Evim mağdurları TBMM gündeminde: Gariban vatandaşın alın teri yok oldu

Ev ve araba edindirme platformları olarak bilinen şirketlerden 21’inin BDDK tarafından tasfiye edilmesi binlerce vatandaşı mağdur etti. Mağduriyetler Meclis gündemine taşındı.

Büyütmek için resme tıklayın

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ali Öztunç, “Evim” firmaları olarak bilinen şirketlerin mağdurlarının sorunlarını TBMM gündemine taşıdı. Öztunç, “BDDK ve TMSF süreci ne şeffaf olarak yönetti ne de mevcut mağdurların hakkını gözetti. Ödeme planında mağdurların ilk sırada yer alacağı ifade edilirken, aksine geçen süreçte gariban vatandaşın alın teri yok oldu.” dedi.

Konut ve taşıt edindirme platformu olarak bilinen 35 tasarruf finansman şirketinden 21’i, temmuz ayında Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) tarafından tasfiye edilerek Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’na (TMSF) devredilmişti.

CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Kahramanmaraş Milletvekili Ali Öztunç, konuyu Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’ın yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesi ile TBMM gündemine taşıdı.

GARİBAN VATANDAŞIN ALIN TERİ YOK OLDU

CHP'li Ali Öztunç, önergesinde şu değerlendirmeyi yaptı:

“Çok sayıda evim firması için genel bir mağduriyet yaşanmaması adına ülke çapında tasfiye kararı alındı. Ancak tasfiyeden sorumlu kurumlar BDDK ve TMSF süreci ne şeffaf olarak yönetti ne de mevcut mağdurların hakkını gözetti. Ödeme planında mağdurların ilk sırada yer alacağı ifade edilirken, aksine geçen süreçte gariban vatandaşın alın teri yok oldu.

Mağdur insanlara açıklama dahi yapılmazken, TMSF komisyonu üyeleri, tasfiyeye konu şirketlerin mal varlıkları üzerinden maaş almak ve kendilerine araç tahsisi gibi fayda sağlamak yerine, vatandaşların mağduriyetini giderme yönünde neden hareket etmedi?

Cumhurbaşkanlığı kararı ile tasfiyesine karar verilen ve evim firmaları olarak bilen faizsiz finans sistemi on binlerce mağdur yaratmıştır. Faizsiz finans sistemi üzerine ticari faaliyetlerini sürdüren bu şirketler için alınan tasfiye kararı, ülke genelinde mağduriyet yaşanmaması adına alınmış olsa da tasfiye sürecinden sorumlu olan devlet kurumları BDDK ve TMSF, şeffaflıktan uzak yaşanan mağduriyetleri göz önünde bulundurmadan, vatandaşların birikimlerini, alın terini ve tüm haklarını yok saymıştır.

Devletin bu iki kurumu, denetleme ve tasfiye işlemlerini mağdur vatandaş lehine yapması gerekirken aksine bir tutum sergileyerek vatandaşı çaresiz bırakmış, BDDK ve TMSF yetkililerinin, ödeme planı doğrultusunda mağdurların ilk sıraya alınacağı yönündeki açıklamaları bugüne kadar gerçekleşmemiştir. Aniden alınan tasfiye kararı, gariban vatandaş üzerinde bütünüyle hak mahrumiyeti ve birikimlerinin, alın terinin yok edilmesi sonucunu yaratmıştır.”

Öztunç, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’a şu soruları yöneltti:

“TMSF’nin tasfiyesine karar verilen şirketlerin, BDDK ise devam eden şirketlerin 2020 yılsonu ve 1 Temmuz itibariyle ara bilançolarını ve mali durumlarını şeffaf bir şekilde kamuoyu ile neden paylaşmamaktadır?

Verilen süre dolmadan (6 6 ay) apar topar firmalar neden tasfiye edilmiştir? Tasfiye edilen şirketlerden şimdiye kadar ne kadar para tahsil edilmiş ve ne kadarıyla mağdur üyelere ödeme yapılmıştır?

TMSF, tasfiye sürecinin üzerinden aylar geçmesine rağmen neden çalışmasını tamamlayıp mağdurlara bir açıklama yapmamaktadır?

Faaliyetlerine devam eden firmaların kamuoyuna yansıyan büyük problemlerinin görmezden gelindiği, teslimat ödemelerini aylarca ötelediği, varlıklarının sözleşme yükümlülüklerini karşılamadığı ve tasfiye edilen firmalardan çok daha kötü iş ve işleyişler içerisinde bulunduğu yönündeki iddialar doğru mudur?

Faaliyetlerine devam eden Evim firmalarının, yapılan denetimler sonucu 1 Temmuz günü itibariyle Tasarruf Fon Havuzu tutar bilgilerinin kamuoyunu aydınlatmak adına açıklanması düşünülmekte midir?

6361 Sayılı Kanun ile yapılan intibak düzenlemesi devam ederken BDDK neden sadece 21 şirketin tasfiyesine aniden karar vermiştir? Vatandaşların mağdur olacağı düşünülmemiş midir?

Alınan tasfiye kararı gereği 21 şirketin mal varlıklarına el konulduğu açıklaması varken el konulan malların değeri kamuoyuna neden şeffaf olarak açıklanmamaktadır? Mal varlıkları mağdur vatandaşların alacaklarına neden mahsup edilmemektedir?

TMSF komisyonu üyeleri tasfiyeye konu şirketlerin mal varlıkları üzerinden maaş almak ve kendilerine araç tahsisi gibi kendilerine fayda sağlamak yerine üye vatandaşların mağduriyetini giderme yönünde neden hareket etmemişlerdir?”

25 Eki 2021 - 13:54 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

01

Asil - Kaç ay oldu hiç bir açıklama yok yılların emekleri boşa gitti bütün hayallerimizde Allah vijdan merhamet versin artık hiç kimseye güvenmiyorum bunun içinde devletin adaleti de dahil.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 26 Ekim 01:46


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2022 ne kadar olmalı?