Ufkumuz yerelden evrensele uzanıyor

Berktaş, “MAKADER, yerelden evrensele uzanacak bir ufku ve vizyonu ortaya koymak, Malatya’mızda üretilen her türlü katma değeri dünyaya taşıyarak şehrimizi marka yapmak inancıyla kurulmuştur” dedi.

Nedim Odabaş
Nedim Odabaş Tüm Haberleri
+1
Haber albümü için resme tıklayın

MAKADER Genel Başkanı Hakan Berktaş, kısa bir süre önce kurdukları derneklerinin misyonlarını ve vizyonlarını açıkladı. “MAKADER’in yerelden evrensele uzanacak bir ufku ve vizyonu ortaya koymak, Malatya’da üretilen her türlü katma değeri hem ülkemiz hem de dünya platformlarına taşıyarak şehirlerini marka yapmak inancıyla kurulduğunu vurgulayan Berktaş, “Derneğimiz girişimcilik ve bağlantılarıyla ülkemizde etkin ekonomik sivil toplum örgütleriyle ikili ilişkiler kurarak, Malatya’mıza yatırımlar çekmek, şehrimizi bir yatırım üssüne dönüştürmek için yola çıkmıştır. Bu sebeple her platformda, nitelikli Malatya lobiciliği yaparak, şehrimizin kültür-sanat, turizm, ekonomi, gastronomi alanındaki değerlerini tanıtım pencereleri olarak hem ülkemiz geneline hem dünyaya açacak çalışmaları yapmak için kurulmuştur” diye konuştu.

İşbirliği, güç birliği, üretim ve istihdam

Bu çerçevede Malatya’yı ve Malatyalıları motive edecek çalışmalar, organizasyonlar düzenlemek, Malatya’ya projelerle hizmet edebilmek ve yenilikler getireceklerini kaydeden Berktaş, “Bu çabamız aynı zamanda yurdumuzun ve dünyanın dört bir tarafına dağılmış Malatyalı hemşerilerimizi birbirinden haberdar edecek, yaptıkları işlerde birbirinin ticaretlerini destekleyecek, yeni iş imkanları ortaya çıkaracak, işbirlikleri ve gü çbirlikleri oluşturarak Malatya’mıza ekonomik olarak ihracat bağlantıları sağlayacak, ürettiğimiz katma değeri artıracaktır. Diğer yandan Malatya’mızın güzide sanatçılarını, yazarlarını, bilim adamlarını farklı şekillerde destekleyerek, önünü açacak projeleri geliştirecek, birbirlerini destekleyecekleri, motivasyonlarını artıracakları sosyal, kültürel alanlara yatırımlar yapılmasına ön ayak olacaktır. Malatyalı KOBİ’lerimizin dışarıya açılmaları, birbirleriyle network ağı ile bir araya getirerek güç birliklerini, işbirliklerini artırmalarını sağlayarak, üretimlerine, istihdamlarına, büyümelerine katkı sağlayacaktır. MAKADER projesi olan tüm hemşerilerimize kapısını açık tutacak, bu projelerin hayata geçirilmesi yönünde her imkanı ortaya koyacaktır” diye konuştu.

Hep önde olmak gerekiyor

Türkiye’nin bir çok güzide şehri bulunduğunu, bu şehirlerin farklı değerlerle tanındığına dikkat çeken Berktaş, “Bu şehirler farklı değerlerle hem ülkemiz hem küresel ölçekte kendilerini tanıtma ve pazarlamaya çalışıyorlar. Bu sebeple iddialı olmak, hep bir adım önde olmanız gerekiyor. İddialı olmadıkça, projeleriniz, fikirleriniz olmadıkça farkınızı ortaya koymanız, elinizdeki var olan değerlerinizi de tanıtabilmeniz, pazarlayabilmeniz mümkün değil. Öncelikle Malatya’mızın var olan değerlerini bilmemiz, tanımamız ve bunları yerelden evrensel pencerelere geliştirmemiz gerekiyor. MAKADER’in misyonu budur. Malatya’mızın gelişmişliğine, yerel güzelliklerine, turizm değerlerine, gastronomik özelliklerine vurgu yapacak her türlü çalışmayı yapmak, olabildiğince derinlikli ve nitelikli, kapsamlı her projeyi Malatya’mıza kazandırmak vizyonumuzdur. Bu azim, inanç ve hedefle yola çıkan MAKADER’in amacını önemli buluyoruz” açıklamasını yaptı.

İnanırsak başarırız

Berktaş, sözlerini şöyle bitirdi: “Malatya’mızın sadece kayısı ile anılan bir şehir olmasının bir eksikliktir. Bizim kayısımız yanında armudumuz var, gastronomiye damga vuran yemeklerimiz var. Bu bağlamda öncelikle kayısımız için inovatif çalışmalar yapıp yeni ürünler ortaya koyarak, pazarlama zincirinde yaşadığımız sıkıntıları aşıp hem ulusal, hem uluslararası boyutta yeni pazarlara ulaşmamız gerekiyor. Kozmetik, ilaç, pastane sektöründe kullanılan kayısımızla tanışmayan yabancı ülkelere kendimizi açmamız, ihracatımızı geliştirmemiz gerekiyor. Dolayısıyla Malatya’mızda  bu noktada tüm girişimcilerin önünü açacak, Malatyalı işadamlarımızın birbirleriyle olan ticaretlerinin geliştirmesini sağlayacak, yaptıkları işlerde birbirinden haberdar olmayan hemşerilerimizi ekonomik platformlarda, genç girişimcilerimizi sosyal kültürel platformlarda buluşturacağız. Malatya’mızın ekonomik olarak gelişmesi, büyümesi bağlamında ilimizde bulunan organize sanayi bölgelerinin çok daha artması bizim için önemli. Şehrimize yatırım çekebilmek için yatırımcılar için teşviklerin artırılmasını da beklemekteyiz. Ünlü Beydaba’nın Kelile ve Dimne eserinde üç tür insandan bahsedilmiştir: İleri görüşlüler, daha ileri görüşlüler ve acizler. Biz hiç bir zaman aciz olmayacağız. İnanırsak başarırız.”

16 Eyl 2021 - 12:52 - Aile & Yaşam

Muhabir Nedim Odabaş


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Tarım Kredi Kooperatifi marketi fiyatları pahalı mı?