Reklamı Kapat

WSJ: Türk yapımı SİHA'lar, Ruslara karşı Ukrayna'ya avantaj sağlar

ABD’nin çok okunan gazetelerinden Wall Street Journal, olası bir savaşta Ukrayna'nın Rusya'ya karşı en büyük silahının Türk yapımı Bayraktar TB2 İHA ve SİHA'ları olduğunu yazdı.

Haber albümü için resme tıklayın

Rusya’nın, Ukrayna’yı işgal edeceği konuşulurken, ABD basınından ezber bozan yazı geldi.

Wall Street Journal, Ukrayna’nın Rus ordusuna karşı en güçlü silahını açıkladı.

Gazete, “Ukrayna’nın SİHA’ları Rusya’nın devasa askeri avantajının bir kısmını ortadan kaldırabilir” başlığını kullandı.

Ukrayna’nın Türk yapımı İHA ve SİHA’larını bölgedeki Rus yanlısı ayrılıkçılara karşı kullandığını geçen Ekim ayında Rusya’ya ait bir obüsü imha ettiği de hatırlatıldı.

Wall Street Journal, Rusya’nın askeri ve silah bazında büyük bir avantajı olduğunu ve Ukrayna’nın hava savunma sistemlerinin eski olduğunu yazarken, Türk yapımı İHA ve SİHA’ların Azerbaycan tarafından Rusya’nın müttefiki Ermenistan’a karşı da kullanıldığı yazıldı.

'SAVUNMA YETENEĞİMİZ KONUSUNDA GÜVEN VERİYOR'

Ukrayna parlamentosunun savunma sanayi ve teknik modernleşme alt komitesinin başkanı Igor Kopytin, “Türk İHA ve SİHA’lar bizim kendimizi savunma yeteneğimiz konusunda güven veriyor” dedi.

Ukrayna’da yaklaşık 15 TB2 olduğu belirtilirken, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Ukrayna’ya ziyaretinin de iki ülke arasında ortak İHA ve SİHA üretim fabrikası anlaşması imzalamıştı.

14 Şub 2022 - 12:07 - Dünya


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.