Otomobil gazetecisi Emre Özpeynirci twitter hesabından yaptığı paylaşımda, "Otomobil fiyatları neden hızla artıyor?" sorusunu cevapladı. Dört madde halinde yayınladığı cevapta Otomobil gazetecisi Emre Özpeynirci, "Türkiye’deki birçok fabrika da ürettiği araçlarda bu sebeplerden ötürü önceliği ihracata veriyor. Yani bir çoğu için iç pazar öncelikli değil." ifadelerini kullandı.
İşte, Otomobil gazetecisi Emre Özpeynirci'nin "Otomobil fiyatları neden hızla artıyor?" sorusuna verdiği yanıt:
1) Bugün Türkiye’de birçok markanın üzerinde Avrupa’yı kârlılıkta yakalama baskısı var. Yıllardır kur ve vergi gibi nedenlerle fiyatlar üzerinde oluşan baskı yüzünden Türkiye AB pazarlarına göre hep çok kârsız bir pazar olagelmiştir.
2) Daha önce de aktardığım gibi Türkiye'de araçların vergisiz fiyatları hep AB ülkelerinden ucuz olmuştur. Ama şimdi üreticiler; "Üretim kapasitem kısıtlı olduğu için önceliği daha kârlı pazarlara veririm. Araç almak istiyorsanız, fiyatını artırmamı kabul edeceksiniz" diyor.
3) İşte bu yüzden özellikle ithal araçların hepsi Euro cinsinden pahalanıyor. Bu durum 2021 ortasında başladı, bu yılın başından itibaren artık tabiri caizse zıvanadan çıkmaya başladı. Kuşkusuz maliyet artışları da bunu destekliyor tabi ki. Ama asıl sorun düşük kârlılık.
4) Bu sadece ithal araçlar için geçerli değil, Türkiye’deki birçok fabrika da ürettiği araçlarda bu sebeplerden ötürü önceliği ihracata veriyor. Yani bir çoğu için iç pazar öncelikli değil.
Otomobil fiyatları neden hızla artıyor ⁉️
1) Bugün Türkiye’de birçok markanın üzerinde Avrupa’yı kârlılıkta yakalama baskısı var.
Yıllardır kur ve vergi gibi nedenlerle fiyatlar üzerinde oluşan baskı yüzünden Türkiye AB pazarlarına göre hep çok kârsız bir pazar olagelmiştir. pic.twitter.com/T49pSLnz8g— Emre Özpeynirci (@eozpeynirci) February 3, 2022
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(2)Vatandaş - günlük 1000 araç üreten fabrika , o kadar aracı nereye stoklayabilir ?
Kolay para kazananlar araçlara yatırım yapıyor fakat gazete kuponuyla araç satma vakti yakın , otomobil yatırım aracı değildir.
Emekli - çok büyük oyun oynanıyor bende ekleyeyim otomobil üreten fabrikalar stok yapıyor iç piyasaya snırlı sayıda
araba sürüyorlar bu bilinçli yapılıyor stok var pahalıya satmak için yetiştiremiyoruz yalanı
söyleniyor ben parça yan sanayinde çalıştım günde ikibin parça üretiliyor
üreticiler istediklerigibi oyun oynuyor devletin bu üreticileri takibe alması gerekiyor
stokçuluktan büyük cezalar verilsinki birdaha bu işlere kakışmasınlar
Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.