Reklamı Kapat

Balık yağı faydaları nelerdir? Omega-3 nasıl kullanılmalı?

Vücudumuzun ihtiyaç duyduğu ama üretemediği yağ asitlerinden Omega-3'ün faydaları nelerdir? Ülkemizde yaygın kullanılan gıda takviyelerinden balık yağı Omega-3 nasıl kullanılmalı?

Omega-3 balık dokusundan elde edilen hayvansal bir yağdır.

Vücuda alınması gereken çoklu doymamış yapıda bulunan temel yağlar arasındadır.

Kan lipitlerini önemli ölçüde azaltır. Omega 3 bakımından zengin yiyecekler tüketmek kolon, prostat ve meme kanseri riskini düşürür.

Karaciğerin fazla yağdan kurtulmasına destek olur. Omega 3, depresyon ve kaygıya dair şikayetleri azaltmaya yardımcıdır.

Hiperaktif çocuklarda Omega 3 takviyeleri semptomları önemli ölçüde azaltır. Omega 3'ler çocuklarda ve genç yetişkinlerde astımın önlenmesinde fayda sağlar.

Bazı çalışmalar yüksek oranda Omega 3 alımının Alzheimer hastalığını önlediği ve bunama riskini azalttığını gösterir. Kalp hastalıkları için de çeşitli risk faktörlerini azaltır.

Eklem romatizması gibi bazı hastalıkların belirtilerini hafifletir. Hamilelik ve emzirme döneminde alınan Omega 3, bebeğin zekâ gelişimine ve göz sağlığına önemli ölçüde yarar sağlar.

OMEGA-3 EN ÇOK HANGİ BESİNLERDE KULLANILIR?

Omega-3 en çok ceviz, badem, fındık, fasulye, soya fasulyesi, nohut, keten tohumu, yeşil yapraklı sebzeler ve özellikle somon, sardalya, uskumru, hamsi, ringa gibi yağlı balıklarda bulunmaktadır.

Omega-3’ün önemli faydaları

1. Beyin gelişimine ve göz sağlığına iyi gelir.
2. Büyüme ve gelişmeyi destekler.
3. Kalp sağlığına iyi gelir.
4. Cilt kanseri riskini azaltır.
5. Kolesterol ve trigliseridi düşürür.
6. İyileşmeyi hızlandırır, bağışıklığı güçlendirir.
7. Uzun süre tok kalmanızı sağlar, iştahı dengeler.
8. Vücutta yağların yakılmasını kolaylaştırır.
9. Kan şekeri ve insülin seviyesinin dengelenmesini sağlar.

 NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?

Özellikle yağlı balıklar, somon, istiridye, uskumru, morina balığı, keten tohumu, chia tohumu, soya fasulyesi ve ceviz en önemli omega 3 kaynaklarıdır.

 balık yağı çocuklar başta olmak üzere her yaştan birey tarafından hekim önerisiyle kullanılabilen bir takviyedir. 

Omega 3; 

Bilişsel fonksiyonlar, 
Kalp ve damar sağlığı, 
Kanserden korunma
Daha pek çok vücut işlevi için önemli ve gerekli olan bir yağ asidi türüdür. 

* Haftada en az 2 kere balık tüketin.

Böylelikle vücudunuzun esansiyel yağ asitleri (EPA, DHA) ihtiyacını karşılayabilirsiniz. Özellikle kabuklu deniz ürünleri ile somon, uskumru, hamsi, sardalya gibi yağlı balıkları tercih edin. Balık tüketerek EPA ve DHA tüketimini ideal seviyeye çıkarabilir; çinko, demir, bakır, iyot ve selenyum gibi beyne iyi gelen besin maddelerini de tüketmiş olursunuz. Vücudunuzda inflamasyonu önleyerek bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlamış olursunuz. Ayrıca hücre çeperlerinin sağlığını da koruyarak kötü huylu kolesterolü (LDL) engellersiniz.

* Yüksek oranda omega-6 içeren bitkisel yağlardan kaçının.

Ayçiçeği yağı, mısırözü yağı, soya yağı bu gruba girer. Bu ürünleri zeytinyağı, fındık yağı, avokado yağı, Hindistan cevizi yağı ile değiştirin. Cips, kızartma, hazır pasta, poğaça gibi omega-6 oranı yüksek olan işlenmiş gıdalardan uzak durun.
Balık tüketimin yanında balık yağı takviyesi de kullanabilirsiniz. Tüm takviyeler aynı değildir. Eşit oranda esansiyel yağ asitleri EPA ve DHA içeren takviyeleri tercih etmelisiniz.

Balık yağını yemekle birlikte, egzersizden sonra veya yatmadan önce alın.

En yüksek DHA ve EPA seviyelerini arayın. Günde en az 500 mg balık yağı aldığınızdan emin olun. Bunu 3000 mg’a kadar çıkarabilirsiniz.

05 May 2021 - 11:45 - Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.



Şehir Markaları

Siz de şehir markaları arasındaki yerinizi mutlaka alın...

+90 (212) 697 10 00
Reklam bilgi


Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?