Aşırı sıcaklarda ne yapmalı? Ne giymeli, nasıl beslenmeli?

Uzmanlar kavurucu sıcaklarda kıyafet ve yeme içme uyarısında bulundu. Nasıl beslenilmesi gerektiğini açıkladı. Sıcak havalarda nasıl giyinmeli, ne yemeli, nelere dikkat etmeli?

Sıcak havalarda vücudun en önemli ihtiyacı sudur. Siz terlemediğinizi düşünseniz de hava sıcaklığı ve nem ile deri, solunum, idrara ve dışkı ile normalden fazla su kaybı olur. Bu kayıp elektrolit kaybı ile beraber, tansiyon dengesizliği, baş ağrısı ve halsizlik yorgunluk yapabilir.

 Sıcaklığın yüksek olduğu şu günlerde uzmanlardan kritik önerile geldi.

Sıcak havalarda bedenin dışarı ısı atmasının zor olduğuna dikkat çeken uzmanlar uygun rahat ince elbiselerin giyilmesi gerektiğini belirtiyor.

 50 yaş ve üstü olmak üzere, herkesin uyması gereken kuralları sıraladı.

'BEDEN ISISI 36,5 DERECEYİ AŞMAMALI!'

Uzmanlar sıcak havalarda beden ısısının normal sıcaklığının 36.5 derece olduğunu bı derecenin kesinlikle aşılmaması gerektiğini belirtiyor.

KİMLER RİSK ALTINDA?

*Hamileler
*4 yaşından küçük çocuklar
*Açık alanlarda çalışanlar
*Bakım gerektiren hastaları, bireyler
*50 yaş üzeri kişiler
*Kronik hastalığı (şeker, kalp-damar, solunum, böbrek, karaciğer hastaları gibi) olanlar
*Düzenli ilaç alması gerekenler

NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?

*Saat 10:00-16:00 arası mecbur kalmadıkça dışarı çıkmayın.Özellikle çocukları bu saat arasında zorunlu olmadıkça dışarı çıkarmayın.
*Risk taşıyan yetişkinleri ve yaşlıları ve bebekleri, sıcak ve/veya güneş çarpması açısından izleyin
*Dışarı çıktığınızda açık renk, bol ve hafif giyisiler giyin
*Vücut ısısının artmaması için, sık duş alın ya da el, ayak, yüz ve ensenizi soğuk suyla ıslatın
*Açık alanda çalışmak zorunda olanlar, güneş altında korumasız kalmamaya, sık sık tuzlu içecekler içmeye özen gösterin
*Spor için sabah erken ya da akşam saatlerini tercih edin, ağır sporlardan uzak durun
*Araç içi sıcaklıkları, araç durduktan sonra klima olsa bile hızla yükselir. Bu sebeple asla araçta canlı bırakmayın
*Güneş giren pencerelerdeki perdeleri kapalı tutun
*Boğulma riskine karşı özellikle çocuklarına dikkat edin, yüzme bilmiyorsanız belirtilen sınır bölgelerini aşmayın
*Açık alanda kenelere karşı dikkatli olun, ısırması durumunda acilen bir sağlık kuruluşuna gidin.
*Kalp ve tansiyon hastası iseniz ilaç alımı yaz aylarında değişeceğinden muhakkak doktorunuza doğru doz alımı için başvurun
*Astım ve solunum hastasıysanız, günün sıcak saatlerinde (10:00-16:00) mümkün olduğunca dışarı çıkmayın
*Deniz veya havuzdan çıktıktan sonrasında muhakkak duş alın.

NASIL BESLENMELİYİZ?


*Her gün en az 2-2,5lt (10-12 bardak) su için
*Kafein, alkol ve fazla şeker içeren içecekleri azaltın
*Yağlı ,salçalı, soslu yiyeceklerden ve/veya kızartma gıdaları yemeyin. Haşlama, ızgara gibi daha sağlıklı yöntemleri tercih edin.
*İçinde her türlü et olan ürünler, süt ve süt ürünleri,yumurta, sebze,meyve gibi çabuk bozulan gıdaların güvenilirliğinden emin olun.
*Açıkta satılan gıdalardan zorunlu olmadıkça tüketmeyin.
*Tükettiğimiz su ve buzun sağlıklı olup olmadığından emin olmamız zor olduğundan kapalı kutulardaki ürünleri alın.
*Tereyağı yerine zeytinyağlı yiyecekleri tercih edin.

29 Ağu 2021 - 10:28 - Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Türkiye'de erken seçime gidilmeli mi?