Sıfır araba fiyatlarında gelen Özel türketim Vergisi (ÖTV) matrah indirimlerinden sonra vatandaşın kafası iyice karıştı. Vatandaş son indirimden sonra sıfır araba almak mı daha mantıklı yoksa ikinci el araba almak mı mantıklı. Biz de sizler için bu kara karışıklığını önlemek adına ikinci el ve sıfır otomobillerin fiyatlarını karşılaştırdık.
Koronavirüs salgını nedeniyle araba firmaları neredeyse iki senedir banttan sıfır araba indirmekte zorlanırken artan sıfır araba talebine bayiler yetişemez oldu. Dolar kurunun da bu süre zarfında rekorlar kırması araba fiyatlarını 3 katına çıkardı. Vatandaş sıfır araba bulamazken ikinci el arabaya olan talep ikinci el araba fiyatlarını da iki katına çıkardı. Yükselen araba fiyatlarına hükümetin aldığı karar doğrultusunda ÖTV matrah düzenlemesiyle kısmi bir müdahale geldi.
Resmi gazetede yayınlanan kararla yüzde 45 ÖTV oranı için esas alınan matrah eşiği 85 bin liradan 92 bin liraya, yüzde 50 ÖTV oranı için esas alınan matrah eşiği 130 bin TL’den 150 bin TL’ye yükseltildi.
Bununla beraber 1800 cc'yi geçmeyen hibrit motorlu araçlarda da yüzde 45 ÖTV oranı için esas alınan ÖTV matrah eşiği 85 bin TL’den 114 bin TL’ye, yüzde 50 ÖTV oranı için esas alınan matrah eşiği 135 bin TL’den 170 TL’ye liraya çıktı.
VW GOLF’ÜN SIFIRI 241 BİN İKİNCİ ELİ 250 BİN TL
Sıfır otomobilde bazı modellerde olan bu indirim ikinci el araba fiyatlarına yansımasının biraz zaman alacağı beklenirken ortaya da ilginç rakamlar ortaya çıktı.
Bazı modellerin ikinci el piyasasındaki fiyatı son indirimlerle birlikte sıfır araba fiyatlarının önüne geçti
- Bu duruma örnek olarak gösterelibbilece Fiat Egea Cross 1.6 M.Jet 130 HP Lounge donanım paketinin sıfır fiyatı, Fiat'ın resmi web sitesinde 253 bin 600 TL olarak açıklanırken Sahibinden.com gibi ikinci el ilan araba satış sitelerinde otomobilin fiyatı 295 bin TL'ye kadar çıktığı gözlemlendi.
- Bir diğer örnek ise Golf 1.0 TSI 110 PS Manuel donanım paketinde ortaya koyuldu
Golf 1.0 TSI 110 PS Manuel vites arabanın sıfır fiyatı
Volkswagen'in resmi sitesinde 241 bin TL olarak yazılırken, aynı marka ve model arabanın ikinci el ilanlardaki satış fiyatı 250 bin TL'ye kadar yükseliyor. - Ülkemizde en çok tercih edilen modellerden biri olan, ancak fiyat artışlarından sonra fazla ilgi görmeyen Volkswagen Passat'ın giriş seviyesindeki donanım paketi, ikinci elde 420 bin TL'ye kadar yükseliyor. Otomobilin sıfır resmi satış fiyatı ise 437 bin 400 TL.
- Toyota Corolla 1.5 Dream Multidrive S paketine baktığımızda ise, sıfır fiyatın resmi web sitesinde 229 bin 500 TL olduğunu görüyoruz. Faat otomobilin ikinci el fiyatı 240 bin TL'ye kadar çıktığını görüyoruz.
FİYATLAR DAHA DA YUKARI ÇIKABİLİR
Fiyatlar böyle vatandaşın kafasını karıştırırken otomotiv sektörü temsilcileri ikinci el araba fiyatlarının maliyetinin oluştuğu gerekçesiyle çok fazla geri çekilemeyeceğini belirtti. Fiyatların daha da yukarı çıkmasının ise salgının seyri ve dolar kurunun yeni rekorlar kırmasıyla meydana geleceği uzmanlar tarafından belirtildi.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(2)Cihat - Faydalı bir ekonomi haberi olmuş.
Ancak burada her gün defalarca Atilla Yeşilada-Evren D. Zelyurt-İslam Memiş-Tunç Şatıroğlu'nun altın-döviz-borsa yorumlarını dıymak istemiyoruz. O kadar sık veriyorsunuz ki artık kabak tadı verdi.
Afganistan ve dünyanın her yerinde öldürülen insanları ; sel ve yangın şehitlerini verip, yanında "Altında alım zamanı , dolarınızı satmakta acele etmeyin vb." gibi yorumlar hem hoş değil, hem de "Haber ekranı"nın konseptine aykırı.
Spor haberleri için de aynı şey geçerli.
Altın-döviz-borsa ve futbol haberlerini sayfanın altındaki bölümlerde verirseniz aslınızdan uzaklaşmamış olursunuz !
Musti - 2. El sahiplerinin özellikle 1 yaş çok az kullanılmış şımarıklaro devam ediyor teşhis çok doğru hala 1 yaşında Clio 25bin km hala 0 otodan daha fazla fiyat istiyorlar ha kim alır kimse salak değil , ama ticaretten mantıksız bu arkadaşlar komik sıfır gibi sıfır kokusu üstünde gr çizik yok yazıyorlar arkadaşım 0 daha ucuz geçti o günler yürü
Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.