Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Kanal İstanbul ısrarı: Kazıya başlayacağız

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası'nda yaptığı konuşmada Kanal İstanbul ısrarını vurguladı. Erdoğan, plana göre kazıya başlayacaklarını söyledi.

Büyütmek için resme tıklayın

Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, Atatürk Havalimanında düzenlenen 12. Ulaştırma ve Haberleşme Şurası'na katılarak bir konuşma yaptı. 

Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Türkiye tarih boyunca tüm büyük değişimlerin yaşandığı bir coğrafyada yer alan bir ülke olarak önümüzdeki yeni sürecin de öncülüğünü yürütme sorumluluğuyla karşı karşıyadır" dedi. Erdoğan, Kanal İstanbul projesinin fiilen uygulanma aşamasına geldiğini belirterek ısrarcı olduklarını bir kez daha vurguladı. Erdoğan, milli elektrikli lokomotifin de gelecek yıl üretiminin başlanacağını bildirdi.

Erdoğan'ın açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:

Bu önemli şuranın düzenlenmesinde emeği geçenleri tebrik ediyorum. Dünyanın en büyük teknoloji festivali olan TEKNOFEST'in de yapıldığı Atatürk Havalimanımız bundan sonra ulusal ve uluslararası ölçekteki fuar, etkinlik ve yarışmalara ev sahipliği yapmayı sürdürecek.

2009 yılında yapılan 10. şurasını hedef 2023 diyerek gerçekleştirmiştik. Çok büyük mesafe kat ettiğimizi görüyoruz. Dün bir vizyon bir hedef olarak ifade ettiğimiz başlıkların çoğu bugün tamamlanmış projeler olarak önümüzde duruyor. Burada dikkat çekmek istediğim husus tamamlanan projeler yanında bundan sonrası için yapmamız gereken işlerin eksiklerimizi değişen dünyanın ortaya çıkardığı yeni ihtiyaçları görüyoruz.

Küresel krizler kendi gerçeklerini dayatmaktadır. Ulaştırma ve haberleşme sektörlerinde de ciddi değişim ve yeni yönelimlere sebep olmakta. İnsanlık tarihi boyunca önemli değişimlerin hemen hepsini gerisinde iklim değişikliklerinden yeni ulaşım alternatiflerinin ortaya çıkmasına kadar bugün tekrar tartışmaya başladığımız gelişmeler oluyor. Dünyanın yeni ve gerçekten ve köklü bir değişimin eşiğinde olduğunu görüyoruz.

Bu süreci ülkeler ve toplumlar olarak doğru okur ve üzerimize düşen sorumlulukları adil bir şekilde yerine getirirsek insanlığın ortak geleceği adına hayırlı bir iş yapmış oluruz. Türkiye tarih boyunca tüm büyük değişimlerin yaşandığı bir coğrafyada yer alan bir ülke olarak önümüzdeki yeni sürecin de öncülüğünü yürütme sorumluluğuyla karşı karşıyadır.

Her ne kadar sanayi devrimiyle başlayan sürecin dışında kalmış olsak da coğrafyamız jeostratejik önemini hiçbir zaman kaybetmedi. Bugün üretimden lojistiğe her alanda yeniden merkez olma konumunu güçlendiren bu güzel coğrafyanın sakinleri olarak insanlığa sunacağımız katkıları artırmak için biz hazırız.

Geçtiğimiz 19 yılda kurduğumuz güçlü demokrasi ve kalkınma altyapısı yeniden inşa sürecine giren küresel yönetim ve ekonomi sisteminde hedeflediğimiz yere varma konusunda bize büyük avantaj sağlıyor. Hamdolsun üretim ve lojistikte altyapımız oldukça güçlü. Mevcut alt yapımızı en verimli şekilde kullanarak hem yeni yatırımlarla bunu daha da geliştirerek önümüzdeki fırsatları değerlendirmekte kararlıyız.

Türkiye'yi hala eski haliyle hatırlayanlara elimizdeki imkanları göstererek iş birliği fırsatlarını genişletmek istiyoruz. Pek çok ülkeden farkımız sadece kendimiz kazanmanın değil birlikte kazanmanın peşinde olmamızdır. Dostlarımıza hep bu teklifle gidiyoruz.

- Karayolunda bölünmüş yol uzunluğunu 6 bin 101 km'den aldık, 28 bin 340 km'ye çıkardık. Ülkemizin pek çok yerinde halen devam eden bölünmüş yol inşaatlarını da peyderpey hizmete vererek bu rakamı sürekli artırıyoruz. Otoyol uzunluğumuzu 1714 km'den, 3 bin 532 km'ye yükselttik. Kanal İstanbul fiilen uygulanma aşamasına geldi

Yakıttan sağladığı tasarruf yanında emisyonu azaltarak çevreye önemli katkıda bulunan karayolu yatırımlarımız sayesinde ülkemizde taşıt hareketliliği yüzde 170 artmasına kazalarda yüzde 80 azalış olmuştur.

Demir yolu ağını baştan sona yeniledik. Ülkemizde ilk defa YHT hatlarını inşa ettik ve işletmeye açtık. YHT hatlarında Ankara-Sivas bölümünü yakında açıyoruz. Uluslararası ve ulusal demiryolu ağlarımız yanında da şehir içi ulaşımında da raylı sistemleri hızla geliştiriyoruz. 12 şehrimizde 811 km'nin üzerinde raylı sistemi faaliyet gösterirken 7 şehirde 185 km uzunluğa sahip raylı sistemin inşası devam ediyor. Raylı sistem araçları üreten firmalarımızı tek bir çatı altında toplayarak önemli bir atılım yaptık. Milli elektrikli tren setimizi geliştirdik. Önümüzdeki yıl milli elektrikli lokomotifimizin üretimine başlıyoruz. Hızlı tren tasarımını tamamladık prototip üretimi safhasındayız. Metro, banliyö, tramvayda da üretebilecek hale gelmek üzereyiz

Yurt içinde havalimanı sayımızı 26'dan 56'ya çıkardık. İnşası devam edenlerle havalimanı sayımız yakında 61'e ulaşacak. Yurt dışı uçuş sayısını 50 ülke 60 noktadan, 127 ülke 329 noktaya yükselttik. Yaklaşık 3 yıldır hizmette olan İstanbul Havalimanı dünyanın en iyileri arasında 2. sırada, Avrupa'da en yoğun havalimanı sıralamasında ilk sırada yer alıyor. Hava ulaşımındaki yatırımlarımız ve elde ettiğimiz başarılarla hem ülke içinde hem dünyada erişmedik yer bırakmama hedefimize büyük ölçüde yaklaştık.

Ülkemizin dış ticareti içinde deniz yolunun payını 4 kat artırdık. Bu yılın ilk 7 ayında deniz yolu ile yapılan dış ticaret 158 milyar doları buldu. Tersane sektöründe, yat imalatında da ülke olarak önemli bir yere geldik. Deniz taşımacılığında en büyük projemiz Kanal İstanbul'dur. İstanbul Boğazı'nın artan yolcu ve yük trafiğini taşıyamaz hale geldiği, kıyılarımızı sürekli tehdit altında olduğu gerçeği bizi böyle bir alternatif arayışına yöneltmiştir. Gereken hazırlıklar yapılmış ve nihayet fiilen uygulanma aşamasına gelmiştir. Sazlıdere Köprüsü Kanal İstanbul'un ilk somut adımı. Bunu ihalesi ve yer teslimi yapılarak inşasına başlanan Halkalı- Kapıkule Demir yolu köprüsü izlemiştir. Proje kapsamındaki diğer işleri de belli bir plan dahilinde bu şekilde hayata geçirmeyi sürdüreceğiz. Kanalın kazısına programdaki plana göre başlayacağız.

# RECEP TAYYİP ERDOĞAN İLE İLİŞKİLİ:

08 Eki 2021 - 12:44 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

07

anormal adam - Bu ülke bir felaketin eşiğinde maddi manevi olarak çöküşteyiz ALLAH aşkına vallahi görüyorum ya büyük bir savaş ya kıtlık ya iç savaş ya da ekonomiyi mahvedecek bi istanbul depremi..çünkü azdık azdık azdıkkkkkkkkkkkk ey müslümnlar uyanın rabbinize dönün yoksa büyük belalar geliyor gelmekte olan

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 19:52
06

432 - iktidarın ömrü yetecekmi bu yatırıma bu belli değil

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 18:01
05

Cemil Şahin - Memleketimizin en önemli sorunu paris iklim anlaşması ile kanal istanbul'du zaten!.

Yazıklar olsun size akıl tutulması yaşıyorsunuz herhalde bu gidişle 2023'e yöneteceğiniz bağımsız bir devletimiz olmayacak. Küreselcilere sattınız memleketi...

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 16:45
04

Mesut Değilim - hiç beklemeyin hemen açın çukurlarınızı

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 15:26
03

KARADAĞLI - Şu Ülkenin yararına bir çivi çakana teşekkür ederiz. Ama sadece koltuklarının bekası hırsına Ülkeyi Mahvedenleride Allah cc a havale ediyor, kazılan çukurlar inşallah mezarlarınız olur diyoruz.

Yanıtla . 9Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 14:45
02

doğrusöyler - Vatandaş ekmek derdinde, reis te kazı derdinde ekonomi olmuş berbat enflasyon % 100 her gün zam ...

Yanıtla . 6Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 13:39
01

Cmhr - Memleketin o kadar temel sorunu varken hala toplumun büyük kesimine bir faydası olmayacak projede bu kadar ısrarcı olunmasını gayet net anlıyoruz da söyleyemiyoruz.

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 08 Ekim 13:19


Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2022 ne kadar olmalı?