Öğretmenlik meslek kanunu yetersiz

Saadet Partisi Genel Başkan Yardımcısı Fatih Aydın, öğretmenlik meslek kanunu ile ilgili açıklamalarda bulundu… Aydın, kanunun ayrımcılığa sebep olduğunu belirtti…

Saadet Partisi Genel Başkan Yardımcısı Fatih Aydın, geçtiğimiz günlerde Meclis’e sunulan “Öğretmenlik Meslek Kanunu” ile ilgili bir açıklama yayınladı. Açıklamada Meclis’e sunulan “Öğretmenlik Meslek Kanunu”nun paydaşların katkı ve katılımına kapalı, tepki, eleştiri ve önerilere ilgisiz, muhalefetin tepki ve uyarılarına duyarsız bir yöntemle Meclis’e sunulduğu belirtildi.

Meclis’e sunulan “Öğretmenlik Meslek Kanunu”nun içerik açısından eksik olduğunu kaydeden Aydın, kanun teklifinin amaç, kapsam, yürütme ve yürürlük maddeleri haricinde sekiz maddeden oluştuğunu kaydederek, “Ne yazık ve hazindir ki; kanun teklifinin içeriğinde birçok konuya dair hüküm yokken düzenlenen konulara ilişkin hükümler ise hem eski hem de eksik” ifadeleri kullanıldı.

“KANUN, ÖĞRETMENLERE YENİ AYRIMCILIKLAR OLUŞTURUYOR”

Hazırlanan ve Meclis’e sunulan kanunun, meslek kanunu olarak görülemeyeceğini kaydeden Aydın, hazırlanan kanun teklifinin öğretmenlere saygıyı artırmaktan ziyade öğretmenlerin kaygısının artmasına sebep olacağını ifade ederek, “Hükümet ve AK Parti, toplumun birçok kesiminin dile getirdiği aday öğretmenliğe, mülakat uygulamasına yönelik tepkilere hak vermediğini kanun teklifiyle teyit ediyor. Sözleşmeli öğretmenliği kaldırmayan, sözleşmeli, kadrolu öğretmen kaynaklı ayırımları bitirme vaadini unutan, Öğretmenlik Meslek Kanunu adı altında öğretmenlik mesleğine yönelik kapsamlı bir ayrımcılık üretiliyor” ifadelerini kullandı.

“HÜKÜMET, ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİ YOK SAYMA HÜNERİNİ GÖSTERİYOR”

Meslek kanununun içeriğinin yeterli olmadığını ifade eden Aydın, Meclis’e sunulan kanun önerisi ile öğretmenlerin haklarında iyileştirme yapılmadığını kaydederek, “Öğretmenliğe, mesleğe, mesleğin gereklerine, öğretmen yetiştirme süreçlerine, kariyer basamaklarına, öğretmenlerin mali, sosyal ve özlük haklarına, atama ve yer değiştirme kurallarına, ödül ve disiplin uygulamalarına, eğitim yöneticiliği konumuna ve teşvik kurgularına yönelik bütüncül çerçeve oluşturan bir yasal düzenleme niteliği yok. Esasen sayılan bu konu başlıklarının birçoğuyla ilgili olarak kanun teklifinin içeriğinde madde bir tarafa cümleye hatta kelimeye dahi yer verilmemiş. Sözün özü, anlaşılan o ki; öğretmenlerin emeğini yok saymakta mahir hükümet, öğretmenlik mesleğini yok saymak noktasındaki maharetini de ‘Meslek Kanunu’ ile ispatlamaya çalışıyor” diye belirtti.

“ÖĞRETMENLERİMİZ KARİYER İÇİN SINAVLARINA HAZIRLANMAK ZORUNDA BIRAKILIYOR”

Kanun teklifinde kıdem ile ilgili maddeleri hatırlatan Aydın, kariyer basamakları vaadinin sadece söylemden ibaret olduğunun altını çizerek, “Öğretmen olmak için iki yıla kadar, uzman olmak için on yıl, başöğretmen olmak için yirmi yıllık hizmet süresi yanında sınav şartı getiriliyor. Aynı kanunun bir hükmünde öğretmenlerin ihtisası var fakat bir başka maddesinde ise bunun kanun nezdinde itibarı yok. Çocuklarımızı ve gençlerimizi hayata hazırlamak yerine kariyer için sınava hazırlanmak baskısına maruz bırakılıyor öğretmenlerimiz. Bunun yanı sıra gönül almak gösterisiyle zaman kazanmak kurnazlığı yapılıyor. Ek gösterge vaadi yasada hükme geçiriliyor fakat hayata geçmesi 1 Ocak 2023’e erteleniyor.  Neden 1 Ocak 2023 sorusunun cevabı da verilemiyor” diye belirtti.

“ÖĞRETMENLİK MESLEK KANUNU’NUN ASLI ‘KAMU GÖREVLİSİ ÖĞRETMENLERİN HİZMET KANUNU’”

Kanun teklifinde sadece kamuda çalışan öğretmenler ile ilgili düzenlemelerin bulunduğunu ancak özel kurumlarda çalışan öğretmenlerin yok sayıldığını hatırlatan Aydın, açıklamasında “Özel okulları noktasında fiyatlara müdahale edebilen, öğrencilere yönelik teşvik ödemesi gerçekleştiren sistem, bu kurumlardaki öğretmenleri meslek kanunu kapsamında el almıyor. Bir anlamda özel okullardaki öğretmenlerin öğretmen sıfatına son veriyor ve sayıları yüz bini aşan öğretmeni öğretmen olarak kabul etmiyor. Bu haliyle kanun, Öğretmenlik Meslek Kanunu olmaktan ziyade kamu görevlisi sıfatıyla MEB ve diğer kurumlarda görev yapan öğretmen unvanlı personelin hizmet esaslarını düzenleyen ‘kanunlaştırılarak güçlendirilmiş hizmet yönetmeliği’ vasfını taşıyor” ifadelerine yer verdi.

14 Oca 2022 - 04:30 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

01

Ayrımcı Bir Kanun - Kesinlikle ayrımcı bir kanun.Çalışma barışını bozan bir kanun.Statü farkları kaldırılsın yada herkez aynı statüde olsun.Askeriye düzeni istemiyoruz.

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 14 Ocak 08:31