Türkiye'de otomobil sektörünü etkisi altına alan çip krizi, koronavirüs pandemisi ve dolar fiyatlarının rekor üzerine rekor kırması sonrası sıfır ve ikinci el otomobil fiyatları adeta uçuşa geçmişti. Ocak 2022 itibari ile gelen ÖTV indirimiyle ise sıfır otomobil fiyatlarında bir miktar indirime gidilmişti.
Her ne kadar ÖTV matrahlarında gidilen değişiklik ile fiyatlar belli bir miktar indirilmiş olsa da şu an için hali hazırda sıfır otomobil piyasasında 250 bin TL – 300 bin TL arasında araç bulmak oldukça zor durumda.
Tam da bu noktada sıfır otomobil alacakları heyecanlandıracak iddia Fiat üzerinden ortaya atıldı.
İddialara göre Renault Türkiye için yeni bir donanım seviyesine geçmeyi planlıyor. Bu donanım seviyesi sayesinde fiyatlar biraz daha düşebilir.
Renault, hali hazırdaki boş modellerini biraz daha boşaltacak. Yani mevcuttaki opsiyonlar da silinmiş olacak.
Örnekle anlatacak olursak 4 cam otomatik yerine 4 cam da manuel hale dönecek. Klimanın bile tamamen kaldırılması bile gündemde. Eğer bu şekilde bir adım atılırsa en boş bir donanım seviyesi ortaya çıkmış olacak.
Bir diğer iddia ise eğer Renault bu şekilde boş bir model çıkartırsa fiyatına dair ilk bilgi ise 150 bin TL olacağı yönünde. Şu an için markanın en ucuz modeli 250 bin TL dolaylarında satılmaya devam ediyor.
İddialara göre; Renault, Türkiye ve benzeri ülkelere özel boş bir Clio üretecek. Bu Clio’nun hali hazırda satışta olan Clio ile tek benzerliği dış görünümü olacak.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(6)Reno kullanıcısı - Bahar gelecek otlar yeşerecek ölme eşeğim ölme
Mantıklı Yorum - Zaten clionun başlangıç paketinde arka cam otomatiği yok 1.0 motor 65 bg heryeri plastik. Klimayı çıkarsa 5 bin iner cam otomatiği bin lira olsa arka lamba içi led 250 lira onu çıkarır. Hava yastıklari 10 bin olsa. Tampon boyasız olsa 2 bin. 20 bin anca iner ama marka imajı biter. Onun yerine yeni bir markayla ürün çıkarması daha mantıklı olur.
Sedat Kurt - 150 bin bile çok manuel ve donanımsız arabaya.Bir arabanın maliyeti 50 bin lira
emekli - isteseler sonmodelleri yüzellbin satarlarlar üretim yokmuş gibi davranıp fiyatları
körüklüyor üreticiler devletin bütün üreticileri denetlemesi lazım ama devlet dışarı satında
döviz girsindiye bu oyun oynayan üreticileri görmezden geliyor
Cmhr - Ona gerek yok. Hindistan için üretilen modellerini getirmesi yeterli. Daha onlar kadar fakirleşmediğimize inanıyorlar demek ki.
Erol Değer - Çok zor sanki 150 bin TL kolay bulunuyor .?
Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.