CİMER'e 3 yılda yapılan şikayetlerin sayısı şaşkına çevirdi

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, CHP'li Sezgin Tanrıkulu’nun soru önergesine verdiği yanıtta, CİMER'e üç yılda 2 milyon 671 bin 976 şikayet başvurusu yapıldığını açıkladı.

Büyütmek için resme tıklayın

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, CHP İstanbul Milletvekili Sezgin Tanrıkulu’nun soru önergesine verdiği yanıtta, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) üç yılda 2 milyon 671 bin 976 şikayet başvurusu yapıldığını açıkladı. Oktay’ın verdiği bilgiye göre; 1 milyon 327 bin 541 başvuruyla İstanbul şikayette zirvede yer aldı. 

Sezgin Tanrıkulu, Fuat Oktay’ın yanıtlaması istemiyle 20 Aralık 2021 tarihinde TBMM’ye verdiği soru önergesinde, CİMER üzerinden kaç şikayet başvurusu yapıldığını ve bu şikayetlerin konularını sordu.

Tanrıkulu’nun önergesini yanıtlayan Oktay, 2019-2021 yılları arasında İstanbul’dan 1 milyon 327 bin 541, Ankara’dan 555 bin 234, İzmir’den 389 bin 585, Antalya’dan 223 bin 88 ve Adana’dan 176 bin 258 şikayet başvurusu yapıldığını açıkladı. Oktay, “Gelen başvurular, gereği yapılmak üzere ilgili kurumlara gönderilmekte ve başvuru sahibine akıbeti hakkında bilgi verilmektedir” dedi.  Oktay’ın yanıtına göre üç yılda CİMER’e 2 milyon 671 bin 976 şikayet başvurusu yapıldı.

Oktay’ın önergeye verdiği yanıtı değerlendiren Tanrıkulu, 81 ilin şikayetlerini sorduklarını aktararak, sadece beş il için yanıt geldiğini söyledi. Tanrıkulu, Oktay'dan şikayet başvurularının sonuçlarına ilişkin bilgi alamadıklarını belirterek, “Beni ürküten, İstanbul ve diğer illerden yapılan şikayet başvurularının fazlalığı. Yani yurttaşlar acaba hangi konularda CİMER’e başvuruyorlar, konular nelerdir ve akıbeti ne oldu? Bu konunun özel araştırılması gerekiyor. Bu şikayetlerin fazlalığı, kamu hizmetlerinin doğru yönetilmediği, yerinden yönetilmediği ve insanların ulaşamadığı, yani ihlalleri gidermek amacıyla yerel makamlara ulaşamadığını gösteriyor” şeklinde konuştu.

06 Şub 2022 - 12:25 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

02

654 - bürokrasi kalabalığından çoğu istek öneri şikayet sümen altı olup gidiyorkimse etkin ilgilenmiyor

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 06 Şubat 15:27
01

hamdi - CİMER'e yapılan şikayet sayısının fazlalığı sistemin çöktüğünün göstergesidir. Şikayetin ilgili kuruma gönderiliyor. Kurumda her zaman kendini haklı çıkarttığından olumlu sonuç alınmıyor. Yani kadıyı kadıya şikayet etmek gibi bir şey oluyor. CİMER konusu önemli olmakla birlikte dilekçeler bağımsız ve tarafsız bir heyet tarafından ele alınması gerekmektedir.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 06 Şubat 15:23