Reklamı Kapat

İşte Türkiye’nin sıfır arabada tercihi! ÖTV oranları düzeni bozdu

ÖTV oranları Türk halkının sıfır araba alımındaki segment tercihlerini çok ciddi oranda etkiledi. Vatandaşlar artık sıfır araba alırken kaliteye değil fiyatına bakıyor.

Büyütmek için resme tıklayın

Son yapılan düzenlemelerden sonra sıfır araba fiyatlarına eklenen ÖTV oranları Türkiye’de segment tercihlerini değiştirdi. Otomotiv sektörünün önemli isimlerinden Erol Şahin’in paylaştığı veriler gerçekleri ortaya çıkardı.

“SATILAN HER 100 SIFIR ARABANIN 91’İ B VE C SEGMENTİ”

EBS Danışmanlık Genel Müdür Erol Şahin Türk halkının sıfır araba alırken tercih ettiği segmentlerin ciddi oranda değiştiğini tablo halinde sunduğu sayılarla ortaya koydu. Şirketinin yaptığı araştırmayı Twitter sayfasında paylaşan Erol Şahin son ÖTV oranlarının Türk halkının alım gücünü etkilediğini belirterek 2022 yılının ilk ayında satılan her 100 sıfır otomobilin 91 adeti B ve C segmenti olduğunu duyurdu.

Şahin paylaşımında daha önceki yılları da kıyaslayarak “2019 yılında %23 seviyesine kadar düşen küçük B segmenti payı son 3 yılda %43'ye kadar tırmandı.” Diye yazdı. SUV’da da durumun farklı olmadığını ortaya koyan Şahin “Zirveye çıkan SUV kasada da satışların %46'sı B segmenti” olduğunu sözlerine ekledi.

# şahin

02 Şub 2022 - 23:53 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.