Reklamı Kapat

Bakanlıktan 'taksi' açıklaması: Topu İBB'ye attı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, İstanbul'daki taksi krizine dönük açıklama yaptı. Bakanlık topu İBB'ye attı.

Büyütmek için resme tıklayın

İstanbul’da taksi krizi büyüyor. İstanbullu yurttaşlar taksi bulamadıklarını, buldukları taksilerin ise kısa mesafe götürmedikleri veya kendilerini almadıklarını söyleyerek isyan ediyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, yeni taksi plakaları için defalarca girişimde bulunsa da UKOME’de bu teklif AK Parti ve MHP oylarıyla reddedildi. İBB, teklifi tekrar UKOME’ye getireceklerini açıkladı.

Bakanlık topu İBB'ye attı

Ulaştırma Bakanlığı ise İstanbul’daki taksi sorununa ilişkin açıklamada bulundu. Yapılan açıklamada taksilerin her türlü ruhsatlandırma işlemleri ile alım-satım izinlerinin İBB tarafından gerçekleştirildiği, şoförler için gerekli olan Toplu Ulaşım Şoför Kartı’nın da yine İBB tarafından verildiği ifade edildi.
Bakanlık, şikâyetleri incelediklerini ve şu sorunları tespit ettiklerini söyledi:

  • Kısa mesafe yolcu alınmaması
  • Turistleri müşteri olarak seçme
  • Yolcuları gideceği güzergâhın dışına çıkararak dolaştırma
  • Taksimetre açmayarak pazarlık usulü çalışma
  • Taksimetre hilesine başvurma
  • Para değiştirme ve sahte para verme
  • Tırnakçılık yapma
  • Yolcuya kaba davranışlarda bulunma
  • Darp ve hakaret
  • Kalitesiz araçlar
  • Şoför ve yolcu için yetersiz güvenlik
  • Araç çağırma güçlüğü
  • Dijitalleşmede geri kalma
  • Kısıtlı ödeme imkânları.

Sorunları listeleyen bakanlık, çözüm önerilerini de sıraladı. Öneriler de şöyle:

  • Ticari taksi sürücülerine yönelik gerekli olan eğitimlerin verilmesi.
  • Taksilere yönelik denetimlerin yapılması ve cezaların uygulanması.
  • Dijital uygulamalar ile yolcu araç eşleşmeleri güvenli platformlarla sağlanarak yolculuk memnuniyet değerlendirilmesinin yapılması.
  • Taksi işletmeciliğinde, operasyonel işletme verimliliği arttırılması. (Dijital Aplikasyonlar ile).

"Öncelikle İBB görevini yerine getirmeli"


Açıklamasının devamında topu İBB’ye atan bakanlık, şikâyetleri ortadan kaldırmak ve müşteri memnuniyetini gözetmek görevinin İBB’de olduğunu söyledi. Bakanlık, „Konu taksilerin sayısı değil öncelikle hizmetin kalitesidir. Taksilerin; eğitim, kontrol, denetim, yönetimde yetki ve sorumluluk İBB’dedir. Öncelikle İBB’nin görevini yerine getirmesi gerekmektedir“ ifadelerini kullandı.

26 Ağu 2021 - 10:09 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.