TCDD'nin bir yıllık zararı dudak uçuklattı!

CHP İzmir Milletvekili Atila Sertel, TCDD'nin 2020 yılındaki zararının yüzde 51 arttığını açıkladı.

Büyütmek için resme tıklayın

TBMM Kamu İktisadi Teşebbüsleri (KİT) Komisyonu üyesi ve CHP İzmir Milletvekili Atila Sertel, TCDD'nin son üç yıllık zararıyla ilgili soruya, TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun'un verdiği yanıtı belirtti.

Sertel, Uygun'un; "Teşekkülümüz, 2018 yılı zararı 2 milyar 557 milyon 962 bin 517 TL, 2019 yılı zararı 2 milyar 546 milyon 895 bin 95 TL, 2020 yılı zararı ise 3 milyar 866 milyon 423 bin 656 TL’dir” açıklamasını yaptığını, 2021 yılında ise 3 milyar 259 milyon 135 TL zarar beklendiğini ilettiğini belirtti. 

Milletvekili Sertel, “Raylı taşımacılıkta tekel konumunda olan TCDD, yolcu sayısı ve taşınan yük miktarında rekor kırmak yerine zararda rekor kırıyor. Kurum yıllardır zarar ediyor. Bu zarar düşeceğine daha da artıyor. 2020 yılındaki zararı yüzde 51 daha artarak neredeyse 4 milyarı bulmuş. Eski parayla 4 katrilyonluk bir zarardan bahsediyoruz” şeklinde konuştu.

"ZARAR EDİYOR DİYE ÖZELLEŞİYOR"

Kurumdaki kayıp kaçaklar nedeniyle 194 yıllık kurumun adeta kevgire döndüğünü söyleyen Atila Sertel, yazılı bir şekilde, “194 yıllık TCDD tarihinde bütçesine oranla hiç böyle zarar görülmemiştir, dersek yanlış olmaz. Ama AKP politikası; ‘Önce kurumları sonra tüm kadroları ele geçir. Kar eden kuruluşları zarar ettir. Sonra da ‘zarar ediyor’ diye özelleştir.’ Umuyor ve diliyorum ki TCDD için de böylesine sinsi bir plan yürütülmüyordur. Köklü bir geçmişi olan kurum; yarım kalan ihalelerden, ücret alınamayan araziler, binalar, düşük kiralar, uzun yıllardır tamamlanamayan projeler, üç liralık işin 10 liraya yaptırılması, hesapsız işler ve birtakım usulsüzlükler nedeniyle her yıl milyarlarca lira zarar ediyor. Örneğin Van Gölü Feribot ihalesinden dolayı kurumun 494 bin Euro alacağı var, tahsil edemiyor" dedi.

"11 YILDA BİTMEDİ"

Milletvekili Atila Sertel, 2019 yılında bitmesi gereken 12 projenin halen tamamlanamadığı bunun da kurum üzerinde yük oluşturduğunu belirterek, "2010 yılında başlatılan Kayaş-Ankara-Sincan hattının yeniden inşa edilmesine yönelik proje 11 yıldır sürüyor. Yine 2020 yılında bitirilmesi öngörülmüş olan 14 proje de halen devam ediyor. Ankara-İzmir YHT Projesi, Ankara-Sivas YHT Projesi de halen tamamlanamayan büyük projeler arasında. Her bitirilemeyen proje kurumu zaman ve para kaybına sokuyor” ifadelerinde bulundu. 

15 Tem 2021 - 21:18 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.

02

432 - dudak uçuklatır tabii kurallara uygun şekilde uluslararası tren seferleri başlamasa böyle olur işte lanet olsun işbilmezliğe lanet olsun kurallara uygun tren seferlerini başlatmayanlara aşısını olan defolup gitsin niye engel olunuyor lanet olsun işbilmez sözde bakanlara yardımcılarına lanet olsun amin herşey her alanda dikkat edin hep hükümet sistemi yüzünden

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 15 Temmuz 21:44
01

Vatandaş - akp istanbul ile anadolunun tren ile irtibatını kesti sadece ankara konyaya tren var zararda doğaldır

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 15 Temmuz 21:31