Reklamı Kapat

ÖTV düzenlemesi sonrası ikinci el otomobil piyasası allak bullak

ÖTV matrahı düzenlemesinin ardından ikinci el otomobil fiyatlarında düşüş beklenirken ikinci el araç fiyatlarını görenler gözlerine inanamayarak dönüp bir daha baktı.

Büyütmek için resme tıklayın

Yeni Özel türketim Vergisi (ÖTV) matrah düzenlemesi ile birlikte ikinci el araç almak isteyen vatandaşlar, pazarlara akın etti ancak umduğunu bulamadı.

ÖTV SONRASI İKİNCİ EL OTOMOBİL FİYATLARI SIFIR MODELLERİ GEÇİYOR

Koronavirüs salgınının ilk günlerinden bu yana, hem koronavirüs hem de çip krizi ve dolar kurundaki oynamalar sebebiyle Türkiye'de sıfır ve ikinci el otomobil fiyatları giderek artıyor. 2021 Ocak ayından bu yana otomobil fiyatları yüzde 16'nın üzerinde arttı. 4 yıl geriye gidildiğinde fiyatların yüzde 200'ün üzerinde yükseldiği görülüyor. Üstelik bazı ikinci el araçların fiyatı, sıfır modelleri bile geçmiş durumda.

ÖTV düzenlemesi sonrası sıfır otomobillerde kayda değer bir indirim olurken, ikinci el otomobillerde de aynı durumu bekleyerek fiyat araştırması yapan vatandaşlar büyük hayal kırıklığına uğradı. Çünkü sıfır otomobillerde indirim olmasına karşın ikinci ellerde indirimi geç fiyatları daha da artmış gibi görünüyor. Hatta bazı modellerin ikinci ellerinin fiyatı sıfırının fiyatını hali hazırda geçmiş duruyor.

Örneğin Fiat Egea Cross 1.6 M.Jet 130 HP Lounge donanım paketinin fiyatı, Fiat'ın resmi internet sitesinde 253 bin 600 TL'ye kadar düştüğü görülürken ikinci el ilanlarda ise otomobilin fiyatı 295 bin TL'ye kadar yükseliyor.

Bir diğer örneğimizde ise, Golf 1.0 TSI 110 PS Manuel donanım paketinin sıfır fiyatı Volkswagen'in resmi internet sitesinde 241 bin TL'ye kadar düşerken bu modelin ikinci el ilanlardaki satış fiyatı 250 bin TL'ye kadar yükseldiği görülüyor.

Ülkemizde en çok tercih edilen modellerden biri olan, ancak fiyat artışlarından sonra fazla ilgi görmeyen Volkswagen Passat'ın en boş donanım paketi, resmi internet sitesinde 437 bin 400 TL olarak görülürken ikinci elde 420 bin TL'ye kadar yükseliyor.

Toyota Corolla 1.5 Dream Multidrive S paketini incelediğimizde ise, resmi internet sitesinde yer alan listeye göre sıfır fiyatın 229 bin 500 TL'ye kadar düşmüş olduğunu görüyoruz. Ancak otomobilin ikinci el fiyatı 240 bin TL'ye kadar çıkabiliyor.

TOFAŞ MODELLERİNDE ARTIŞ DUDAK UÇUKLATIYOR

Tofaş modellerinin fiyatları ise şu sıralar 40 - 50 bin TL bandında seyrediyor. Ancak bazı koleksiyonluk düşük kilometreli ve orijinal parçalı modeller, zaman zaman 100 bin liranın üzerine çıktığı oluyor.

Örneğin 1991 model Şahin'lerin fiyatı 100 bin TL'nin üzerine çıkmış durumda. Kartal modellerinde de durum farklı değil. Özellikle 2000 öncesi modelleri koleksiyonluk olarak satılan aracın fiyatları da 100 bin TL'nin üzerinde seyrediyor.

SEKTÖR TEMSİLCİLERİ UMUTSUZ

Birçok tüketicinin merak ettiği konulardan biri de otomobil fiyatlarının düşüp düşmeyeceği oldu. Sektör temsilcilerine göre, Türkiye'de otomobil fiyatlarının düşmesi çok mümkün görünmüyor. Ancak fiyatların daha fazla yukarıya çıkmaması da döviz kurunun ve vergilerin düşmesi gibi etkenlere bağlı.

16 Ağu 2021 - 21:01 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

03

Berdoş - Tamamda piyasada sıfır yok ona ne diyeceksiniz

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 18 Ağustos 18:20
02

Eray - Çözümü kolay, 2006-2011 model 5 yaş için müsadeli, Sıfır araca 10 yıl mesafeli araç ithalatını serbest bırakın. Fiyatlar nasıl düşüyor görün.

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 18 Ağustos 15:40