NASA yayımladı! 2000’den bu yana en yakın temas

ABD Havacılık ve Uzay Ajansının (NASA) Jüpiter keşif aracı Juno, gezegenin uydusu Ganymede’i yakın geçişi sırasında fotoğrafladı.

Haber albümü için resme tıklayın

NASA’dan yapılan açıklamada, Juno’nun 7 Haziran’da uydunun 1038 kilometre yaklaştığı, bunun Galileo uzay aracının Mayıs 2000’de yaptığı geçişten bu yana en yakın temas olduğu belirtildi. Juno’nun geçişi sırasında çektiği iki fotoğraf, Dünya’ya ulaştı. NASA, fotoğrafları internet sitesinde yayımladı.

Biri Juno’nun "Junocam" adı verilen optik kamerası, diğeri ise "Yıldız Referans Ünitesi" adı verilen yeşil filtreli karanlık görüş kamerası tarafından çekilen fotoğraflarda, uydunun yüzeyi tüm kraterleri ve çizgileriyle net görülebiliyor. Juno Baş Araştırmacısı Scott Bolton, "Bir uzay aracı, bu nesilde ilk kez bu dev uyduya bu kadar yaklaşıyor.

Bilimsel sonuçlara varmak için acele etmeyeceğiz. Şimdilik bu göksel ihtişamın tadını çıkarıyoruz." ifadelerini kullandı. Jüpiter’in yörüngesinde toplam 79 uydusu bulunuyor. En büyükleri Ganymede, Güneş Sistemi’ndeki 9’uncu en büyük cisim.

10 Haz 2021 - 00:06 - Teknoloji

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.