Uzaktan eğitimde örnek proje: eTwinning Manisafer

Habip Arvas, eGüvenlik Etiketi kültürünün temelini oluşturmak için eTwinning Manisafer projesi hakkında konuştu.

Uzaktan eğitimde örnek proje
Haber albümü için resme tıklayın

"MANİSAFER" isimli "eTwinning" proje paydaşı olan Manisa Şehit Serdar Denizer İmam Hatip Ortaokulu öğrencileri, internet güvenliği konusunda bilinçlendiriliyor. Şehit Serdar Denizer İmam Hatip Ortaokulu’ndan Habip Arvas ile Gence 22 numaralı tam orta mektep öğretmeni Mehriban Huseynova’nın ortak olarak kurduğu projede öğrencilere ve velilerine medya okuryazarlığı, internet güvenliği, eGüvenlik etiketi gibi konularda çeşitli eğitimler verildi.

"eTwinning MANİSAFER" projesiyle medya okuryazarlığı, dezenformasyon ve siber zorbalık konularında çalışmalarda bulunan öğrenciler, proje sonunda siber zorbalık ve dezenformasyonla nasıl başa çıkılabileceğine yönelik çalışmalar yapıyor.

Proje kurucularından Habip Arvas proje hakkında yaptığı değerlendirmede amaçlarının eGüvenlik Etiketi (eSafety Label) kültürünü yaygınlaştırmak ve bu sayede internet güvenliği bilincini artırmak olduğunu söyledi.

Proje hakkında bilgi veren Arvas, sözlerine şöyle devam etti:

“Uzaktan öğretim süreciyle beraber öğrencilerimiz dijital dünya ile daha fazla vakit geçirmeye başladı. Bu durumun velilerimizde nasıl bir tedirginliğe sebep olduğunun farkındayım. Ülkemizin de üyesi olduğu Avrupa eSafety Label (eGüvenlik Etiketi) platformunun Türkiye’deki elçilerinden birisi de benim. Elçilik görevimin öncelikli alanı olan Manisa’da eGüvenlik Etiketi kültürünün temelini oluşturmak için eTwinning Manisafer projesini kurduk. Proje sayesinde öğrencilerimiz hem yabancı dillerini geliştirme fırsatı buldu hem de internet güvenliği, medya okuryazarlığı gibi konularda deneyim kazandı. Çalışmalarımıza velilerimizi de dahil ederek çocuklarının internet güvenliği hususunda gelişimine yakından şahit olmalarını sağladık. Ayrıca velilerimiz için çeşitli uzmanlar aracılığıyla düzenlediğimiz çevrimiçi seminerler sayesinde onların internet güvenliği kültürüne katkı sağlamaya çalıştık. Öğrencilerimiz web 2.0 araçları kullanarak dijital becerilerini geliştirdiler. Proje süresince öğrencilerimizin çalışmalarını bir araya getirdik ve medya terimleri sözlüğünden internet güvenliği sözlüğüne, güvenli internet için ipuçlarından dezenformasyonla mücadeleye, siber zorbalık bilincinden telif hakları ve dijital ayak izine kadar çeşitli ürünler elde ettik.”

Projeyi eksiksiz tamamladıklarını belirten Arvas projeye Manisa’dan, Azerbaycan Gence’den ve Kuzey Makedonya Üsküp’ten katılan ortaklarına proje süresince gösterdikleri özveri için teşekkür etti.

12 Haz 2021 - 09:46 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.