Folik asit nedir, Folik asit eksikliği nelere yol açar?

Folik asit vücuttaki fonksiyonların devamlılığı için son derece önemlidir. Peki Folik asit nedir, ne işe yarar? Folik asit eksikliği belirtileri nelerdir?

Suda çözünebilen ve vücudun birçok fonksiyonunda önemli rol alan bir vitamin türüdür.

Birçok gıdanın içeriğinde doğal olarak bulunur. Hamilelik, bebeklik ve ergenlik gibi hızlı büyüme dönemlerinde yeterli düzeyde tüketilmesi son derece önemlidir.

Vücuttaki fonksiyonların devamlılığı için son derece önemlidir. Vücuda oksijen sağlayan sağlıklı kan hücrelerinin oluşmasına yardımcı olur. Folik asit eksikliği ile birlikte yorgunluk, halsizlik ve soluk bir ten rengi meydana gelebilir.

Hem erkeklerde hem de kadınlarda üreme hücrelerinin oluşmasında ve gelişmesinde katkısı olduğu için özellikle çocuk sahibi olmak isteyen kişiler için önemlidir.

Düşük doğurganlığın önlenmesi için yeterli miktarda alınması tavsiye edilmektedir.

Yapılan çalışmalarda kalp hastalıkları riskini azalttığı gözlenmiştir. Takviye olarak kullanan kişilerde homosistein seviyelerinde düşüş görülmüştür.

Hamilelik öncesi ve sırasında kullanımı çok önemlidir. Bebeğin beyin ve omurilik gibi sinir sitemi organlarının gelişimine çok büyük katkısı vardır. Bu yüzden doğurganlık çağında olan ve bebek sahibi olmak isteyen bireylerin gebelik öncesi günlük en az 400 mcg folik asit alması gerekmektedir.

Folik Asit Hangi Besinlerde Bulunur?
Özellikle bebek sahibi olmayı planlıyorsanız, gebe kalmadan önceki aylarda folik asit tabletleri almanız önemlidir. Hamilelik öncesinde folik asit kullanılması, gelecekte dönemde bebeğin spina bifida gibi sinir tüpü kusurlarına karşı korumasını sağlar. 

Folik asiti 2 ila 3 aylık periyotlarda tablet şeklinde kullanabilirsiniz. Ayrıca folik asidin doğal formu olan ve folat içeren besinleri daha fazla tüketmeye çalışabilirsiniz. İçerisinde folik asit içeren bazı besinler ise şöyledir;

Baklagiller
Kuşkonmaz
Yumurta
Kuru fasulye
Ay çekirdeği
Domates suyu
Maydanoz, nane, kişniş
Çilek
Pancar
Turunçgiller
Brüksel lahanası
Brokoli
Ispanak
Yumurta
Soya Fasulyesi
Kereviz
Ceviz
Tahin
Fındık
Ciğer
Buğday
Papaya
Muz
Avokado

Mercimek, barbunya, fasulye, ıspanak, lahana, roka, karalahana, nane, maydanoz, marul, kuşkonmaz, portakal, limon, mandalina, greyfurt, brokoli, avokado, fındık, karaciğer, böbrek, pancar ve yumurta folik asit içeren besinler arasında yer alır.  

04 May 2021 - 07:24 - Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Milli Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Milli Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Milli Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Milli Gazete değil haberi geçen ajanstır.




Anket Asgari ücret 2 bin 825 TL oldu! Zamdan memnun musunuz?