Reklamı Kapat

Anne babalar dikkat! Çocuklarda bağışıklık sistemi nasıl güçlenir?

Hastalıklardan korunmak için bağışıklığı güçlendirmek şart. Hele mevzu çocuklar olunca işin ciddiyeti daha da önem kazanıyor. Peki Çocuklarda bağışıklık sistemi nasıl güçlenir?

Bağışıklık sisteminin insan vücudunda zayıf olması hemen her hastalığa davetiye çıkarabiliyor

Özellikle okul çağındaki çocuklarda gerek okul gerekse okul dışında zaman geçirdiği için enfeksiyon hastalıklarına çok daha kolay yakalanabiliyor.

Çocuklar da dahil olmak üzere bağışıklık sistemini güçlendirmenin en önemli yolu ise doğru ve dengeli beslenmeden geçiyor.

Peki çocukların bağışıklık sistemlerinin güçlenmesi için gerekli doğal karışımlar neler?

Bağışıklık sisteminde en önemli besin kaynağı anne sütüdür. Anne sütü içeriğindeki immunglobulinler ve koruyucu diğer faktörler ile bebeğe direkt etki etmekte ve ömür boyu onu koruyacak bağışıklığı meydana getirmektedir.

ÇOCUKLARDA BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRMENİN YOLLARI

DİKKAT ETMENİZ GEREKENLER...

* Yeni doğandan itibaren tüm aşılarını yaptırın.
* Ellerini düzenli ve sık yıkamasını sağlayın. Ellerin sık yıkanması birçok enfeksiyon hastalığından korunmada en önemli koruyucu mekanizmadır. * * El yıkamasının mümkün olmadığı durumlarda el dezenfektanı kullanın.
* Düzenli ve dengeli beslenmesini sağlayın. Protein, karbonhidrat ve yağ içeriği dengeli ayrıca vitaminden zengin meyve ve sebze tüketimine dikkat edin.
* Bol sıvı tüketmesini sağlayın.
* Yeterli ve düzenli uyumasını sağlayın.
* Sigara dumanından uzak tutun.
* Mecbur kalmadıkça kalabalık mekanlara sokmayın.
* Hasta kişi ve çocuklardan uzak tutun.
* Mevsimine uygun giydirin.
* Yaşına uygun ve düzenli spor yapmasını sağlayın.’ açıklamasında bulundu.    

ZERDEÇAL VE ZENCEFİLİ, EV YAPIMI YOĞURTLA TÜKETİN

Hem Zencefil hem de zerdeçal yoğurdun probiyotik etkisi ile birleşince hem doğal hem de antioksidan bağışıklık güçlendirici bir karışıma neden olur. Çünkü yoğurtta sayısıf faydalar bulunmaktadır. Her gün 1 kase yoğurdun içerisine 1 çay kaşığı zencefil ve 1 çay kaşığı zerdeçal ilavesi ile çocukları kış aylarında hastalıklardan koruyacaktır. Bir başka dikkat etmeniz gereken konu ise yoğurdun probiyotik maya ile evde mayalanmasıdır.

BAĞIRSAK DOSTU KEFİRİ MEYVE İLE TATLANDIRIN

Günde 1 çay bardağı doğal kefir çok büyük fayda sağlar.  Mayalanırken oluşan prebiyotik ve probiyotik bakteriler bağırsaklardaki yararlı mikroorganizmaları artırarak bağışıklık sistemini güçlendirir. Çocukların sade kefirin tadını sevmediği durumlarda içerisine bir miktar meyve püresi ilave edilerek tadı cazip hale getirilebilir.

ÇOCUĞUNUZA KİVİYİ, PEKMEZLE YEDİRİN

Çok yüksek C vitamini kaynağı olan kivi bu bağışıklığı güçlendirme de birebirdir.  C vitamini vücutta demir mineralinin emilimini de artırır. Demir eksikliği problemi yaşayan çocuklara kivi üzerine pekmez sürülerek verilmelidir. Zira pekmezde bulunan demir emilimini artırarak çocuklara iki kat bağışıklık kazandırmaktadır. 

BALIN ETKİSİNİ, ARI SÜTÜ İLE ARTIRIN

Arı sütü besleyici özelliği oldukça yüksek olan bir besin kaynağıdır. Arı sütünün her sabah 1 çay kaşığı bal ile tüketilmesi  bağışıklık sistemini inanılmaz güçlendirir. Ancak arı sütü 3 yaşından küçük çocuklarda tüketilmemelidir.

BALIK HEM ZİHNİ HEM BAĞIŞIKLIĞI GELİŞTİRİR

Balık, çok güçlü bir antioksidan olan selenyum içerir. Haftada 2-3 gün balık tüketmek çocuğun okuldaki konsantrasyonunu artırarak derslerdeki başarısına yansırken bağışıklık sistemini de üst seviyede tutacaktır. Selenyum sadece balıkta değil tam tahıllı ekmekler, ceviz, fındık gibi yağlı kuruyemişler, yumurta, süt ve süt ürünlerinde bulunmaktadır.

YUMURTAY ZİNDE KALMASINA YARDIMCI OLACAKTIR

Anne sütünden sonra  en iyi protein kaynaklarından biri de yumurtadır. Yumurta aynı zamanda harika bir demir kaynağıdır. A, D, E ve B12 vitaminlerinden zengin yumurta çocuğun zeka gelişimini destekleyip beyin yapısını korurken içerdiği kaliteli protein sayesinde de sağlıklı büyümelerine büyük katkı sağlar. Omlet, menemen veya haşlanmış olarak her gün bir yumurta tüketilmelidir.

FAST FOOD YERİNE ANNE YEMEĞİ YEDİRİN

Çocukların fazla şeker tüketmesi ya da kilo alması bağışıklık sistemini olumsuz yönde etkiler. Çocuk mutlaka ev yemekleri yemel fast-food beslenme tarzından uzak durmalıdır.

Ayrıca kızartmalar, şekerli yiyecekler, asitli içecekler, hazır meyve suları, gofret, bisküvi gibi hazır ambalajlı gıdalarda çocukların sağlığı açısından büyük tehlike arzeder.

 Dışarıdan hazır almak yerine evde yapılmış kek veya kurabiye yanına süt ile güzel bir ara öğündür. Öte yandan fast-food seven çocuklar için haftada 1 gün evde yapılmış köfte ile güzel bir hamburger hazırlanabilir.

11 Haz 2021 - 12:36 - Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Sedat Peker'in Veyis Ateş ve Sezgin Baran Korkmaz iddiaları ile ilgili ne düşünüyorsunuz?