Reklamı Kapat

Yakıt istasyonu yakıt alamıyor

Akaryakıt istasyonlarını bünyesinde barındıran Petrol Ürünleri İşverenleri Sendikası (PÜİS) Genel Başkanı İmran Okumuş, sektörün içine girdiği darboğaz ile ilgili dikkat çeken açıklamalarda bulundu.

Ahmet Sesli
Ahmet Sesli Tüm Haberleri
Büyütmek için resme tıklayın

Okumuş, başta akaryakıt ve elektrik fiyatlarında yaşanan artışlar nedeniyle istasyonların yakıt alabilecek sermayelerinin bile kalmadığını belirterek, “24 saat açık olan istasyonlar, elektrik faturalarını bile ödemekte zorlanıyor. Mayıs ayına kadar 5 bine yakın istasyon kapısına kilit vurabilir” uyarısında bulundu.

İSTASYONLAR ELEKTRİK FATURALARINI DAHİ ÖDEYEMİYOR

Akaryakıta yapılan zamların üstüne elektrik faturalarına yapılan yüksek zamların da istasyonları büyük bir ekonomik zorluğun içine düşürdüğünü vurgulayan Okumuş, “Günlük 10 bin litre satış yapan bir bayi 60 bin liradan fazla zarar ediyor” dedi.

Okumuş, “24 saat açık olan istasyonlar, elektrik faturalarını bile ödemekte zorlanıyor. Bu süreçte bayilerin kâr payı yüzde 12,1’den yüzde 4,19’a düştü. Personel giderleri yüzde 52,3 oranında, elektrik giderleri yüzde 132 oranında arttı. Bankaların kredi kartı komisyon masrafları iki katına çıktı. Bankalara teminat veremeyen bin istasyon, bugün yakıt alamaz hale geldi” diye konuştu.

akaryakıt istasyonlarını bünyesinde barındıran TİSK’e bağlı Petrol Ürünleri İşverenleri Sendikası (PÜİS) Genel Başkanı İmran Okumuş, sektörün içine girdiği darboğaz ile ilgili dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Türkiye genelinde 13 bin 33 akaryakıt bayisinin faaliyet gösterdiğini belirten Okumuş, düşük kar payları ile çalışan bayilerin giderlerinin son dönemlerde yüzde 100’den fazla arttığını ifade etti. Akaryakıt fiyatlarında kâr payının TL cinsinden sabit kalması nedeniyle yapılan zamların kâr marjında oransal düşüşlere neden olduğunu belirten Okumuş, “Bayilerin kârı oransal olarak azalırken, bir darbe de akaryakıt fiyatlarının artması nedeniyle yemektedirler. Son bir yıllık süreçte 3 kat artan akaryakıt fiyatları nedeniyle bayilerin sermaye ihtiyaçları da 3 kat artmıştır. Eğer istasyonların içine düştüğü bu mağduriyetin giderilmesi için bir adım atılmaz ise Mayıs ayına kadar 5 bine yakın istasyon kapısına kilit vuracak” dedi.

İSTASYONLAR ELEKTRİK FATURALARINI DAHİ ÖDEYEMİYOR

Akaryakıta yapılan zamların üstüne elektrik faturalarına yapılan yüksek zamların da istasyonları büyük bir ekonomik zorluğun içine düşürdüğünü vurgulayan Okumuş, “Günlük 10 bin litre satış yapan bir bayi 60 bin liradan fazla zarar ediyor. 24 saat açık olan istasyonlar, elektrik faturalarını bile ödemekte zorlanıyor. Bu süreçte bayilerin kâr payı yüzde 12,1’den yüzde 4,19’a düştü. Personel giderleri yüzde 52,3 oranında, elektrik giderleri yüzde 132 oranında arttı. Bankaların kredi kartı komisyon masrafları iki katına çıktı. Bankalara teminat veremeyen bin istasyon bugün yakıt alamaz hale geldi.” ifadelerini kullandı. Mevzuat ve dağıtım şirketlerinin tutumundan kaynaklanan sorunlarla da boğuştuklarını kaydeden Okumuş, “Akaryakıt bayileri dağıtım şirketleri ile eşit miktarda kâr alıyor. Ama işin bütün sıkıntısını biz çekiyoruz. Biz enerji üretiyoruz. İşçilik ücretlerini biz ödüyoruz. Giderimiz dağıtım şirketlerinin katbekat üstünde iken kâr miktarında eşit oranlara sahip olmak adil değil. Bu adaletsizliğin son bulması gerekli” şeklinde konuştu.

# enerji

18 Şub 2022 - 04:30 - Ekonomi

Muhabir  Ahmet Sesli


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

04

Gereksiz - Durumun Türkiye ve yönetim ile tamamen tam ilgisi bulunmuyor. Olay tüm dünyada akaryakıt ve ekonomik sıkıntıları çıkararak, savaş ve ortamı ile halkları huzursuz ederek zorlamaktır.

Akaryakıt istasyonlar sahipler lüsk araçlar ve yazlık pahalı hayatlar yerine normal yaşam sürerlerse giderleri azalacak ve istasyonlarını faturalarını ödeyeceklerdir.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 19 Şubat 11:01
02

Mustafa - Yaa sanki gerçekten ülkeyi bu hale getirmek için çabalayan birileri var. Türkiye'yi ancak ekonomi ile biter kelimesi dogruymuş ve şuan tarihinde görülmemiş bir zamlar var yakıt 16 TL olmuş litresi devamlı gitti bir yere 35 TL yakıt giderken günlük şimdi 70 TL ödüyorum çok yazık buda herşeye zam anlamına gelir.

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 18 Şubat 11:36
01

Abdullah - nerde görülmüş böyle iş

benzin 8 TL iken 80 kuruş kazan

benzin 16 TL, e o zaman 1 Lira 60 kuruş kazanmam lazım

neyine yetmiyor 80 kuruş

bir fedakarlık yapılacaksa asgari ücretliden değil, parası olan zenginlerden beklenmelidir.

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 18 Şubat 09:20
03

Emrah - @Abdullah 01 nolu yoruma cevabı: Sen oyle diyorsunda doğuda millet 10 kuruşa calısiyordu ne 80 ben 80 kazansam derdim ne

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 18 Şubat 15:37