Sıfır ve ikinci el araba fiyatları daha da artacak! Tek dert çip değil

Küresel çip krizi araba fiyatlarında tavan yaptırırken, sektör temsilcileri araba üretiminde tek sorunun çip olmadığını vurguladı. Uzmanlara göre 0 ve 2. el araç fiyatları rekor kıracak.

Büyütmek için resme tıklayın

Otomotiv sektöründe başlayan ve tüm elektronik üretimine yansıyan küresel çip krizi gün geçtikçe büyüyor. Dünya genelinde yaşanan çip krizi nedeniyle sıfır araç bulmak neredeyse imkansız hale geldi. Daha önce Volkswagen, Peugeot, Opel, BMW, Honda ve Volvo gibi dev otomobil üreticileri çip krizi üretimde sorun yaşarken Türkiye'de Ford Otosan, Oyak  Renault ve Toyota gibi markalar da çip krizinden nasibini aldı.

Dünya genelinde yaşanan çip krizi nedeniyle sıfır araç bulmak neredeyse imkansız hale gelirken, otomotiv sektöründeki sorunların sadece çipten ibaret olmadığı ortaya çıktı.

Son bir buçuk yıldır süren çip krizi otomotiv endüstrisini oldukça rahatsız ediyor. Tesislerin kapanmasına, otomobil sevkiyatlarının gecikmesine yol açan kriz nedeniyle sıfır otomobil satışları en yüksek tavan fiyattan yapılmak zorunda kalınıyor. CNN International'ın haberine göre otomobil üreticilerinin karşılaştığı tek sorun bu değil.

Otomotiv sektörünün uzmanları, otomobil üreticilerinin, tedarikçilerin tesis kapatmaları, konteyner nakliyesinde yaşanan aksaklıklar ve çalışan kamyon şoförlerinin azalması ilgili lojistik sorunlar dahil olmak üzere çeşitli nedenlerle her türlü parça ve hammaddeyi almakta zorlandığını söylüyor.

Bu durumun mevcut tedarik zinciri krizinin maliyetinin önceki tahminlerden çok daha büyük hale getirdiğini savunan sektör temsilcileri, otomobil üreticileri ve dolayısıyla da otomobil alıcıları için çok daha yüksek maliyetlere yol açtığını vurguluyor.

Chris Isidore'un haberine göre Danışmanlık firması AlixPartners yöneticisi Mark Wakefield, "Şu anda otomobil üreticileri ve tedarikçiler için hataya yer yok." sözleriyle durumun ciddiyetini gözler önüne serdi.

AlixPartners bu yıl çip krizi sebebiyle 7,7 milyon araç daha az üretim yapacağını öngörüyor. Şirketin önceki Mayıs ayındaki 3,9 milyon araç üretim kaybı tahmininden daha fazla. 

AlixPartners’ın otomotiv ve sanayi kısmı idari direktörü Dan Hearsch, “Varil boşaldı, dibinde hiçbir şey kalmadı. Geleceğe baktığımızda, satışlarda sıkıntılar olacak. Satışlarda şimdiye dek sıkıntı olmamıştı, zira yeterli stok vardı. Ancak artık yok” dedi.

Otomotiv sektörünün uzmanlarına göre araç arzındaki sorunların, tüketici talebindeki artışlarla birleştiğinde hem sıfır kilometre hem de ikinci el otomobil fiyatları rekor seviyelere çıkabilir.

Uluslararası Gıda Standardı (International Food Standard ) Amerika Bölge Başkanı Cindy Jaudon, "Tek sorun sadece çip kıtlığı değil. Hemen hemen her endüstri tedarik zinciri sorunlarıyla uğraşıyor" ifadelerini kullandı.

AlixPartner'ın son tahminlerine göre, çip krizi sonucunda üretimde yaşanan aksaklıklar nedeinlye bu yıl otomobil üreticileri yaklaşık 210 milyar dolar zarar edecek. Bu, şirketin Mayıs ayına göre 110 milyar dolarlık tahmininin iki katı.

Otomotiv sektöründeki bu kaybın, firmalar tarafından daha yüksek fiyatlama ile kapatılacağı tahmin ediliyor.

28 Eyl 2021 - 15:22 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Tarım Kredi Kooperatifi marketi fiyatları pahalı mı?