Reklamı Kapat

Akaryakıt fiyatları bayileri vurdu! Yeni kriz kapıda: Tam 4 bin...

Akaryakıt fiyatları gelen zamlar sonucu çift hanelere tırmanırken benzin fiyatı ve motorin fiyatları cep yakıyor. Gelen zamlar sürücüler gibi bayileri de vurdu. PÜİS Başkanı kriz uyarısında bulundu.

Büyütmek için resme tıklayın

Akaryakıt fiyatları son günlerde bitmek bilmeyen zamlarla karşı karşıya sanılanın aksine bu durumdan sadece sürücüler şikayetçi değil. Çift hanelere ulaşan benzin, motorin ve LPG fiyatı akaryakıt bayilerinin kar marjında bir değişikliğine sebep olmuyor. Sabir kar marjı olan bayiler ise artan giri maliyetlerine dikkat çekerek kâr marjlarının zamlanmasını istiyor. Konuyla ilgili bir açıklamada akaryakıt sektörünün çatı kuruluşlarından Petrol Ürünleri İşverenler Sendikası (PÜİS) Genel Başkanı İmran Okumuş’tan geldi. Akaryakıt bayilerinin artan girdi maliyetleri ve kâr marjlarının zamlanması için açıklamada bulunan Okumuş, bayilerin faaliyetlerini devam ettirebilmesi için kar marjlarının en az yüzde 15 olması ve enflasyona karşı da korunması gerektiğini söyledi.

ÇOK SAYIDA AKARYAKIT BAYİSİ BATMA NOKTASINDA

PÜİS’in Türkiye genelinde 9 bini aşkın kayıtlı üyesini olduğunu hatırlatan Okumuş, sektörünün çözüm bekleyen sorunlarının olduğunu belirtti. Okumuş, “Düşük kar marjlarıyla faaliyet gösteren akaryakıt bayilerinin, personel, enerji ve genel giderleri son dönemde yüzde 100 oranda arttı. Bunlara, nakliye maliyetlerinin artması, kredi kartına ödenen komisyonların yüksekliği, kanun ve yönetmeliklerle getirilen yaptırımlar ile mali yüklerin enflasyon oranında artması da eklenince çok sayıda bayi batma noktasına geldi.” dedi.

AKARYAKIT FİYATLARINI BAYİLER BELİRLEMİYOR

Akaryakıt fiyatlarını bayilerin belirlemediğinin altını çizen İmran Okumuş, akaryakıt fiyatlarına gelen zamların en çok bayileri olumsuz etkilendiğini savundu. Okumuş, şöyle devam etti:

“Toplumda akaryakıt bayilerinin tabiri caizse para bastığı yönünde bir düşünce var. Oysa gerçek hiç de öyle değil. Yüzlerce akaryakıt bayisi son dönemde artan maliyetler ve düşük kar marjı nedeniyle zarar ediyor. Elektrik faturasını ve personel maaşını ödeyemeyen 4 bine yakın bayi kapanma riskiyle karşı karşıya. Birçoğu bulundukları yerlerle özdeşleşen bu köklü işletmelerin kapanması halinde işsizlik ciddi oranda artacak, devletimiz önemli oranda vergi ve gelir kaybı yaşayacaktır.”

AKARYAKITTA KDV, ÖTV'YE DAHİL EDİLMELİ YA DA KDV İNDİRİLMELİ

Petrol Ürünleri İşverenler Sendikası (PÜİS) Genel Başkanı İmran Okumuş sektör olarak taleplerini şöyle sıraladı:

“Akaryakıt bayilerinin faaliyetlerine devam edebilmesi ve ülke ekonomisine katkı sağlayabilmesi için kar marjları en az yüzde 15 olmalı ve enflasyona karşı da korunmalıdır. Uzun zamandır söylediğimiz ve ısrarla söylemeye devam edeceğimiz diğer konu KDV'nin ÖTV'ye dahil edilmesi veya KDV'nin indirilmesidir. Ayrıca, dağıtım şirketlerinin yaptığı indirimlerde bayilerden hiçbir kesinti yapılmamalı, indirimi yapan şirketlerin indirimleri kendi kar marjlarından karşılamalıdır. Nakliye ücretlerinin kar payının içinde yer alması, çok cüzi bir karla çalışan bayileri mağdur etmektedir. Nakliye ücretleri kar payından ayrı olarak verilmeli ve bu ücret eskiden Petrol İşleri Genel Müdürlüğünün yaptığı gibi kilometre bazında hesaplanmalıdır. Öte yanda, kredi kartı ile yapılan alışverişlerde bankaların aldığı komisyonlar önemli bir maliyet kalemidir. Kredi kartlarındaki komisyon bayilere yüklenmemeli, kartlı satışla nakit satış birbirinden ayrılıp, iki ayrı fiyat uygulanmalı. Kredi kartı komisyonlarının yüzde 50'sini bayiler, yüzde 50'sini dağıtım şirketleri karşılamalıdır.”

Akaryakıt fiyatlarında sıkıntı büyüyor! Engel olun, zararına satıyoruz

02 Şub 2022 - 14:02 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.