Evden çalışma dijital tükenmişliği artırıyor

Bütün dünyayı etkisi altına alan koronavirüs pandemi döneminde çalışma şeklimiz değişirken, tükenmişliğin yeni bir çeşidi daha ortaya çıktı.

Pandemide evden çalışmanın yaygınlaşmasıyla birlikte çalışanlar arasında  tükenmişlik sendromu da arttı. Tükenmişlik, kişinin iş üretkenliğini azalttığı kadar, psikolojik sağlığını da olumsuz etkiliyor. Pandemide evden çalışmak zorunda kalan birçok kişi benzeri sıkıntılar yaşıyor. Çalışma hayatında görülen bu psikolojik sorun ve pandemiyle birlikte iyice yaygınlaştı. Bilinçaltı Uzmanı Selda Soytürk Akyılmaz, dijital tükenmişlik sendromu tehlikesini Millî Gazete’ye anlattı.

“TEKNOLOJİ, TÜKENMİŞLİĞİ ARTIRIYOR”

Bilinçaltı Uzmanı Selda Soytürk Akyılmaz, “İlk başlarda çok cazip ve eğlenceli gelen bu çalışma şekli zaman içinde aslında insanların farkındalığının da önüne geçerek hayatları ekran tutsaklığına çevirdi. Zaman içinde ‘kolay ulaşılabilirlik’ maalesef kişilerin özel hayatlarını bölmeye başladı. ‘İki saniye bir şey  soracaktım? 5 dakika şu rapora bakar mısın, fazla zamanınızı almaz’ tarzı beklentiler üst üste gelmeye başladı. Tüm bu kaosa pandemi döneminde yaşanan eve kapanmalar da eklenince olay kontrol edilemez bir hale geldi” diye konuştu.

“TEKNOLOJİ BİZİ İÇİMİZE HAPSETTİ”

Selda Soytürk Akyılmaz, “Artık sohbetler, eğlenceler, taziyeler ve doğum günü kutlamaları gibi anlamlı iletişimler bile dijital ortama kaydı. Devamlı ekran önünde olmayı gerektirdiği için maalesef kişilerin fiziksel sağlığı da etkilenmeye başladı. Gözlerde oluşan sıkıntılar, bel, boyun, omur sorunları, el ve bilek eklemlerindeki ağrılar ciddi bir şekilde artış gösterdi. Tüm bu sıkıntılar üst üste gelince patlamalar başladı ve dijital tükenmişlik adını verdiğimiz sorun ortaya çıktı. Bu aslında uzmanların başından beri uyardıkları kaçınılmaz bir sondu” değerlendirmesinde bulundu.

“TEKNOLOJİYİ SADECE ZORUNLU İŞLERDE KULLANALIM”

Dijital tükenmişlik sendromundan kurtulmak için yapılması gereken en önemli şeyin, yaşam içindeki seçeneklerin mantıklı bir dengeye oturtulması gerektiğini söyleyen Selda Soytürk Akyılmaz, “Bunun için de öncelikle özel hayatın içindeki vakitlere işi taşımamak gerekiyor. Daima ulaşılabilir olmamak ve konuyla ilgili nazik çizgilerin çekilmesi çok önemlidir. Kişinin ekran bağımlılığını sınıflandırması gerektiğini bilmesi ve bu doğrultuda kendine farklı uğraşlar edinmesi de diğer önemli konulardan birisidir. Dijital çağda ekranda geçirilen süreyi sıfırlamak tabii ki mümkün değil; ama bu süreyi kaliteyi kullanabilmek ve yaşamın diğer alanlarına fırsat vermek de yaşam kalitemiz için önemlidir” dedi.

23 Ara 2021 - 04:30 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.