Çalışan memnuniyeti ve geri bildirim almanın yöntemleri

Çalışanlarınızı memnun edip etmediğinizi bilmek istiyorsanız, oluşturduğunuz online ankette bu ilkeleri göz önünde bulundurmalısınız.

Çeşitli araştırmalar, sadık çalışanların kuruluşun amaçlarına ulaşmaya daha fazla önem verdiklerini, kuruluşun başarılı olması için daha çok çalıştıklarını ve diğer çalışanlardan daha kalıcı olduklarını göstermiştir.

Çalışanların kalıcılık oranlarının yüksek olması, istihdam ve eğitim maliyetlerinde, yeni gelen çalışanların üretkenlik azalımı ve hatalarının maliyetinde önemli bir azalma anlamına gelir.

Bir kuruluş müşteri memnuniyeti peşinden koşuyorsa önce çalışanlarını memnun edip onların geri bildirimlerini önemsemek zorunda. Bu tür işlemleri bir online anket yazılımı ile kolayca yapabilirsiniz.

Çalışan bağlılığı ve sadakati

Çalışan bağlılığı ve sadakati, iş tatmininden daha fazlasıdır. İş tatmini konusunda iş şartlarını ve sorumluluklarını incelemenin peşindeyseniz, çalışanların bağlılıklarını ve sadakatlerini değerlendirirken, onların şirkete olan duygusal bağlılığının ne kadar olduğunu, amaçlarını ve misyonlarını da bulmaya çalışıyorsunuz demektir.

Personel memnuniyeti ölçümü veya personel memnuniyeti değerlendirmesi

Bağlılık, sadakat ve iş tatmini gibi çalışan memnuniyeti de, farklı ölçüm modellerine sahiptir. Çalışan memnuniyeti ve işyeri anketi örnekleri genellikle şirket, işyeri, işyeri etkileşimleri, büyüme ve çalışan gelişimi için fırsatlar hakkında sorular sormaktadır.

Çalışan memnuniyeti anketi yapma kılavuzu

Çalışanlarınızı memnun edip etmediğinizi bilmek istiyorsanız, oluşturduğunuz online ankette bu ilkeleri göz önünde bulundurmalısınız:

Çalışan memnuniyeti anketi

1- Çalışanların motivasyonları ve algıları hakkındaki soruları gözlemlenebilir davranışlarla ilgili soruları değiştirin.

Birçok performans değerlendirme anketi veya yöneticilerin liderlik değerlendirme anketinde bireylerin özellikleri veya fikirleri hakkında sorular sorulur. Örneğin, “Siz yöneticinizin veya süpervizörünüzün işi ve piyasayı ne ölçüde bildiğini düşünüyorsunuz?”. Bu sorunun cevabı yönetici tarafından kolayca sorgulanabilir; Katılımcıların işletmeyi yorumlamak için kendisinden daha iyi tanımadıklarını iddia edebilir.

Sorunu çözmek için, soruyu gözlemlenebilir ve belirli bir davranışa odaklayın ve katılımcılardan deneyimlerini paylaşmalarını isteyin. Örneğin, “Yönetici/ süpervizörünüzün müşteri şikayetlerini derhal çözmekte ne kadar başarılı olduğunu düşünüyorsunuz?” Her ne kadar bu soru hala zihinsel nitelikte olsa da, bu sorunun cevapları gerçek performans sonuçları ile birleştirilebilir ve yorumlanabilir.

2- İki ayrı konuyu tek bir soruda birleştirmeyin.

Çalışan memnuniyeti anketi sorularının çoğunda, soruların çok olmasını önlemek için ilgili iki konuyu birleştirmek isteyebilirsiniz, ancak iki ayrı konuyu birleştirmek bazı sorunlara neden olabilir. Örneğin, “Yöneticinin çalışanları işe alma ve ödüllendirme becerisini nasıl değerlendiriyorsunuz?”. Bu sorunun sonuçlarından hangi konuya uygun bir analiz alınacaktır? İşe alma mı yoksa ödüllendirme mi? Çünkü bu iki kavram birbirinden tamamen ayrıdır.

3- Çalışan anketi sorularında ölçüm ölçeğini değiştirmeyin.

Sabit bir ölçüm ölçeği kullanmak, örneğin, tüm sorularda 1 ila 5 arasındaki ölçeği kullanmak, yanıtlama süresini azaltır, daha yüksek kaliteli veriler sağlar ve farklı parametreler arasındaki kantitatif karşılaştırmayı kolaylaştırır.

4- Personel anonim olarak soruları cevaplamalıdır.

Çalışanlar, insan kaynakları ve işyeri araştırmaları hakkında isimsiz geri bildirimde bulunmayı tercih ediyorlar. Bu, kuruluşun yanıtı kimin kaydettiğini belirleyemiyor olduğu anlamına gelir. Bu nedenle, çoğu kuruluş kurum dışı yazılım hizmetleri sunucularını, bilgileri dış kaynaklı sunucularda depolamak ve çalışanlara ankete katılmaları için güven sağlamak adına kullanır.

Neden çalışan geri bildirimi almak önemlidir?

Bir kurum kültürünüz varsa veya işyerini personeliniz için daha mutlu bir yere dönüştürmek istiyorsanız, onların fikirlerini alıp ve geri bildirimlerini önemsemeniz lazım ki daha kaliteli iş ortamı oluşturabilesiniz.

Geri bildirim alma anketi

Çalışan geri bildirimi sağlamak için 7 kültür oluşturma stratejisi

1- Güven sağlayın

Çalışanların etkili geri bildirim almaları ve vermeleri için kendilerini güvende hissetmeleri gerekir. Harvard Business Review’daki bir makale şunları öneriyor: İlk olarak, birbirinizi tanıyın, birbirinizi tanımak için çok zaman harcamanıza gerek yok. Çalışanlarla birbirinizin hafta sonları hakkında veya hayatınızın bazı olayları ve hikayeleri hakkında konuşmak için birkaç dakikanızı ayırmanız yeterlidir.

İkincisi, duygularınız hakkında konuşun; hayal kırıklıklarınız, endişeleriniz ve öfkeleriniz hakkında konuşursanız, kuruluşun kültürünün gerçek geri bildirim alabilecek kadar güvenli ve güçlü olduğunu göstermiş olursunuz. Ve son olarak personelin “Sizden geri bildirim alabilir miyim?” sorunuzu “Hayır!” olarak yanıtlamasına izin verin. Personelin geri bildirimleri ve konuşmaları hazırlaması için izin verin.

2- Çalışanların geri bildirimlerine ilgi gösterin

Muhtemelen hiçbir çalışan patronundan ve yöneticisinden şikayet etmek istemez. Bir yönetici olarak, sizin için iyi bir çalışanın, size dürüst ve şefkatli olarak etkili geri bildirimler veren çalışan olduğunu göstermeniz gerekir. Kültür ve iş ortamının, suçlamaya ve eleştiriye değil, takdir ve tavsiyeye dayalı olarak oluşması için, başkalarına geri bildirim vermenin yanı sıra, daima başkalarından sizden dürüst geri bildirimler almalarını isteyin.

3- Geri bildirim almak için ipuçları üretin ve yayınlayın

Geri bildirim kılavuzu çalışanlara nasıl geri bildirim vereceklerini öğretmeli, hangi yöntem ve edebiyatın uygun olduğunu, etkin geri bildirim örneklerinin nasıl olduğunu ve çalışan geri bildirimlerinin şirket, geleceği ve diğer çalışanlar için nasıl etkili olacağını göstermelidir. Bu yazıyı çalışanlar için geri bildirim kılavuzu düzenlemek için kullanın.

4- Çalışan geri bildirimlerini yönetmek için doğru teknolojiyi kullanın

Prosline gibi çalışan performans değerlendirme yazılımları yalnızca geri bildirim alımını otomatikleştirmekte ve kolaylaştırmakla kalmaz, aynı zamanda geri bildirimlerin analiz edilmesine de yardımcı olur.

Doğru teknolojiyi seçmek, müşteri ile ilgili verileri etkili bir şekilde çalışanların geri bildirimlerinin verilerine bağlamaya yardımcı olacak ve etkili karar verme ve düzeltici eylemler belirleme konusunda etkili olacaktır.

5- Dengeyi koruyun

Çalışanların geri bildirimlerini alan ve iş kararlarında geri bildirimlerden etkilenen kuruluş kültürü oluşturmak için küçük adımlar atarak başlayın.

6- Çalışanların geri bildirimlerini almak için farklı kanallarınız olsun

Çalışanların farklı kişilikleri vardır, bu nedenle yalnızca geri bildirim için gönderilen online formlar ile yetinmeyin.

7- Çalışanları geri bildirime dayalı alınan kararlardan bilgilendirin

Geri bildirime dayalı kararlar alıyorsanız, çalışanlara bildirmeniz gerekir ve eğer çalışanların beklentileri veya geri bildirimlerini karşılamak için bir eylem yapılmıyorsa, bunun nedenini açıklamalısınız.

Tüm bu ilkeleri kağıt anketlerde veya online anketlerde kullanabilirsiniz, ama sizce hangisi daha avantajlıdır?

Kağıt anket yerine çevrimiçi bir anketin kullanılmasının avantajları

İnsan kaynakları uzmanları ve yöneticileri geleneksel olarak anketlerle ve kağıt formlarla ilgilidirler. Kağıt formlar ve anketler anket oluşturma süresinin uzunluğu, dağıtma ve gönderme zorluğu ve verileri analiz için Excel’e geçirme zorunluluğu nedeniyle günümüz dünyasında modası geçmiş durumdadır.

Avantajlar:

  • Anket oluşturmak daha kolay ve daha hızlıdır ve dağıtmak ise çok daha ucuz ve daha az maliyetlidir.
  • Cevaplar anında alınabilir ve izlenebilir.
  • Personel yanıtlaması için zaman ve alan sınırı yoktur.
  • Görüntü ve video ihtiyaç duyulan her yerde kullanılabilir.
  • Personelden gerekli bilgi ve veriyi toplamak için hangi soruların cevaplanma zorunluluğu olduğunu belirlemek mümkündür.

Bir çalışan memnuniyeti anketi yapmaya ihtiyacınız olursa hiç vakit kaybetmeden Porsline da üye olup anket oluşturmaya başlayabilirsiniz, hatta hazır anketlerinden bile yararlana bilirsiniz.

06 Tem 2021 - 08:34 - Aile & Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Tarım Kredi Kooperatifi marketi fiyatları pahalı mı?