, canlı yayınları, paylaşımları ve videoları sanal dilenciliğe daha uygun hale getirilen sosyal medya programları, ahlaki dezenformasyon için her fırsatı değerlendiriyor. Sanal dilenciliğin yaygınlaşması için adeta reklam yapan sosyal medya uygulamalarının yol açtığı bu yıkım, komiklik, şaka, espri adı altında normalleştirilmeye çalışılıyor.

DEVLETİN ATACAĞI ADIMLAR ÇOK ÖNEMLİ

Sosyal medya kullanımına getirdiği sınırlandırmalarla bilinen bazı ülkeler, toplumsal değerlerinin korunması için birçok önlem alıyor. Özel şartlar getirerek sosyal medyanın ve sanal dünyanın oluşturacağı yıkımı hafifletmeye çalışan bu ülkeler, sosyal medya şirketlerine yaptığı yatırımları her geçen gün artırıyor. Türkiye’nin bu alanda attığı adımlar var ama birçok alanda yetersiz kalıyor. Özellikle de bilinçli sosyal medya kullanımının önemini yeniden ortaya çıkaran “sanal dilencilik” furyası, bu alanda devletin atacağı adımların ne kadar gerekli olduğunu gösteriyor. Millî Gazete olarak, dijital dünya, sanal ortam ve sosyal medyaya ilişkin yaptığımız haberlerle konunun takipçisi olmaya devam edeceğiz.

22 Şub 2022 - 04:30 - Gündem

Muhabir  Onur Şehmus Şahin


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.