NASA, yeni bir gezegen keşfetti, bir yıl yalnızca 16 saat sürüyor

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), Dünya'dan binlerce ışıkyılı uzaklıkta 'TOI-2109b' adlı gezegen keşfetti. Yeni gezegende bir yılın yalnızca 16 saat sürdüğü açıklandı.

Büyütmek için resme tıklayın

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) yeni bir gezegen keşfetti, yeni bulunan gezegenin en sıcak ikinci gezegen olduğu ifade edildi.

Gökbilimciler bugüne kadar 400'den fazla sıcak Jüpiter tespit etmiş olsa da, araştırmacılar hiçbirinin TOI-2109b gibi olmadığını söylüyor.

10 milyon yıl sonra olmayabilir

Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'nde (MIT) bir ötegezegen bilimcisi Avi Shporer, "Her şey onun bir gezegen olmasıyla tutarlı ve çok ilginç nadir bir şeye sahip olduğumuzu da fark ettik" dedi.

Güneş sisteminin ötesindeki gezegen avı, Dünya'dan binlerce ışık yılı uzaklıktaki yıldızların yörüngesinde dönen 4 binden fazla uzak Dünya ortaya çıkardı.

Jüpiter'in kütlesinin yaklaşık beş katı olan ve sadece 16 saat içinde yıldızının etrafında dönen gezegenin 10 milyon yıl sonra orada olmayabileceği söylendi.

01 Ara 2021 - 10:24 - Dünya

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.