"Şehrimizi marka yaparak ülkemize katma değer üreteceğiz"

MAKADER Genel Başkanı Hakan Berktaş,Malatya’ya faydalı olabilmek, katkı sağlamak, katma değer üretmek için yola çıktıklarını belirterek "Şehrimizi marka yaparak ülkemize katma değer üreteceğiz" dedi.

Nedim Odabaş
Nedim Odabaş Tüm Haberleri
Haber albümü için resme tıklayın

Kısa bir sure once MAKADER’I kurduklarını, Malatya’ya faydalı olabilmek, katkı sağlamak, katma değer üretmek için yola çıktıklarını belirten MAKEDER Genel Başkanı Hakan Berktaş, “Türkiye’nin gelişmesi, büyümesi için ekonomide katma değer sağlanması, kalkınma hamleleri ve vizyoner projeler üretilmesi gerekiyor. Bunun için MAKADER’i kurduk.  Ekonomik, kültür-sanat, sosyal projelerimizle Malatya’mızı marka şehir haline getirerek cazibe merkezi olacağız. Farklı yatırımları şehrimize çekeceğiz, istihdam sağlayacağız, katma değer üreteceğiz, bölgemizde ufuk olacağız” dedi.

Malatya’da her yıl Malatya Kayısı Festivali düzenlendiğini, bunun geliştirilip uluslararası boyuta taşınabileceğini kaydeden Berktaş, “Kültür-sanat festivalimizin bu boyutu yanında şehrimizin medarı iftiharı Türk sinemasının gülen yüzü Kemal Sunal’a ahde vefa olarak Uluslararası Komedi Film festivali neden düzenlenmesin? Bu noktada Malatya’mızın marka olabileceği bu değerimizi kullanmamız gerektiğini düşünüyorum. Nasıl ki Antalya’da Altın Portakal Film festivali varsa, bizim de Uluslararası nitelikte böylesi bir film festivalimiz olmalıdır. Bu noktada Kültür Bakanlığımıza bu projemizi çok boyutlu olarak sunmak istiyoruz.. Diğer yandan Malatya’mızın sanatçılarını kültür elçisi olarak büyütüp, kendilerine her alanda destek çıkacağız, albümlerinin yapılması noktasında katkı sunacak sponsorluklar arayacağız” diye konuştu.

Şehrimizi marka yapacağız

Berktaş, MAKADER’in Malatya’yı marka şehir yapmak için bölgenin yatırım ve cazibe merkezi olması gerektiğinin altını çizerek, “Ekonomimizina genel tablosunu dikkate alarak, Malatya yereline yönelik yatırım hamleleri başlatmak en önemli misyonumuzdur. Bu bağlamda ekonomik sivil toplum örgütlerinin şehrimize yapabilecekleri yatırımları gündeme getireceğiz, yol haritaları çizeceğiz. Bölgemizin yatırım cenneti olması, istihdam noktasında çok önemli bir boyutu ortaya koyacaktır Malatya’mızda katma değer üretilmesi, ihracat potansiyelinin ortaya konulması gerçekten çok önemli. Bu noktada Malatya yerelinden başlayarak sorumlu sivil toplum örgütü kimliğimizle, ülke ekonomimizle ilgili fikirlerimizi yetkililere geniş raporlar halinde sunacağız. Ülke ekonomimizin yatırım, istihdam ve katma değer üretmesi bağlamında yapılacakları, bizim bu noktada yapabileceklerimizi gündeme getireceğiz. Hedeflerimiz büyük. Çizeceğimiz perspektifle, bölgemiz ekseninde ülkemiz ekonomisine sağlayacağımız katma değeri artıracağız ülke ekonomimizi büyütmek için ne yapmamız gerektiğini düşüneceğiz. Bu bağlamda üretim, yatırım, ihracat, istihdam adına Malatyamız için lobicilik çalışmaları gerçekleştirecek, her platformda bölgemizin sesi ve soluğu olacağız ” açıklamasını yaptı.

Ilk etapta kendi uzmanlık alanları olan Sosyal Rehberlik Merkezi üzerinden Malatya’da bakıcı arayan, hemşire arayanlara ücretsiz danışmanlık hizmeti verdiklerini de vurgulayan Berktaş, “AB Kalkınma Ajansıyla projeler hazırlayarak Malatya’mızın kalkınması yönünde girişimler de yapacağız. Engelli yaşlı hasta bakım konusunda ücretsiz danışma hizmetlerimiz devam etmektedir” değerlendirmesini yaptı.

Kalkınmanın temeli yatırımdır, üretimdir

Berktaş “Biz istiyoruz ki, sadece Malatya’mızda değil Türkiye’nin her bölgesinde yatırımlarlar yapılsın, harıl harıl çalışan organize sanayi bölgeleri kurulsun. 20 yıldır yapılan otoyollarımız elbette ülkemizin gelişimi açısından çok önemli bir adım olmuştur. Ama bu yollarımızda ülkemizin her bölgesinde üretim yapan sanayi bölgelerinden ürün ve malzeme taşıyan, istihdamı, katma değeri simgeleyen TIR’lar dolaşsın. Bugün kronikleşen işsizliğin çözüm , Türkiye’nin her bölgesine katma değeri yüksek ürünler üreten fabrikalar kurmakla, istihdamı artırmakla mümkündür” ifadelerini kullandı..

Malatya’nın sadece kayısı ile anılan bir şehir olmasının bir eksiklik olduğunu vurgulayan Berktaş, “Bizim kayısımız yanında armudumuz var, gastronomiye damga vuran yemeklerimiz var. Bu bağlamda öncelikle kayısımız için inovatif çalışmalar yapıp yeni ürünler ortaya koyarak, pazarlama zincirinde yaşadığımız sıkıntıları aşıp hem ulusal, hem uluslararası boyutta yeni pazarlara ulaşmamız gerekiyor. Kozmetik, ilaç, pastane sektöründe kullanılan kayısımızla tanışmayan yabancı ülkelere kendimizi açmamız, ihracatımızı geliştirmemiz gerekiyor. Dolayısıyla Malatya’mızda  bu noktada tüm girişimcilerin önünü açacak, Malatyalı işadamlarımızın birbirleriyle olan ticaretlerinin geliştirmesini sağlayacak, yaptıkları işlerde birbirinden haberdar olmayan hemşerilerimizi ekonomik platformlarda, genç girişimcilerimizi sosyal kültürel platformlarda buluşturacağız. Malatya’mızın ekonomik olarak gelişmesi, büyümesi bağlamında ilimizde bulunan organize sanayi bölgelerinin çok daha artması bizim için önemli. Şehrimize yatırım çekebilmek için yatırımcılar için teşviklerin artırılmasını da beklemekteyiz” değerlendirmesini yaptı.

www.makader.org

23 Ağu 2021 - 10:42 - Aile & Yaşam

Muhabir Nedim Odabaş


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Türkiye'de erken seçime gidilmeli mi?